Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekje

    Korting op 420shop
    Hallo mede forum en weed liefhebbers.

    aangenaam ik ben via via op deze site uitgekomen en vond het wel een goed idee om hier en daar wat intel in te winnen qua weedsoorten en kweken.
    Ben zelf erg leergierig dus na een tijdje hier rond geneusd te hebben heb k zelf de stoute schoenen aangetrokken om een tentje ergens neer te zetten .
    heb nu 5 mooie dames ( P.P ) staan die k als stek heb gekocht.
    Na 7 dagen voorgroeien zonder werkelijk echte info erover opgezocht te hebben ben k toch begonnen met het lezen van verscheidene fora's en tot conclusie gekomen dat ik de dames in hun 12/12 cyclus ging introduceren.

    Heb mooie potgrond gekocht bij de growshop waar k de dames ook vandaan heb , en daar zat al voeding doorheen voor 2 a 3 weken werd me verteld.
    Dus ze staan nu mooi te bloeien en zal eerdaags ook wel wat fotos uploaden .
    Zoals k al zei ben volledig nieuw op het kweekgebied maar wel een echte liefhebber.
    ik heb het idee dat ik het so far so good doe.

    Ze staan in een tentje van 1x 1 x 2 met een 400 w lamp
    en een 250 kuub afzuigertje.
    een ventilator voor de actieve inlaat en de uitlaat staat aangesloten op het huisnetwerk ( dus word afgezogen via de huisafzuiging. )
    de tempratuur lukt me niet helemaal perfect te krijgen , maar ik las dat het niet een hele erge ramp is als die wat hoger oploopt. ( beter is natuurlijk wel als ik hem goed krijg en houd maarja het zei zo )
    oh ja de voeding geef k nu enkel alleen nog het groeimiddel van aptus , 2x in de week.
    nou hoop dat ik bij deze een mooie introductie heb neergezet voor jullie .
    Hoop dat we een mooie en informatieve forum erop na kunnen houden. ik weet dat ik echt een leek ben qua het kweken maar we moeten ergens beginnen zeg ik maar altijd.

    Groetjes

    #2
    Re: Eerste kweekje

    welkom en succes ga je een volledig verslagje bij houden hier of niet?
    anders zijn foto's ook wel altijd handig
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweekje

      niet een volledig verslag maar zal hier afentoe wat op posten en inderdaad wat foto's zodat er wat ervaren kwekers mij tips kunnen geven voor de dingen die ik vast en zeker niet goed doe.
      Maar zal wel zo regelmatig wat proberen te posten met betrekking op me dames !

      Groetjes

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweekje

        1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg


        Dat zijn de dames een staat dubbel ik weet dat t word afgeraden om 2 dames in 1 pot te doen maar t was even niet anders.
        Ik zelf heb t idee dat ze erg kaal zijn nog maar t kan ook onervarenheid wezen .

        groetjes

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweekje

          Zijn nogal gestrekt he... wat is de afstand tss je lamp en de ladies?

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweekje

            Yep, ze lijken kaal omdat de afstand tussen de zijtakjes wat groot is. Strekken noemen ze dat, komt door te weinig licht.
            Zie ik al spint ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweekje

              80 cm heb ik de lamp hangen , is dat te hoog ?
              en nee het is geen spint het zijn wat kale plekken op t blad .
              elke dag controleer ik wel op beestjes ben er namelijk wel erg bang voor !
              maar wat tips over de lamphoogte zou ik erg op prijs stellen !

              groetjes

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweekje

                400w 40cm
                600w 60cm
                1000w 100cm

                Lager die lamp dus

                Suc6

                Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweekje

                  Maar als ik jou was (als je afstand lamp niet weet) of in de tijd dat ze groeien, erachter bent gekomen, omdat je dacht... Laat k t is googlen

                  Ik weet ook niet alles... Maar als je veel verslagen leest, en bij vragen googled voordat je vraagt...

                  Leer je (meer) van

                  Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweekje

                    ja het was meer eigelijk een beetje voorzichtigheid.
                    ik had hier en daar wel iets over gelezen maar k durfde het niet aan omdat de tempratuur hoger is als dat de bedoeling is.
                    was bang dat de bladeren zouden gaan schroeien , maar ik ga dalijk voordat het licht aangaat maar even de lamp omlaag gooien dan !
                    in ieder geval wel bedankt voor de tip zo te zien moet ik echt heeeeeeeeel veel leren !

                    groetjes

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweekje

                      Heb je wel goeie afzuiger dan? Wel belangrijk hoor

                      Suc6

                      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweekje

                        ja heb wel goeie afzuiging maar ik had al de tip gehad hier ook om toch een iets grotere aan te gaan schaffen en dat ga k ook doen aankomende week .

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweekje

                          Voor de temperatuur zou je een verwarmingsmat aan kunnen schaffen. succes

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweekje

                            verwarmingsmat ? de temperatuur loopt op tot 30 graden is zo'n mat niet juist om het te verwarmen ?
                            Tijdens licht uit is me temperatuur 22.1/22.3 dit is wel goed toch ?.
                            Ik meen ergens dat gezien te hebben dus dat leek me t probleem niet.
                            denk dat als k eenmaal andere afzuiging heb t probleem qua hitte ook opgelost word.

                            en eventueel een aircotje in de ruimte ernaast zodat er koude lucht via de actieve inlaat naar binnen worden geblazen , heeft iemand hier nog ideen of suggesties over?
                            of moet ik dat gewoon niet doen ?

                            Veel vragen weer maarja wie niet vraagt die niet leert

                            Groetjes en bedankt in ieder geval allemaal voor de hulp !

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweekje

                              Vergroot je luchtinlaat.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X