Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

    Korting op 420shop
    Geachte hoogleraren in de kweek der Cannabis ,

    Na onze eerste kweek met autoflowers heb ik al aardig inzicht gekregen in wat we vooral niet moeten doen. Bij het herhaaldelijk lezen van vele kweekverslagen,na een paar maanden kweekervaring snap ook ik beter wat er bedoeld wordt
    hebben we nog een paar vragen voor jullie met betrekking tot de (voorbereiding van de)volgende kweek. En ja er zitten N00B vragen bij

    We hebben nu een 250W hps lamp en we wilden overgaan naar een 400W hps. In de kweekverslagen van Cookaap en QnQ lees echter ik dat ze mooie resultaten halen met een 250W lamp mbv scrogg en mainlining (ongetwijfeld door hun grote ervaring , kennis en feeling op dit vlak). Planten zijn dus niet per definitie "gezonder"onder een 400W HPS lamp dan onder een 250WHPS Lamp, het gaat puur om de hogere opbrengst of zijn er ook andere voordelen aan een 400W lamp ?
    (wij hebben een DR90)

    Onze keuze valt op "medicinale" wiet met een hoger CBD gehalte dus we hadden al autoflowers (AK snow) gekocht van Omniseeds met de bedoeling deze in de tent te zetten. Nu hebben we gezien dat er planten zijn met een 1:1 verhouding THC/CBD of zelfs 1:2, Steffa heeft de wens om deze te proberen en ik zou wel eens een scrogg willen proberen omdat dit mij een goede manier lijkt om een wietplant te leren kennen en waarbij de extra opbrengst is meegenomen.
    Nu ik begrijp dat autoflowers niet geschikt zijn om te scroggen en komt dat voor Steffa mooi uit want dat is zijn kans om gelijk een plant met een THC/CBD verhouding van 1:1 of hoger te proberen.

    Ik ben wel huiverig dat ik in scrogg de planten niet zo goed kan controleren op spint (ik lijk wel een post spint traumatische stoornis te hebben)of andere ongemakken, en hoe ik ze dan evt. kan behandelen. Want de aan het net vastgemaakte planten mag je toch niet meer losmaken ? Je kan ze dan dus niet meer uit de tent halen. Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen.

    Is elke strain te scroggen of is er een aan te bevelen scrogg strain voor beginners, dan kijk ik wel of die met een 1:1 THC /CBD verhouding is te verkrijgen of kennen jullie misschien al zo'n strain?

    We willen dan een tafeltje o.i.d. in de tent zetten om de scrogg op hoogte te brengen, zodat we de planten dan eenvoudiger kunnen inspecteren. Ik denk dan zelf om met 1 plantje in scrogg te beginnen of kan ik er beter aan doen om er 2 neer te zetten ?
    Ik wil dan ook 3 AK Snow AF in de tuin zetten zodat als de scrogg totaal mislukt Steffa in ieder geval iets lekkers te roken heeft na 3 maanden.
    Voor mij ook gelijk een mooie gelegenheid om het buiten kweken te ervaren, Steffa haalt voor het knippen dan maar alle spinnen eruit want daar ben ik niet zo gek op.

    Alvast bedankt voor het lezen !
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

    hi stemma,

    om te antwoorden op uw eerste vraag neen een 400w hps lamp is niet beter dan een 250 hps lamp buiten dat het meer licht geeft en dus ook meer opbrengst zoals je al zij, ik zou het houden op de 250w voor de moment omdat je nog maar begint en een 400w in een ds90 wordt al een uitdaging om je temperatuur onder controle te krijgen.

    als je echt bang bent voor spint kan je preventief leemolie gebruiken hoeveel keer per week je dat moet spuiten weet ik niet maar denk 1 x in de week.
    je kan zeker een scrogg proberen het gemakkelijkst om te scroggen in een sativa kenmerkende plant maar dit gaat evengoed met een indica alleen zal je dan langer moeten groeien.

    heb het zelf ook nog gehad onlangs dat ik mannen had bij een scrogg en ja die heb ik gewoon losgemaakt en eeruit geflikkert dat kan je ook doen als je plant echt hopeloos is.
    enek is het wel moeilijker om water te geven dus dit doe of met een druppelaar zoals blumat of je maakt een trechter bovenaan je tent vast met een darm aan en kan je zo de darm begleiden naar de pot. dit is wel niet zo handig gieten en de darm terwijl in de juist richting brengen, maar een vrouw kan meer dan 2 dingen tegelijk dus moet dat wel lukken

    ja vooral zorgen dat het net goed vastzit zodat het niet mee omhoog groeit

    zo ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

    laters,
    thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

      Licht is gewicht!

      ik raad je wel de 400watter juist aan!

      wat je kan overwegen is een cooltube,zoword de warmte van de lamp automatisch afgevoerd,
      zo heb je al 1probleem minder en dat zijn de hoge tempraturen,

      Comment


        #4
        Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

        Voor de beestjes buiten te houden in je tent.Een swiffer doekje voor je inlaat.Het houd de beestjes buiten en geeft geen weerstand voor je lucht inlaat.Als je goed resultaten hebt met de 250w,houden dan.
        Anders eurootjes uitgeven.

