Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Dit jaar nog wil ik mijn eerste kweekje gaan starten.
    ik ben al lange tijd aan het lezen en de beste mogelijkheden en opties aan het nalopen.
    het plan is om te starten met een standaard kweektentje secret jardin dr120.

    De eerste vraag die in mij op komt is: zijn de spullen die hierbij geleverd degelijk genoeg?

    hiermee bedoel ik bijvoorbeeld de afzuiging.. heeft die genoeg kracht? of kan ik beter een zwaardere aanschaffen?
    is de koolstoffilter goed genoeg of kan dit beter ook een grotere zijn?

    na lang lezen en checken heb ik het idee dat de spullen die hierbij geleverd worden te standaard zijn en dat ik wellicht beter voor wat zwaarder spul kan gaan omtrent de afzuiging en dergelijke.
    graag hoor ik jullie meningen hierover. we willen immers niet dat buren of ander gespuis er iets van gaat merken / ruiken / zien

    De complete set bestaat uit:


    1x Secret Jardin DR120 II (120x120x200cm)
    1x Verlichtingset; ELT vsa 600w + spiegelkap + General Electric 600w
    1x Buisafzuiger 350m3 Flens 125mm
    1x Carbon Active 400m3 Flens 125mm
    1xKing Products Fan Control + Thermostaat
    1x Hurricane Klip Ventilator
    1x Temperatuur/Luchtvochtigheids Meter

    1x Aansluitsnoer 3x1,5kwd 2mtr lang + stekker
    5x Aansluitkabel 3x1,5kwd
    3x Slangklem 060-165mm
    1x Easy Roller Set (ideaal om de lamphoogte te stellen)

    #2
    Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

    Die afzuiger en filter is opzich mogelijk maar wel aan de krappe kant, vooral als je wat bochten in je slangen gaat krijgen en ook wat verlies krijgt. Mij is een 550 KUB afzuiger geadviseerd met een 7** KUB filter.
    Komt de tent op een warme plek te staan? Dan is een sterkere afzuiger ook aan te bevelen.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

    Comment


      #3
      Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

      dan denk ik dat inderdaad toch voor een 500 of misschien wel een 750m3 afzuiger ga.
      komt op zolder, wellicht in de zomer te warm dus dan inderdaad liever goede afzuiging en niet op volle toure te hoeven draaien.

      het is de bedoeling dat de tent in de zolderkamer komt te staan met z'n afzuiging richting de voorkamer van de zolder (dit zodat de lucht maximaal gekoeld / gemengd word en niet te warm het huis verlaat.
      vervolgens wil ik in de voorkamer van de zolder ook nog aan lucht afvoer maken die aansluit op de schoorsteen.

      is dit een goed plan of is dat teveel van het goede?

      Comment


        #4
        Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

        ik zou zoals gezegd voor een hoger afzuiging en hoger filter gaan zoals men het zegt.
        als je verse lucht van buiten af neemt is het verder goed.
        enkel nog goede medium en voeding nemen dat geschikt is voor je dames.
        succes verder
        ..first time WW and still running..

        Comment


          #5
          Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

          Softbox nemen als je geen geluidsoverlast wil van de buisventilator want die maken een herrie en idd wat zwaarder nemen.
          Mijn ervaring is dat je begint met de goedkope spullen en snel erna wil je toch dat betere materiaal.
          Maar het materiaal is wel zeker degelijk genoeg.

          Grtz.

          Comment


            #6
            Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

            verse lucht van buitenaf..
            dient die rechtstreeks vanuit buiten te komen of vanuit een andere kamer?
            dan de vraag hoe ik dat het best kan doen.

            dan zit ik met nog een vraag voor het drogen.
            het liefst droog ik ook in de tent zodat de lucht gefilterd blijft.
            ik zat te denken om een extra grote tent te pakken zodat ik aan de 1ne kant kan growen met een 600 watt,
            en dat ik aan de andere kant van de tent kan drogen. dit zodat de wiet ten alle tijden binnen in de tent blijft totdat het klaar is en in me doosjes kan

            hierbij zat ik te denken aan:


            Product naam: Secret Jardin DR240W II
            Grootte: 240 x 120 x 200cm

            hebben jullie hier nog tips voor?
            Last edited by peterhendriks88; 1 May 2014, 22:35.

            Comment


              #7
              Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

              bij mij is verse lucht van buiten af. slang gewoon door een kiertje van de raam. dit doe ik ook om de temp een beetje stabiel te houden.
              als je verse lucht van binnen neemt heb je het moeilijk om de temp onder controle te houden.
              voor het drogen ben je fout denk ik. want dat gebeurd in en afgesloten donkere kamer/tent.
              tenzij je je tent effectief in 2 kunt delen zonder dat ze invloed hebben op elkaar ...
              ..first time WW and still running..

