Langzame Groei ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • koentje3333
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jan 2014
    • 15

    #1

    Langzame Groei ?

    Korting op 420shop
    hallo mensen,

    dit is mijn eerste kweek, ik heb 5 stekjes gekregen dat een haze blijkt te zijn.
    ik heb ze nu 3 weken in de potgrond staan en een beetje plantenvoeding gegeven en kalk in de potgrond gedaan.
    ik heb de stekjes ook allemaal exact evenveel water / plantenvoeding en kalk gegeven.
    ze groeien nu allemaal erg snel, maar er is één stekje dat bijna niet meer groeit terwijl die op het begin het snelste was.
    dit stekje dat niet meer zo snel groeit heeft wel al allemaal van die haartjes zoals u op de foto's kan zien. (foto 1 & 2)
    ik heb ook een fotos bijgevoegd van een andere plant die wel snel groeit net zoals de andere 3 stekjes ziet deze uit.
    want kan ik eraan doen zodat dat andere plantje ook net zo snel gaat groeien ?

    Foto 1
    Screenshot_2014-04-30-09-24-41.jpg

    Foto 2
    Screenshot_2014-04-30-09-24-30.jpg

    Foto 3
    Screenshot_2014-04-30-09-24-53.jpg

    Alvast bedankt.
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Langzame Groei ?

    Die staat in bloei en is de groeifase dus voorbij.

    Comment

    • koentje3333
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Jan 2014
      • 15

      #3
      Re: Langzame Groei ?

      maar dat ding is nog geen 30 cm lang, hoe kan dat dan ?
      kan ik hem wel verder laten groeien ?
      ik heb namelijk ook al eens gehoord van voorbloei, kan dat ook het geval zijn, aangezien de zijtakken van de plant wel nog groeien ?
      Last edited by koentje3333; 30 April 2014, 08:50.

      Comment

      • West2010
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • May 2010
        • 418

        #4
        Re: Langzame Groei ?

        Voorbloei is als je enkele pistels(witte haartjes) in de oksel van de plant ziet.
        Bij deze zie je al een pruikje, dus staat in bloei, ze zal nog wel iets doorgroeien maar niet veel.
        Staan ze binnen of buiten??

        Comment

        • FlintStoned
          Banned
          • Oct 2012
          • 5580

          #5
          Re: Langzame Groei ?

          Het is ware bloei en geen voorbloei wat je ziet.

          Het zou kunnen dat de stekkennemer de stekken erg vroeg in het voorjaar genomen heeft en deze buiten heeft laten wortelen. Zo vroeg in het voorjaar zijn er nog te min lichturen en wil de stek snel in bloei. Die "denkt" immers dat de herfst al is ingetreden.

          Het zou ook kunen dat je ze op 12/12 hebt staan en niet op 18/6

          of het zijn stekken genomen van een autoflower.

          Comment

          • koentje3333
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Jan 2014
            • 15

            #6
            Re: Langzame Groei ?

            ik heb ze buiten staan, maar hoe kan het dan dat de andere stekjes wel nog groeien, ze komen namelijk allemaal van één plant.

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Langzame Groei ?

              De hormoonbalans kan per stek verschillen afhankelijk van de plek waar de stek genomen werd van de moederplant. Daarom worteld een topstek ook slechter dan een stek van een onderste zijtak. Genetisch zijn ze dus identiek maar hormonaal niet.

              Je kan een plant in bloei weer terug in de groei brengen (revegitation) door deze voor een paar weken 20/4 of 24/0 te geven. Dit kost je dan wel heel wat stroom en tijd.

              Comment

              • koentje3333
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Jan 2014
                • 15

                #8
                Re: Langzame Groei ?

                ik ga hem niet binnen zetten, het word dus maar afwachten en hopen dat hij nog wat geks gaat doen.

                Comment

                • stafford
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2009
                  • 2382

                  #9
                  Re: Langzame Groei ?

                  In jouw geval zouw je er goed aan doen om niewe te zetten die niet bloeien,
                  beduidend dat ding geen af is,
                  jouw stekkenboer heeft gewoon weinig interesse in zijn product,
                  een golddigger dus!

                  beter zet je niewe deze de groei in krijgen gaat lang duren,
                  vervolgens zal de plant ook niet opbrengen wat die normaal wel zouw kunnen.

                  daarom beter zet je iets versoendelijks opniew
                  staff

                  Comment

                  • stressloos
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2013
                    • 33

                    #10
                    Re: Langzame Groei ?

                    ja er zal niet veel vanaf komen, misschien groeit hij nog een klein beetje maar zou snel een volgende lading plaatsen, uit zaad groeien ze sowieso sneller groter.

                    Comment

                    • koentje3333
                      Junior Stoner
                      Nieuw Lid
                      • Jan 2014
                      • 15

                      #11
                      Re: Langzame Groei ?

                      ik heb de man gevraagd die deze stekjes elk jaar heeft, hij zegt dat de plant er gewoon doorheen groeit

                      Comment

                      • Ganesh
                        Gandhi Ganjamaster
                        • Aug 2013
                        • 454

                        #12
                        Re: Langzame Groei ?

                        Ziet er allesinds superschattig uit. Knip ze, rol ze in dat mooi doorschijnend papier wat ze ook gebruiken voor een bos bloemen in te rollen, ga naar een grote stad en verkoop ze aan koppeltjes voor 3 euro per stuk. Met dat geld koop je nieuwe stekken

                        Comment

                        • FlintStoned
                          Banned
                          • Oct 2012
                          • 5580

                          #13
                          Re: Langzame Groei ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door koentje3333
                          ik heb de man gevraagd die deze stekjes elk jaar heeft, hij zegt dat de plant er gewoon doorheen groeit
                          Uiteindelijk zullen ze idd weer gaan reveggen,(van bloei terug in de groeifase gaan) als je dat nu gewoon buiten laat staan. Ze zal dan vanuit de bloemknoppen stressbladeren gaan aanmaken (1 vingerblad). De boei verschrompeld vervolgens. Neemt niet weg dat dit de plant veel onnodige energie kost wat je later in de opbrengst gaat terug zien.

                          Comment

                          Bezig...