Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by Mascwarta01; 14 June 2014, 13:28.

    #2
    Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

    Zo, heb jij supertoffe ouders dan! Wees er maar zuinig op

    Met autoflowers heb ik geen ervaring, en gaat persoonlijk ook niet me voorkeur naar uit. Maar er komt zo vast iemand langs om je wel daarover te vertellen. Zou zelf zaad direct in de volle grond stoppen, al is dat min of meer geen aanrader. .. Maar bij mij is zaad in voorbemeste grond altijd goed gegaan. Voorbemeste grond, of de link naar dame blache hieronder, lijkt mij ook de voorkeur genieten.

    Wellicht mag je de plant wel helpen door een ventilator af en toe naar de veranda te slepen, wanneer de temperaturen de pan uit rijzen. Maar dat is maar net hoe gek je het wil maken.

    Mag duidelijk zijn dat ik niet echt buiten groei

    Maar klinkt super tof iig! Zou ik geen misbruik van maken En mooie stek ook.

    Ps Niet dat ik je hier van het forum wil hebben. Maar 'Dame Blache' (rip) heeft op wietforum nl, hele toffe, leerzame topics over buitenwiet. (Foei ik! Iemand moet maar gauw even een tegenhanger van hier op jointjedraaien posten )

    Succes en vooral veel plezier!

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ps2 Als je in de tuin (dus niet achter glas) kan groeien heeft dat de voorkeur: direct zonlicht. Desnoods lekker slepen met je plant.
    Last edited by dr00p; 11 May 2014, 15:21.
    Rough! Rough! Arrrr..

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

      Hey man leuk dat je gaat beginnen Persoonlijk laat ik de zaden altijd in een glas water liggen totdat ze opengaan. Dan stop ik deze in de grond.
      succes alvast!

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

        Danku voor de snelle reactie! Ik had gedacht om de plant alleen buiten te zetten als de zon goed schijnt en met het slechte weer gewoon binnen veilig achter een raam. Want de laatste week is het volop regen en wind in dit belgeland en dat lijkt me nu ook niet optimaal.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

          Hey hey Tof om dit te horen en ook mooi van je ouders echt wel.
          ik heb ook het geluk dat men vader er niets op tegen heeft wat ik ermee doe. Hij had zelf eens voorgesteld om een plant in zijn tuin te zetten hehe.
          Maar ga ervoor en veel succes

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

            even een update:
            dus de eerste die ik geplant had is nu ongeveer een week oud en ziet er gelukkig uit. Maar wat me de laatste dagen is opgevallen is dat wanneer ik elke morgen is na mijn plantje kom kijken zie ik telkens een draadje hangen op mijn plant en ook vanaf de pot tot mijn plat (het lijkt op een spinnenweb maar dan zonder web en met maar 1 draadje) Misschien ben ik een beetje overbezorgd maar ik neem liever geen risico's hahafoto 2.jpg
            en dan heb ik een dag later nog een zaadje ontkiemt maar deze lijkt een beetje rot. Ze is er toch al doorgekomen dus ze verdient een eerlijke kans.
            foto 1.jpg
            excusen voor de foto's als ze ewa onscherp zijn zullen er wat scherpere beelden opkomen!
            Groeten!


            ps: Is het niet beter dat deze topic verplaatst wordt naar kweekverslagen?

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

              Die 2e is niet rot hoor.. Waarschijnlijk is het zaadhoesje n beetje blijven hangen.. Succes !
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

                Ok zo dit is het resultaat na drie weken en ons mongooltje is ook in gang geschoten! Wel nu heb ik gemerkt dat mijn "normale" een beetje een gele schijn heeft en dat de omtrek van de blaadjes bruin zien ( heel subtiel, maar je merkt het op met het oog)
                foto 1.JPGfoto 2.JPG
                en weten jullie ook hoe men thumbnails verwijderd? kschijn het niet te vinden hier.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

                  Wat voor zand is dat?
                  Als je in potten groeit raad ik je aan om te beginnen met een goed schoon & luchtig grow medium..(uit de growshop/winkel dus) vooral niet met tuinzand ofzo.
                  Dan voorkom je een hoop ziektes, problemen en vraagtekens.

                  Naar mijn weet heeft vergeling veelal te maken met voedseltekorten.
                  Last edited by Ins; 19 June 2014, 18:55.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

                    nee het is zeker geen tuinzand al maakt onze composthoop kwaliteits grond ze! (vorig jaar tomaat gehad van 500gr ) Het is universele potgrond gehaald uit den brico, het was toen de enigste soort dat er nog lag. Kheb ook wel gemerkt dat er elke avond championnekes naar boven komen maar eenmaal in de zon verschroeie ze snel

                    foto 1.jpgfoto 2.jpg
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

                      Ik ga maandag andere grond gaan halen( grond die voor 2 maand voorbemest is) want het is toch niet normaal dat ze na 4 weken er nog altijd zo klein bijstaan?

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

                        na 4 weken, nee niet goed.

                        Als je je zaadje gelijk in een sterk bemeste grond stopt kan het ook problemen veroorzaken.
                        Denk niet dat dat het probleem is hier maar zou het toch onthouden voor de volgende keer ofzo.

                        Ik stop mijn zaadjes altijd in plagron light mix (voeding voor 1 week) tot ze zo groot zijn als jou plaatjes ong. en pot ze dan over naar Batmix.

                        algoed, ff afwachten dan hoe die het in de nieuwe grond doet. succes.
                        Last edited by Ins; 22 June 2014, 07:14.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste (maar niet het laatste) kweekje

                          Je blijft wel je plantjes verzorgen toch?? Die gaan vast echt wel wat doen hoor. Vier weken is nou ook niet bepaald oud. En ook mongooltjes kunnen je verassen. Ben maar gewoon goed voor ze. Zet ze over in die nieuwe aarde van je en hou ons een beetje op de hoogte
                          Rough! Rough! Arrrr..

                          Comment

                          Bezig...
                          X