Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet knippen en drogen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Wiet knippen en drogen

    Oorspronkelijk geplaatst door Deerriz View Post
    Ik snap niet dat er in dit topic nog niets over chlorofyl vermeld is???
    Ben zelf geen ervaren kweker hoor maar vind dit toch altijd een belangrijk punt.
    Chlorofyl is pas helemaal volledig uit je wiet na MINIMAAL 10x24uur (10 dagen dus lol ) drogen !!!
    En verbrande chlorofyl is helemaal niet goed voor je longen voor je systeem voor je lijf voor niets niet als je het oprookt!
    Extra ongezond om wiet te roken die minder dan tien dagen geleden omgehakt is.
    Wou dit toch even duidelijk zeggen!
    Voor de rest zeer leuk topic!
    Grtz
    En jij denkt dat mensen ze niet eerder te droog leggen om al eens te kunnen proeven.
    Zou et nog es willen zien dat je er 10 dagen van kan blijven lol. Zoizo blijft er altijd een kleine hoeveelheid clorofyl over.
    Wil je zeker zijn om geen clorofyl te roken, dan moet je aan watercuren denken.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #77
      Re: Wiet knippen en drogen

      Een plant roken binnen die 10 dagen is goor.
      Langzaam drogen dan kunnen de suikers van de plant om gaan zetten
      Langzaam en dan nog curren in glazen potten en na 2 maanden is he wietjes pas echt toppie
      Die binnen die 10 dagen van hun plant roken weten niet wat goede wiet is of wat echt blowen is..

      Groetjes
      God was never on your side..

      Comment


        #78
        Re: Wiet knippen en drogen

        zal moeilijk worden om af te blijven tijdens het curen :d

        Comment


          #79
          Re: Wiet knippen en drogen.

          ik wil wel meer weten iedereen is zo para maarja geduld ik vind het wel er is overal zo,n sencuur dat je nieteens mag vragen wie er een ons heeft wat ik dan ook niet zou doen maar waar is vrijheid van menings uiting????

          Comment


            #80
            Re: Wiet knippen en drogen

            Sterker nog, ik kom nog niet eens aan curen toe.

            minimaal 4 maanden curen is eigenlijk het beste, kwa smaak en gezondheid, maar daar zeg ik bij, dat het ook sterk een kwestie van smaak is.
            Als je het kan uitproberen, is dat natuurlijk het beste.

            Op de vraag, hoe lang je de gedroogde buds kan bewaren. Dit hangt ook sterk van de genetica af. Blueberry bijvoorbeeld, lees ik net, moet lang houdbaar zijn.
            Over het algemeen kun je wiet zeker een jaartje bewaren, maar het effect wordt wel langzaam minder na een jaar 1-2 schat ik.

            Ook ligt het aan hoe het gekweekt is, kom ik eigenlijk achter. Sommige wiet, vaak hydro volgens mij, verliest na een korte periode al aardig veel van haar potentie, terwijl ik op aarde gekweekte wiet makkelijk een maand helemaal droog kan laten worden buiten de pot, zodat ze zo uit elkaar valt, en effect is nog even goed. Misschien is dat nog wel het belangrijkst.
            Last edited by heaven; 7 August 2010, 22:48.

            Comment


              #81
              Re: Wiet knippen en drogen

              Ik heb mij weleens laten vertellen dat wiet die te snel droogt scherp zal smaken. Het allerbeste is om de gehele plant om te hakken en deze ongeknipt in zijn geheel op zijn kop te laten drogen bij een niet al te hoge temperatuur en/of te lage luchtvochtigheid. de blaadjes zorgen tijdens het drogen voor een nog betere smaak. Voor de commerciele kweker zal dit niet nuttig zijn aangezien het achteraf meer werk is om al die blaadjes uit je toppen te knippen maar voor een ieder die er iets meer aandacht aan wil besteden is het, het proberen waard dacht ik zo.

              Comment


                #82
                Re: Wiet knippen en drogen

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Een plant roken binnen die 10 dagen is goor.
                Langzaam drogen dan kunnen de suikers van de plant om gaan zetten
                Langzaam en dan nog curren in glazen potten en na 2 maanden is he wietjes pas echt toppie
                Die binnen die 10 dagen van hun plant roken weten niet wat goede wiet is of wat echt blowen is..

                Groetjes

                of wonen in plaatsen waar het lastiger te krijgen is

                Comment


                  #83
                  Re: Wiet knippen en drogen

                  Hallo ,

                  Ik ben nieuw hier en heb bijna mijn eerste oogst klaar nu is mijn vraag, Wat knippen betreft als deze helemaal gedroogd is moet dan zeg maar de vrucht van de steel verwijderd worden of laten zitten
                  misschien simpele vraag maar zou het graag weten misschien dat iemand een foto kan laten zien van het eindproduct .alvast bedankt

                  Comment


                    #84
                    Re: Wiet knippen en drogen

                    Comment


                      #85
                      Re: Wiet knippen en drogen

                      hoeveel procent gewichtsverlies krijg je bij het drogen van de wiet?

                      Comment


                        #86
                        Re: Wiet knippen en drogen

                        Ongeveer 75%

                        Comment


                          #87
                          Re: Wiet knippen en drogen

                          vuistregel is dat je ongeveer 1/5 e overhoud.nat n kilo=droog +/-200 gram.
                          is geen exacte wetenschap,ma n richtlijn.
                          grtz

                          Comment


                            #88
                            Re: Wiet knippen en drogen

                            Comment


                              #89
                              Re: Wiet knippen en drogen

                              vergeet niet te cure n
                              droge wiet op een donkere plek in wek potten is 3jr houdbaar.
                              maak de potten om de 2a3 dagen 1uur open tot je naar jou zin de wiet helemaal droog is
                              laat je indica 1maand donker staan en je thc versterkt door alle stoffen die nog in het groenen van de wiet zit

                              de langst bloeiende stativa is na een jaar rijpen (curen) het lekkerst en sterkst
                              de superlemon haze en tangerinedream ligt een half jaar te rijpen voor dat hij in de shop komt

                              je zult zien dat je wiet zachter rookt
                              een witte rook en grijze as achterlaat

                              Comment


                                #90
                                Re: Wiet knippen en drogen

                                nice topic!

                                ---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 22:00 ----------

                                wordt gewardeerd

                                ---------- Post added at 22:01 ---------- Previous post was at 22:00 ----------

                                mooi dat er mensen zijn die

                                Comment

                                Bezig...
                                X