Een paar beginnende vraagjes!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Protype
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2014
    • 27

    #1

    Kweektip: Een paar beginnende vraagjes!

    Korting op 420shop
    Ik ben zojuist beginnen kweken (rookie), het waren gemixte zaadjes dus weet niet of ze mannelijk of vrouwelijk zijn.

    Tot zover mijn proces:
    1) ontkiemen zaadjes
    2) zaadjes in bloempotten steken met potgrond
    3) elke dag water geven, snachts binnen zetten/overdag buiten(in de zon)

    Ik zou gewoon even willen weten als ik tot zover al goed bezig ben

    Verder weet ik wat het verschil is tussen mannetjes en vrouwtjes, maar wanneer kan je dit verschil merken?
    Ik vrees er voor als ik ze nu laat groeien dat ze elkaar gaan bevruchtigen vooraleer ik pas het onderscheid opmerk, kan dit?

    Merci,
    groetjes Protype
  • Shiva Ketama
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2014
    • 867

    #2
    Re: Een paar beginnende vraagjes!

    Hey, jij hebt duidelijk nog veel te lezen en leren.

    Op punt 3 van u proces zou ik zeggen water geven als ze dorst hebben en niet verzuipen, cannabis houdt van droge voetjes.

    Mannen en vrouwen zal je op tijd wel zien, mannetjes zijn ook sneller groter en geslachtsrijp.

    Wat bedoel je met gemixte zaadjes? Als je bvb een pakje zaadmix gekocht hebt van een zaadbank kan dat ook feminised zijn.

    Comment

    • Protype
      Senior Stoner
      Member
      • Apr 2014
      • 27

      #3
      Re: Een paar beginnende vraagjes!

      Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama
      Hey, jij hebt duidelijk nog veel te lezen en leren.

      Op punt 3 van u proces zou ik zeggen water geven als ze dorst hebben en niet verzuipen, cannabis houdt van droge voetjes.

      Mannen en vrouwen zal je op tijd wel zien, mannetjes zijn ook sneller groter en geslachtsrijp.

      Wat bedoel je met gemixte zaadjes? Als je bvb een pakje zaadmix gekocht hebt van een zaadbank kan dat ook feminised zijn.
      Ik heb inderdaad nog veel te leren, daarom ben ik hier
      Ik zal ze dan niet meer teveel watergeven!
      Het zijn zaadjes die tussen grote hoeveelheden zaten, heb er niet voor betaald.

      Comment

      • mike01
        Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Apr 2012
        • 645

        #4
        Re: Een paar beginnende vraagjes!

        grote hoeveelheden duivenvoer?
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment

        • Protype
          Senior Stoner
          Member
          • Apr 2014
          • 27

          #5
          Re: Een paar beginnende vraagjes!

          met groot bedoel ik 'relatief' grote hoeveelheden cannabis

          Comment

          • angel777
            Cronic Grower
            • Mar 2010
            • 3409

            #6
            Re: Een paar beginnende vraagjes!

            volgens mij heb jij totaal geen verstand van tuinieren.
            mij lijkt het slimmer eens wat basis kennis te vergaren zodat je weet wat je doet VÃ’Ã’R je begint met zaaien!
            je gaat ook niet zomaar auto rijden met 'n auto als je niet weet hoe je zo'n ding bestuurd toch
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment

            • Smowkie
              Elite Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2011
              • 2684

              #7
              Re: Een paar beginnende vraagjes!

              Lekkr wat herma gevoellige dames groot brengen, veel succes dat word een spannende rit

              Comment

              • Lut
                Zaadje
                Nieuw Lid
                • Apr 2014
                • 4

                #8
                Re: Een paar beginnende vraagjes!

                Hey Protype,


                Ik ben nieuw hier, moet nog beginnen met ontkiemen, heb al erg veel gelezen en rondgekeken....

                Jij staat dus wel al wat verder, lijkt mij. In elk geval veel succes gewenst!

                Als beginner ben ik nog van alles aan het uitzoeken, onder andere welke materialen ik best wel aankoop, we hebben de zaadjes al, da's toch al iets, gaan het zo goed mogelijk aanpakken, maar we willen weten: is het beter ontkiemen in water, aarde of? Binnen, buiten? Hier in België hebben we geen idee of er trouwens growshops zijn. En bvb welke lampen hebben we juist nodig? Het gaat hier om maar 3 planten, dus erg kleinschalig, en we zijn ook nog maar beginners, dus we zijn dankbaar voor alle info die je ons kan geven.

