Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Folie of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Folie of niet?

    Korting op 420shop
    Hey,
    Ik heb een plastic bekertje met potgrond erin zodat mijn zaadje even een beetje kan groeien voordat hij mijn tuin in gaat.
    Is het dan handig dat ik plastic folie hier overheen doe zodat de luchtvochtigheid groter wordt daarbinnen? Of krijgt hij dan te weinig zuurstof?
    Graag tips

    #2
    Re: Folie of niet?

    Planten produceren zelf zuurstof, maar verse kooldioxide (CO2) kunnen ze wel gebruiken inderdaad.

    Hoe meer je eroverheen doet hoe minder licht ze krijgen. Achter glas hebben ze sowieso al vrij weinig licht. De plant gaat dan strekken (dun lang steeltje). Dat is niet handig als je de plant later nog naar buiten wilt zetten, want dan waait die zo omver.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Folie of niet?

      Al denk ik niet dat die 1 of 2 weken veel uitmaken met folie er overheen. Al, omdat je zaad hebt, zou die t ook prima zonder folietje moeten doen.
      Vaker doe je zo'n folie (als in kas(je)) gebruiken bij bv. stekken om de luchtvochtigheid hoog te houden. En nket zo zeer voor de co2 (al klopt alles aan wietefras zijn antwoord hoor).

      Ik zou t folietje lekker achterwege laten.
      Rough! Rough! Arrrr..

      Comment


        #4
        Re: Folie of niet?

        Ik zou de eerste 2 dagen wel het folietje eroverheen doen. Uiteraart wel een aar gaatjes erin prikken.

        Door de hoge lv zul je zien dat je pas geboren zaailing veel sneller groot wordt. Zet dit bekertje niet in de volle zon want dan wordt het een broeikasje en gaat die dood.

        T heeft maar 2 of 3 dagen nut, niet 2 weken.


        Sent from Tapatalk

        Comment

        Bezig...
        X