        Comment


          #5
          Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

          Scroggen goed idee, gewoon doen.
          Er kan vanalles verkeerd gaan toch?
          Even kijken of je soortje zich ertoe verleent en gaat wel lukken.
          Ik heb een soort kist gemaakt waar twee potten (2plantjes) opstaan, is heel gemakkelijk op te pikken en te verplaatsen... moet maar es in m'n scrog verslag kijken.

          Heb m'n scrog voorgegroeid onder 4x55W PLL, dan in bloei getrokken onder 250W HPS en daarna onder de 400W HPS in m'n kast van 85x90, waar ze nog de laatste weekjes aan het trekken is...

          M'n eerste ronde was ook met 250W en was daar best tevreden over, maar zou toch voor de 400W gaan
          en gewoon zorgen voor voldoende ventilatie...
          Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
          Jack Herer in scrog
          The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

          Comment


            #6
            Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

            Bedankt voor jullie input ! Wij vrouwen kunnen inderdaad meerdere dingen tegelijk, aan de andere kant zeuren we wel eens te lang door .
            Ik vind het lastig om keuzes te maken en ben beetje bang om de boel te verklooien...
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

              Als er iets dreigt verkeerd te lopen zijn wij er ook nog om je daarbij te helpen

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35014 draaiende suppercropping

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=34886 Buitencontest spliff
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

                Dat is lief gezegd !
                Attached Files
                Last edited by Stemma; 6 June 2014, 11:42.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

                  Voor de AK snow de stoute schoenen maar aangetrokken, bij eerste kweek waren de zaadjes door een kennis ontkiemd, dus nu voor het echie.

                  Ik had gelezen dat "voedingsarme" grond werd aangeraden om zaden te ontkiemen en ik had nog wat special mix light liggen dus heb ik dit maar gebruikt.
                  Klein beetje water in de aarde , rondgehusseld, klein gaatje gemaakt , geprobeerd zaadje met het puntje naar beneden te laten vallen en lichtjes aarde eroverheen laten vallen.
                  Dat 6x, is regulier zaad AK Snow van Omniseeds, dan kan ik evt. mannen wegdoen zodat er minstens 2 plantjes overblijven (hoop ik)
                  Afgedekt met huishoudfolie met een paar gaatjes erin. Ik twijfelde nog of ik wat gaatjes in de kommetjes moest prikken, maar heb dat toch maar niet gedaan.
                  Hierna heb ik ze voor het raam (Z-O) gezet waar ze alleen 's ochtends tot 7 a 8 uur in de volle zon staan, daarna valt de schaduw van de luifel erop maar wel volop licht de rest van de dag.

                  Als ze zijn ontkiemd ga ik ze overpotten en verkruimel ik biotabs in de aarde en geef ik ze verder alleen wat wortelstimulator (of iets dergelijks)

                  Over een paar weken gaan we met vakantie dan wil ik de plantjes op een enigzins beschutte plaats buiten zetten. Ik dacht onder de dakplatanen, zodat bij hevige regen de dakplatanen de meeste regen opvangen en ze
                  geen felle zon op het heetst van de dag krijgen (mochten we warme dagen krijgen ). Kan ze evt tussen bakken met geraniums zetten, dan hebben ze hier wat beschutting van.
                  Zijn stenen potjes met schaal aan te raden voor buiten ? Ik kan ze evt. ook los tussen de andere planten zetten dan staan ze meer in de evt.slagregen maar ook beschut .
                  In volle grond zou ik niet durven, we hebben van dat onkruiddoek rond onze planten dan zou ik daar weer gaten in moeten maken.
                  We hebben oppas voor de dieren, maar ik wil ze niet opzadelen met mijn plantjes.
                  P1230900.jpg P1230901.jpg

                  En tot zover goed ? Zal wel netjes een apart kweekverslag starten mettertijd.

                  Als we terug zijn van vakantie gaan we aan de gang met de tent met 1 plantje in scrogg, ben er nog niet uit welk soortje. Welk scrogg rek/net raden jullie aan ?
                  Waarschijnlijk houden we de 250 w HPS lamp, ik wil wel graag een andere kap want deze hamerslagkap zit met een kroonsteentje verbonden op ca. 10 cm van de kap af in de tent naar de stekker aan de Lumatek en
                  dat vind ik niet zo'n fijn idee met een hoge LV. Volgens mijn man kan dat niet zoveel kwaad en kan hij het evt.dichttapen.
                  Maar gewoon een mooie stekkeraansluiting lijkt mij veiliger of loop ik hier ook weer te zeuren..... Er worden helaas nog geen roze kappen verkocht dus mijn keuze blijft beperkt....haha....
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

                    Tja plantje erbij uitkiezen is nog lastig. Hoe meer ik lees over de diverse soorten hoe hebberiger ik word, vrouwenkwaaltje denk ik . Ga wel extra tentje kopen om als extra voorgroei cq droogtentje te gebruiken.
                    Last edited by Stemma; 9 June 2014, 15:14.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Jullie adviezen gevraagd ter voorbereiding van onze 2e kweek

                      Misschien heb je iets aan mijn kweekverslag: CBD-crew-zaadjes in SCROG: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...niet-goed-gaan

                      Paar korte antwoorden:
                      - Meer licht!
                      - Scroggen gaat prima met zaden van CBD-crew (die een THC/CBD verhouding hebben van 1:1)
                      - Scroggen kan ook zonder net. Dan kun je makkelijker je planten verplaatsen en inspecteren.

                      Comment

                      Bezig...
                      X