                Lut

                Comment

                • thugz
                  Amazing Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 4284

                  #9
                  Re: Een paar beginnende vraagjes!

                  Aangezien je nog vrij simpele vragen hebt nog niet genoeg gelezen dus. Google is een mooie uitvinding daarvoor.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment

                  • orgasmatron
                    Chronic Stoner
                    • Jun 2010
                    • 177

                    #10
                    Re: Een paar beginnende vraagjes!

                    's nachts binnenzetten is niet per se nodig nu, het is al redelijk warm 's nachts.

                    De grootse fout die je kan maken als beginner en die ik ook gemaakt heb is teveel water geven.
                    Steek je vinger elke dag in de potten en geef enkel water als de aarde droog is.
                    Dit is ook het beste voor de wortelontwikkeling, hoe droger de aarde, hoe dieper de wortels gaan om naar vocht te zoeken.

                    Pas ook op voor overbemesting, als beginner moet je niet teveel klooien met vloeibare voeding en boosters, enzymen en al die klooierij.

                    Zorg voor goede potgrond als je ze overpoot en meng er wat compost of wormenmest, zwarte turf, lavameel en zeewierkalk doorheen in de juiste hoeveelheden.

                    En vooral veel lezen op dit forum en nadenken voor je iets doet.

                    Groeten van Orgasmatron

                    Comment

                    • Protype
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Apr 2014
                      • 27

                      #11
                      Re: Een paar beginnende vraagjes!

                      Bedankt voor de goede tips, ondanks ik niet 100% weet waar ik mee bezig ben, lees ik veel op het forum naar tips & tricks om van zaadje tot oogst te komen. (al dan niet met succes)
                      Ik heb een paar foto's gemaakt voor te tonen hoe het nu precies in elkaar zit.
                      Snachts zet ik ze nog liever binnen omdat ik niet wil dat ze doodvriezen of door regen kapot zouden gaan... Ik werk op natuurlijk zonlicht en met gewone universele potgrond.

                      Mijn babyplantjes zijn nu ongeveer 5cm, sommige zijn wel slapjes van steel (is dit normaal?)
                      20140430_194733.jpg20140430_195426.jpg20140430_195446.jpg
                      (ik weet niet waarom de eerste twee foto's gedraaid staan, ze staan nochtans niet gedraaid op mijn computer)

                      Ik geef ze enkel water als ze droog staan, doe ik dit best met een gaatje en daarin water of met een spuitsysteem?

                      Groeten en alvast bedankt
                      Protype

                      Comment

                      • Shiva Ketama
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2014
                        • 867

                        #12
                        Re: Een paar beginnende vraagjes!

                        Hey, de plantjes zijn wat gestrekt. Je kan ze nog wat ingraven of ondersteunen. Water geven met een gietertje rondom in de pot, nie te dicht bij het stammetje als het kan maar is niet zo erg.
                        Goed in de zon zetten zo lang mogelijk, van een windje worden de stammetjes ook sterker.
                        Pot onderaan met gaten nemen voor afwatering.

                        Grtz en succes

                        Comment

                        • Protype
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Apr 2014
                          • 27

                          #13
                          Re: Een paar beginnende vraagjes!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama
                          Hey, de plantjes zijn wat gestrekt. Je kan ze nog wat ingraven of ondersteunen. Water geven met een gietertje rondom in de pot, nie te dicht bij het stammetje als het kan maar is niet zo erg.
                          Goed in de zon zetten zo lang mogelijk, van een windje worden de stammetjes ook sterker.
                          Pot onderaan met gaten nemen voor afwatering.

                          Grtz en succes
                          Onderaan zitten er gaatjes, komende dagen ben ik thuis en gaat de zon schijnen dus ideaal om je tips goed te gebruiken!
                          Bedankt!

                          Comment

                          • armanistar
                            Banned
                            • Feb 2014
                            • 28

                            #14
                            Re: Een paar beginnende vraagjes!

                            Mocht je nou bang zijn dan ze gaan knakken, heb je hele mooie saté prikkers van die lange, ik heb er een klein ijzer draadje aan vast gemaakt. Om zo de stengel te ondersteunen. Je ken ze ook wat dieper potten de volgende x dat je ze over pot

                            Comment

                            • Matsy80
                              Grower
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2014
                              • 616

                              #15
                              Re: Een paar beginnende vraagjes!

                              De grootste tip dat ik u kan geven is Eerst veel lezen en dan beginnen met die plantjes zo doe ik het. Nu zelf weet ik niet alles want veel sites geven andere info dan andere sites dus veel opzoeken en dan beginnen

                              Comment

                              Bezig...