Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel bewolking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veel bewolking

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik ben voor het eerst een paar plantjes aan het kweken. 5 keer ultra lemon haze autoflower. Ze zijn allemaal goed ontkiemd en zitten nu 2 dagen in de grond. Gisteren kwamen ze voor het eerst boven de grond. Ze staan nu in bakken in de vensterbank en het is de bedoeling dat ze straks naar buiten gaan. Het is echter steeds heel erg bewolkt. Ik heb gelezen dat de plantjes hierdoor te snel omhoog willen waardoor de steel te dun kan worden en erg kwetsbaar wordt. Hoe snel gebeurt dit? En kan ik dit voorkomen?

    Daarnaast heb ik ook keukenfolie over de bakken heen gedaan zodat het lekker vochtig blijft, de folie beslaat echter heel snel. Blokkeert dit ook weer licht waardoor ze minder goed groeien? Wat is in dit geval beter, vochtige omgeving of meer licht?

    Kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt!

    Gr.

    #2
    Re: Veel bewolking

    hey,
    ik kweek niet buiten, maar ik denk dat ze in de vensterbank sneller zullen strekken dan buiten.. die wolken houden de straling niet tegen..
    ook zou ik zodra ze boven zijn het folie eraf halen..
    voor de rest veel lezen hier.. alles is te vinden..
    succes !
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Veel bewolking

      Oorspronkelijk geplaatst door shivaman View Post
      hey,
      die wolken houden de straling niet tegen..
      succes !
      Ik stel de vraag vooral aan de hand van dit lijstje uit een ander topic.

      Zonlicht: 100 000 - 130 000 lux (100 - 130 klx)

      Daglicht, indirect zonlicht: 10 000 - 20 000 lux (10 - 20 klx)
      Bewolkte dag: 1000 lux (1 klx)
      Kantoor: 500 lux
      Erg donkere dag: 100 lux
      Schemering: 10 lux
      Donkere schemering: 1 lux
      Volle maan: 0,1 lux
      Kwartier maan: 0,01 lux (10 mlx)
      Nieuwe maan zonder wolken: 0,001 lux (1 mlx)
      Bewolkte nacht zonder maan: 0,0001 lux (0,1 mlx

      Maar volgens jou gaat het dus meer om de straling dan het daadwerkelijke licht?

      Is het niet te koud om ze al uit de vensterbank te halen? Het is nu buiten steeds rond de 12 graden, binnen 20.

      Comment


        #4
        Re: Veel bewolking

        heb je al ergens gelezen dat buitenkwekers hun planten uitgraven of snel snel alle potten binnen zetten als het eens een dagje bewokt is?

        die folie is goed voor de eerste paar dagen .. daarna wil je die folie weghalen om rotten te voorkomen ..
        Daarnaast heb ik ook keukenfolie over de bakken heen gedaan zodat het lekker vochtig blijft, de folie beslaat echter heel snel.

        Comment


          #5
          Re: Veel bewolking

          12 graden is inderdaad wel wat koud voor zaailingen. Merk het bij mij al met de tomatenplanten dat het er buiten nog niet klaar voor is. Had er een stel opgekweekt en een week of wat terug de helft buiten (in een kas) gezet en de andere helft onder het dakraam laten staan. Degene die nog binnen staan zien er stukken beter uit.

          Zou ze een volgende keer gewoon wat later zaaien. Wietplanten hebben toch een hoop zon nodig en zo'n autoflower is met een paar maanden wel klaar. Die kun je dus ook gewoon pas in juni zaaien en dan oogsten nog ruim voor de herfst. Heb je wel vol de zon erop als de plant het nodig heeft. Nu zit je tijdens de groei te kwakkelen met die kou buiten en/of te weinig licht op de vensterbank. Dat resulteert dan in wat mindere groei en dus ook een mindere oogst.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Veel bewolking

            Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een thermometer gekocht voor buiten en de planten buiten neergezet. Zodra het kwik onder de 15 graden duikt haal ik de planten naar binnen en 's avonds sowieso, hoe klinkt dit? Voor schimmels ed. ben ik niet zo bang, de planten komen buiten op een vrij open plek te staan met genoeg wind maar goed de tijd zal het leren. Ik heb de zaadjes overigens nu al laten ontkiemen omdat ik hoop nog een tweede keer te kunnen oogsten. Ben erg benieuwd of dit project gaat slagen en wat de opbrengst zal zijn

            Comment


              #7
              Re: Veel bewolking

              Planten steeds heen en weer slepen is ook weer niet zo'n goed idee. Het verhaal gaat dat planten daar niet van zouden houden (al heb ik daar persoonlijk nooit wat van gemerkt). Ik heb wel gemerkt dat als je buitenplanten naar binnen haalt dat je een hoop gezeik krijgt met insecten. Die worden buiten in toom gehouden door bijvoorbeeld vogels, maar als je de plant dan binnen zet hebben ze geen vijanden meer en heb je al snel een hele plaag te pakken.

              Ben ook wel benieuwd naar je opbrengst, maar ik ga er vanuit dat je tweede oogst een stuk beter zal gaan.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment

              Bezig...
              X