Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

..:: Het overpotten van een plantje ::..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

    Super uitleg kerel! Keep going on! +1
    Don't kill my high, because you're too low!

    Comment


      #17
      Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

      Super duidelijke uitleg zo met die foto's erbij!
      Hier heb ik wat aan!

      Fl0ris97

      Comment


        #18
        Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

        Duidelijk,thanks!
        ITS all About the bass,no treble!!

        Comment


          #19
          Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

          Mooie topic QNQ
          Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

          Comment


            #20
            ..:: Het overpotten van een plantje ::..

            Khad ook zo een soortgelijke topic geopend tijdje geleden : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ad.php?t=40373

            ...zat toen ook met wat vragen rond dat verpotten ,heel duidelijk met de foto's erbij QnQ

            Goed uitgelegd en duidelijke pic's !!!

            Nice


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Last edited by PotHead Sativa; 28 September 2015, 16:25.

            Comment


              #21
              Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

              mooie foto's je legt het goed duidelijk uit, maar is het echt nodig om te werken met overpotten? want iemand had mij aangeraden dat net niet te doen voor stress te verminderen? of moet het net wel voor genoeg verse aarde te hebben of waarom moet het?

              Comment


                #22
                Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

                He kerel !
                Er word aangeraden zo vroeg of snel mogelijk naar de eind-pot te gaan ,of er zelfs van eerste keer
                al in te beginnen ,zodat overpotten niet hoeft.
                Dit brengt altijd enige stress mee ... ,dus doe het zo weinig mogelijk !
                Als je het doet ,kan je deze techniek gebruiken om zo weinig mogelijk stress te veroorzaken :

                2015-12-15 18.02.53.jpg 2015-12-15 11.54.19.jpg 2015-12-15 11.54.03.jpg

                Dan past alles bijna perfect licht aanduwen ,en klaar ,doe dit best ook wanneer je grond in je kleine
                cup 'droog' is ,dan valt dat niet uit elkaar en beschadig je geen wortels op die manier.
                Als je dat zou doen als je grond van in je cup wat te vochtig nog zou zijn ,zou je torentje in elkaar stuiken
                wanneer je het naar de grotere pot zou verhuizen en plaatsen ,doe het dus best droog.

                Good Luck !

                Comment


                  #23
                  Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

                  ik heb het nog nooit gedaan overpotten, ik zet ze direct in potten van 6,5l als ze ontkiemt zijn... het gaat goed voor zover ik weet,maarjah heb mijn tentje nog maar een half jaar dus zoveel weet ik nog niet, dus ben opzoek naar verbeteringen tijdens het wachten denk ik veel
                  Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
                  He kerel !
                  Er word aangeraden zo vroeg of snel mogelijk naar de eind-pot te gaan ,of er zelfs van eerste keer
                  al in te beginnen ,zodat overpotten niet hoeft.
                  Dit brengt altijd enige stress mee ... ,dus doe het zo weinig mogelijk !
                  Als je het doet ,kan je deze techniek gebruiken om zo weinig mogelijk stress te veroorzaken :

                  [ATTACH=CONFIG]285607[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]285608[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]285609[/ATTACH]

                  Dan past alles bijna perfect licht aanduwen ,en klaar ,doe dit best ook wanneer je grond in je kleine
                  cup 'droog' is ,dan valt dat niet uit elkaar en beschadig je geen wortels op die manier.
                  Als je dat zou doen als je grond van in je cup wat te vochtig nog zou zijn ,zou je torentje in elkaar stuiken
                  wanneer je het naar de grotere pot zou verhuizen en plaatsen ,doe het dus best droog.

                  Good Luck !

                  Comment


                    #24
                    Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

                    Interessant pothead, ga ik binnen enkele dagen toepassen in men eerste kweekje ^^

                    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                    Comment


                      #25
                      Re: ..:: Het overpotten van een plantje ::..

                      Overpotten doen de meesten (ga ik toch van uit) om in de eerste 2-3 weken wat te besparen op plaats en elektriciteit. Een zaailing heeft amper licht nodig, ze kunnen gerust onder een 18 watt coolwhite tl. Daar kunnen ofwel 2 18 liters onder, ofwel 8 liter potjes. 3 tl'etjes naast elkaar in een klein voorgroeihok en er passen 24 potjes onder. Ideaal om van regulier zaad er 9 over te houden om de tent te vullen. 1 liter is zowat het minimum om ze 3 weken in leven te houden. Ga je kleiner riskeer je dat het potje direct uitdroogt en er moet toch iets van voeding in. Zeker met autoflowers, daar zou ik al 3-4 liter voor nemen. Wiet heeft penwortel, die "beseft" zo'n beetje wanneer de bodem bereikt is. Na 2-3 weken is zo'n literpotje volledig ingeworteld en kan je gemakkelijk overpotten zonder de penwortel te beschadigen. Heb je 3 weken gegroeid onder 54 watt. Bespaart je wat kosten. Weekje 18/6 onder de HPS en je kan omschakelen.

                      Overpotten na 2-3 dagen heeft weinig zin en je loopt onnodig het risico van de wortel te beschadigen. Kan je evengoed direct in de grote potten starten.

                      Comment


                        #26
                        QnQ bedankt voor deze uitleg! Nu weet ik wat mij te doen staat! Mss nog een vraagje, mijn zaailingen van 2 weken oud staan nu in een 9cm potje in zaai en stekgrond. Ik zou deze mss deze week verpotten naar hun eindpot (18l) met plagron grow mix, is 3 weken voorbemest. Zou ik de potten nat maken met voeding en wortelstimulator? Of beter nog met zuiver water tot ze aan hun nieuwe pot gewent zijn?

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Na overpotten moet je 10-14 dagen geen voeding geven dus inwateren mag met water.

                        • Zors
                          Zors commented
                          Editing a comment
                          Ok, bedankt! Zal ik zo doen!
                      Bezig...
                      X