Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

    Korting op 420shop
    Ik ben dus bezig met een kweek van 1 maand met ongeveer 10 plantjes op natuurlijk zonlicht. Ze zijn momenteel 17-23cm groot.
    Ze staan momenteel in een serre en staan in gewone universele potgrond, al vanaf het begin. (geen extra voedingstoffen)
    Plantjes: 20140524_133625.jpg 20140524_133638.jpg
    Bladprobleem: 20140524_133703.jpg

    Ik ben van plan om (de kleintjes) over te potten, dit zijn mijn resterende vraagjes:
    1) Met wat zou ik mijn potten vullen? Ik heb natuurlijke grond met meststoffen die mijn pa gebruik voor groenten op te kweken, die zijn denk ik bemest met natuurlijke dierlijke mest. Heb ook nog natuurlijke compost staan.
    + in welke verhoudingen?
    2) Ik heb 1 plant waarbij het uiteinde van een blaadje wat wit kleurt, en een andere plant (foto) waar een volledig blad een beetje is aan het verbleken. Wat is dit?
    3) Mijn plantjes zijn nu 1 maand oud, vanaf wanneer mag ik 'fanatiek' het geslacht van de planten beginnen observeren?

    Maandag pot ik ze over, hopelijk tegen dan wat positieve reacties
    Groeten!

    #2
    Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

    hmmm weinig goede raad ..

    maar wel een bedenking, je containers zijn groot.. als je na amper drie weken wil verpoten denk ik dat je best met rozenpotten (diepe smalle potten) gaat voorgroeien .. zo kan je ze ook makkelijker uit hun container halen ..

    ik wens je veel geluk met het uithalen van deze monsterkluiten rond je tengere plantjes ..

    Comment


      #3
      Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

      als er vor een paar weken standaard voeding in zit geen probleem denk ik, en zou ze gelijk in de uiteindelijke pot overpotten dan gaat alles als een trein hebje voor je het weet een paar bomen staan

      Comment


        #4
        Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

        Ik had een soort gelijk iets met mijn bladeren.



        Een beetje verkleurde plekken. Heb je ook lichtgroene en donkerdere plekken?
        Oplossing heb ik niet voor je maar ik het is bij mij uiteindelijk weg gegaan naar mate ze groter werd




        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

          Kan het geen kwaad als je ze van universele potgrond overpot in een andere grondsoort? Ik meen dat ik dat gelezen heb maar begin nu toch te twijfelen. Wat voor soort heb je?
          Grow bitch! Grow!

          Comment


            #6
            Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

            hai protype,

            gebruik de moestuin grond die je pa ook gebruikt, die bevat genoeg nutrienten voor je groei
            en straks bloei. meng deze grond met hydrokorrels of perliet. dit houd extra veel vocht vast.
            grond/hydro mengsel is 80% grond tegenover 20% perliet.

            de verkleuring op je blad komt waarschijnlijk van vocht wat op je blad heeft gezeten en de directe zon.
            ik zou me er geen zorgen over maken, ze zal de bladeren leeg trekken van opgeslagen nutrienten dus
            deze lekker laten zitten tot ze afvalt. beetje last gehad van de afgelopen hete dagen.

            succes morgen.

            ps. vraag je pa of hij bloedmeel en beendermeel heeft. kun je er een 'klein' handje doorheen strooien tijdens
            het grond mengen. je kan ook 3 dagen voordat je de grond gebruik over de aarde piesen, maar dat moet je durven ;D
            (mocht je denken dat het een grap is, vraag maar aan je pa of beter opa, men pieste geregeld over de composthoop
            om deze te versnellen tot composteren).

            Comment


              #7
              Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

              merci voor alle goeie reacties, zeker bramonius (zo'n antwoord zocht ik )

              Ik heb gewone universele potgrond dus dit kan geen kwaad als ik dat in gewone grond zet...

              Ik zal nog eens naar de winkel achter perliet gaan kijken. Voor die meel kijk ik ook eens...
              De sla van mijn pa is al redelijk uit de serre dus ik kan al 2 plantjes in volle grond zetten in de serre = kan niet beter
              Voor de rest heb ik grote emmers of nog 4 grote plastiek bloempotten van ong 50-75liter (ik ben ambitieus ^^)
              Zal dan nog morgenochten mijn ochtenurine over de compost laten vliegen , btw: wat is zo de goede verhouding van compost met de moestuin grond?

              Ik dacht iets van 80% grond + 15% perliet + 5% compost?

              Comment


                #8
                Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

                Nog iets om rekening mee te houden...
                Ik lees nergens wat voor plantjes je hebt, maar als het geen autoflowers zijn kan een plant in een kas in de volle grond wel een meter of 2-3 groot worden met eenzelfde omvang.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Nog iets om rekening mee te houden...
                  Ik lees nergens wat voor plantjes je hebt, maar als het geen autoflowers zijn kan een plant in een kas in de volle grond wel een meter of 2-3 groot worden met eenzelfde omvang.
                  hmm het zijn geen autoflowers :p mooi standpunt dus...
                  Heb je een aanbevolen hoeveelheid liter voor een mooi plantje te bekomen van +-1,5meter?

                  Comment


                    #10
                    Re: Overpotten, nog een paar kleine vraagjes!

                    Zowel 6,5L als 11L of 18L potten.

                    Succes
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #11

                      Comment

                      Bezig...
                      X