              Comment


                #8
                Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
                Softbox nemen als je geen geluidsoverlast wil van de buisventilator want die maken een herrie en idd wat zwaarder nemen.
                Mijn ervaring is dat je begint met de goedkope spullen en snel erna wil je toch dat betere materiaal.
                Maar het materiaal is wel zeker degelijk genoeg.

                Grtz.
                Daarom wil ik het ook gelijk goed aanpakken en met de juiste materialen beginnen.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door alf View Post
                bij mij is verse lucht van buiten af. slang gewoon door een kiertje van de raam. dit doe ik ook om de temp een beetje stabiel te houden.
                als je verse lucht van binnen neemt heb je het moeilijk om de temp onder controle te houden.
                voor het drogen ben je fout denk ik. want dat gebeurd in en afgesloten donkere kamer/tent.
                tenzij je je tent effectief in 2 kunt delen zonder dat ze invloed hebben op elkaar ...
                denk niet dat dit kan bij die tent. zou ik voor het drogen dan nog een klein extra tentje aanschaffen?
                ik wil immers absoluut niet dat de sterke geuren vrij komen en voor eventuele overlast kunnen zorgen...
                en aangezien ik dan toch gelijk weer door wil met de kweek kan ik ze ook niet in hetzelfde tentje laten drogen lijkt mij.
                Last edited by peterhendriks88; 1 May 2014, 22:42.

                Comment


                  #9
                  Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                  dan is het mss beter zoals je zelf zegt een 2de tentje aanschaffen. want de geur houd je niet zomaar tegen. of je moest speciale middelen hebben
                  ..first time WW and still running..

                  Comment


                    #10
                    Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                    Oorspronkelijk geplaatst door alf View Post
                    dan is het mss beter zoals je zelf zegt een 2de tentje aanschaffen. want de geur houd je niet zomaar tegen. of je moest speciale middelen hebben
                    dan zal het een extra tentje worden met ook een filtertje d'r in

                    Comment


                      #11
                      Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                      Doe mij maar 3 tentjes dan moet je zeggen in de growshop.

                      Comment


                        #12
                        Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                        nog een vraagje voor jullie..

                        ik lees hier en daar dat mensen een schakel / relaibord aanraden.
                        nu zit mijn situatie zo in elkaar dat ik een losse groep heb in de stoppenkast die ik speciaal heb ingericht om puur en alleen voor het tentje te gebruiken.
                        is het nu nog steeds van belang dat ik er een schakelbord / relais bord tussen hang of maakt dat nu niet veel meer uit?
                        aangezien de kweektenten toch plug and play zijn...

                        en de vraag of dat iemand een airbreaker flens gebruikt (geurpot tussenstuk voor afzuiging / luchtvermenging)
                        Last edited by peterhendriks88; 4 May 2014, 19:26.

                        Comment


                          #13
                          Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                          het gaat erom dat je je HPS-lamp met een relais schakelt, en niet met een huis-tuin-keuken tijdklok, want die kan doorbranden... een aparte groep vd woning heeft hier niks mee te maken..
                          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                          (running)

                          Comment


                            #14
                            Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                            Ik ben er uit en weet wat het gaat worden.
                            voor de zekerheid voor wat overcapaciteit gekozen:

                            Secret Jardin DR 120x120x200 of Mammoth- Hoge en ruime kweektent.

                            GAVITA Pro 600 - Krachtige EVSA kweeklamp.

                            GAVITA light hanger - Hang je lamp veilig en makkelijk op, makkelijk verstelbaar.

                            Relais schakel kast. - Relais gestuurde timer box, instelbaar d.m.v. tijd klok.

                            - Volgens kenners 1 van de beste koolstof filters.

                            Cli-Mate fan controller - Standaardmodel fan controller 650w. Met externe thermostaat

                            Filter hangers - Banden om uw filter op te hangen word bij de tent geleverd

                            Lucht slang - Stevige zwarte connect lucht slang verbind filter en zuiger.

                            Lucht slang klemmen - Rommelen met ducktape doen we niet op dit nivo.

                            Tent clip on fan 2 standen - Ventilator die je makkelijk aan je tent frame kan bevestigen.

                            PH en EC meter - pH en EC meterset. Want meten is weten.

                            Thermo/Hygro meter - Meter met geheugen, logt de minimale en maximale waarden.

                            16 potten van 11 Liter - Er passen met gemak 16 x 11 liter potten in. Maximaal 25 stuks.

                            Gold Label Start set - A&Bgroei en bloei voeding. Genoeg voor 800 Liter water.
                            en een luchtbevochigter

                            Comment


                              #15
                              Re: Complete Kweektent Set met de Secret Jardin DR120 II 1 x 600 watt

                              Ziet er goed uit!
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                              Comment

                              Bezig...
                              X