Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • multatoelie
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2014
    • 7

    #1

    Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb voor de eerste maal een plant gezet maar deze vertoont na een maand reeds een paar blaadjes die geel aan het worden zijn ?
    Wat is hier de mogelijk oorzaak van en hoe kan ik het oplossen ?
    10258712_10152394412937630_7339692513304788785_n.jpg10155347_10152394413217630_4665082825284676920_n.jpg
  • Sole mio
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2012
    • 808

    #2
    Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

    Eén maand en zo klein?
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

    Comment

    • Nik
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Jan 2013
      • 2207

      #3
      Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

      Staat je plant achter het raam? Of onder een 40w gloeilamp?
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment

      • multatoelie
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Apr 2014
        • 7

        #4
        Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

        Staat achter het raam maar heb nu 2 spaarlampen van 220-240watt erop gezet.

        Comment

        • matthijs1990
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Apr 2010
          • 326

          #5
          Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

          2spaarlampen van 240watt? Denk dat je 24watt bedoeld

          Comment

          • Nik
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2013
            • 2207

            #6
            Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

            Juist, daarom dat je plant zo gestrekt is, je had ze beter buiten gezet.
            Moest ik jou zijn zou ik er niet teveel van verwachten.
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

            Comment

            • multatoelie
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Apr 2014
              • 7

              #7
              Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

              Ja 24 watt , foutje

              Comment

              • HollandseGroenten
                Senior Stoner
                Member
                • Apr 2014
                • 36

                #8
                Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                Let op dat die kleintjes achter het raam ook niet te veel gaan strekken!
                ✓ Eet twee ons groenten per dag!

                Comment

                • stressloos
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2013
                  • 33

                  #9
                  Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                  ja probeer zoveel mogelijk zonlicht te geven en zoveel mogelijk lichturen voor groei, misschien dat ze dan nog een groeispurt krijgt.

                  Comment

                  • hatsijoe
                    Bong Master
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2013
                    • 321

                    #10
                    Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                    Volgens mij staatie veel te nat in een emmer zonder gaatjes

                    Suc6

                    Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                      xactly
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • multatoelie
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Apr 2014
                        • 7

                        #12
                        Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                        Even een update, kan nog heel veel tips gebruiken heb ik zo de indruk..
                        Plantje staat nu in een bloempot van 12 Liter met gaatjes vanonder, hij staat door de dag als er genoeg zon is altijd in het zonlicht..
                        Als er niet genoeg zon is zet ik hem onder 2 Philips Tornado 24w..

                        Heb soms de indruk dat als ik hem buiten zet dat ik dan van die bruine blaadjes krijg, iemand een idee hoe dat komt? Te veel water, te weinig? Heb er zelf geen idee van..

                        Hier nog wat foto's van hoe hij er nu uitziet..

                        2014-05-20 13.35.46.jpg2014-05-20 13.12.34.jpg2014-05-20 13.13.11.jpg

                        Alvast bedankt!

                        Comment

                        • Matsy80
                          Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 616

                          #13
                          Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                          Hey,

                          ik heb mijn eerste ladies in 40 liter potten gedaan ( hoe groter de pot hoe groter de opbrengs.
                          Nu een raad dat ik u kan geven is in het begin niet teveel zitten rommelen met eender wat van de grond tot voeding .
                          Het beste dat je doet is ze veel zon geven en een PH meter gaan halen die ook vochtigheid aangeeft van je grond.
                          Voor water niet teveel dat hebben ze niet graag het is beter met zo een meter dan zie je wanneer je moet water geven. echt wel handig
                          Voor de rest laat ze groeien de natuur doet haar ding wel.
                          Je kan natuurlijk op het net ook vinden een schema met alle soorten blad problemen er zijn en wat je moet doen. zelf op dit forum is dit te vinden met goede uitleg zelf.
                          Noemt bladprobleem oplosser op deze site ge maar eens kijken

                          Voor de rrest veel succes met je ladies

                          Comment

                          • multatoelie
                            Stekje
                            Nieuw Lid
                            • Apr 2014
                            • 7

                            #14
                            Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                            Bedankt voor je reactie!

                            Ik kan ze niet echt in een grotere pot zetten, het probleem is dat ik ze op mijn kot heb staan.
                            Ph-meter is besteld met een vochtigheidsmeter, dan zal de ph-waarde en het watertoevoer wel beter zijn.

                            Heb er al eens tussen gekeken maar wist niet zeker waarom de bladen zo bruiner werden..
                            Persoonlijk denk ik misschien door de PH-waarde dat misschien fout zat, maar wou eens weten als iemand het duidelijk kon zeggen wat het probleem is!

                            Dan blijf ik er af en zal ik niet te veel water meer geven, ook vanaf nu regenwater gebruiken tot de ph-meter er is!

                            Thanks, jij ook!

                            Comment

                            • Cow Thiev
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Feb 2011
                              • 30

                              #15
                              Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

                              Waar heb je je ph-meter gekocht als ik vragen mag?

                              Comment

                              Bezig...