Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trimmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    trimmen

    Korting op 420shop
    Mijn kweekje gaat goed.Mijn plantjes staan nu een week in de bloei.Maar er zijn aan mijn plantje een paar van die hele groote bladeren.Mag ik deze wegknippen.Want dat lijken mij vrij nutteloze bladeren en ook stengel.20140428_194957.jpg20140428_195129.jpg

    #2
    Re: trimmen

    NOOOOIT bladeren afknippen.
    dit zijn de zonnepanelen van een plant en zit vol met voeding naar het einde toe wordt deze dan leeggezogen en zal de plant ze zelf afstoten
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: trimmen

      Oke wat thugz zegt is 100% correct, de plant heeft ze nodig voor de fotosynthese!

      Buig ze onder je top heen in de plaats...

      Comment


        #4
        Re: trimmen

        Jep, bladeren zijn heel erg nuttig zolang ze groen zijn. Ze zetten licht om in vrete dat ze in de bladeren opslaan, dit gaat weer naar de andere (nieuwe) delen van de plant

        Comment


          #5
          Re: trimmen

          Ok,bedankt

          Comment


            #6
            Re: trimmen

            Zou al dat blad eraf knippen, en die stengel ook.
            Dan hou je een mooie bak zwarte grond over. Kan je een tuinkabouter in zetten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: trimmen

              Controversie alom, jongens ik zeg dit niet om jullie te jennen of te pesten maar in mijn ogen kan het wel maar dan moet je daar wel reden tot toe hebben vind ik, en alleen fanleaves bij gezonde planten. Defoliation noemt dit en veel ervaren kwekers die 30+ jaren kweken doen dit ook, zeg er wel bij, ervaren.
              Defoliation kan gebruikt worden om in de groeifase om de hoogte tegen te gaan. In de bloei dan weer om toppen beter te belichten.
              Heb er al tel van verslagen over gelezen en ik geloof erin, maar is te zien waarin je gelooft natuurlijk.

              Ergens anders had ik er al over gepost, veel over te vinden op icmag en 420mag.

              Grtz en don't shoot me.

              Ps: heb het in mijn huidige kweek ook toegepast, in bepaalde mate wel, we zullen wel zien waar we uitkomen en lukt het niet,het is tenminste geprobeerd.

              Comment


                #8
                Re: trimmen

                Heb mijn plantjes vorige week goed bijgeknipt zodat alle toppen goed licht krijgen.Gisteren weer wat gesnoeid want de planten groeien nog als kool.Ik denk dat je de grote bladeren zeker moet wegknippen vooral in een kweektent.Te veel grote bladeren bedekken je toppen onder je hoofd toppen.

                Comment


                  #9
                  Re: trimmen

                  Jep, heb hetzelfde gedacht.

                  Grtz.

                  Comment


                    #10
                    Re: trimmen

                    Met mijn eerste plantje op dag 35 heb ik toen ik het topte heb ik ook die blaadjes weggeknipt 22_03.jpg zit nu aan dag 79 en dit is het plantje 06_05.jpg


                    Nu met mijn 2 plantje dag 35 heb ik alles getopt ook de zijkanten, zie overal 2 topjes nu en nu werk ik als volgt 04_05_bis1.jpg
                    Tracht de zijtakken te geleiden zodat alles max licht zal krijgen.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                    Comment


                      #11
                      Re: trimmen

                      Ja, tis leuk enzo..en het kan ook wel, maar onnodig blad wegknippen kost je wel opbrengst.
                      Zeker als je de fanleaves (grote blad) blijft wegknippen.
                      Dat zijn juist de super energieleveranciers voor je toppen.

                      Dus bedenk even of het ook echt nodig is voor je de black&decker erbij pakt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: trimmen

                        Hadden ze mij ook gezegt QnQ toen ik ze had geknipt dat ik een flater had begaan, wist van niet beter toen. Gelukkig is het goedgekomen met het plantje.

                        Nu al slimmer geworden en bij 2 plantje laat ik ze staan de blaadjes, volg de raad van ervaren kwekers hier. Tracht nu het trimmen onder de knie te krijgen.

                        Leer hier alle dagen bij op het forum
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                        Comment

                        Bezig...
                        X