Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #16
    Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

    Ik zou eens een zakje verse goeie en vooral luchtige grond bijkopen.
    Dan de plant uit de pot tillen en wat er over blijft mixen met die verse grond.
    Dan plantje er terug in, en zorgen dat de grond tot de rand van de pot komt.
    Voor de snelste werking is het belangrijk dat de verse grond onder en om de huidige wortelkluit zit.
    Pas dan heb je 12L. Nu gebruik je maar 8L ofzo en de grond ziet er erg 'dicht' uit.

    Dat blad komt door verstikking van de wortels.
    Meestal is dat door teveel water of aangestampte grond of een combinatie daarvan.

    Water geven leer je door elke dag de pot even op te tillen.
    Lichte pot = water geven.
    Zware pot = geen water.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • multatoelie
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Apr 2014
      • 7

      #17
      Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Cow Thiev
      Waar heb je je ph-meter gekocht als ik vragen mag?
      xd.com!


      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
      Ik zou eens een zakje verse goeie en vooral luchtige grond bijkopen.
      Dan de plant uit de pot tillen en wat er over blijft mixen met die verse grond.
      Dan plantje er terug in, en zorgen dat de grond tot de rand van de pot komt.
      Voor de snelste werking is het belangrijk dat de verse grond onder en om de huidige wortelkluit zit.
      Pas dan heb je 12L. Nu gebruik je maar 8L ofzo en de grond ziet er erg 'dicht' uit.

      Dat blad komt door verstikking van de wortels.
      Meestal is dat door teveel water of aangestampte grond of een combinatie daarvan.

      Water geven leer je door elke dag de pot even op te tillen.
      Lichte pot = water geven.
      Zware pot = geen water.
      Bedankt voor je reactie!

      Als ik morgen de tijd heb ga ik proberen de grond bij te halen, welke zou goed zijn hiervoor?
      Heb er nu ook wat wormen in de pot gedaan voor de grond wat luchtiger te maken..
      Zal hier op letten bij het water geven!

      Thanks!
      Last edited by multatoelie; 21 May 2014, 20:22.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #18
        Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

        Dunno wat ze daar bij jou verkopen heh..
        Hier hebben ze bijvoorbeeld "moestuingrond" dat voelt erg goed, lekker luchtig.
        Ik heb de pepers er in staan dit jaar.

        Als je naar een growshop gaat kun je om een zakje Lightmix vragen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • multatoelie
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Apr 2014
          • 7

          #19
          Re: Eerste kweek, probleem. Oplossing ?

          Zo even geleden maar nog een update, heb tijdje geleden wat luchtige grond toegevoegd en de pot tot boven gevuld!
          PH-waarde en luchtvochtigheid zijn nu ook beter door een meter!

          Ziet er toch al veel beter uit! Iemand nog wat tips of loopt het zo redelijk goed?

          Heb ook nog een paar Royal AK Automatic zaadjes besteld voor in de toekomst en 1tje al erbij gezet!


          2014-06-04 15.14.42.jpg2014-06-04 15.14.27.jpg2014-06-04 15.14.58.jpg

          Comment

          Bezig...