Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites:D)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites:D)

    Korting op 420shop
    Goeie smiddags,

    Allereerst excuus voor de scheve foto's dit word vandeweek gefixt als we een nieuwe pc hebben gehaald.
    Ik zie veel vragen om goedkope microscoopjes en het liefst digitaal.
    Nou had Cookaap al een mooi id gepost-----)

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...oon-microscoop

    Ik de stappen gevolgd alleen heb ik de lens uit een xbox gehaald (deze is bol) en ik heb zon goedkoop microscoopje van de 420shop gesloopt voor de lens(deze is plat). De 2e is makkelijker werken die is ook 3x zo groot.
    Het werkte prima maar ik tril teveel om ingezoomd een normale foto te nemen.

    Hierdoor ben ik verder gaan denken.

    Benodigdheden:

    een plankje hout van 20 x 30cm(heb je vast wel liggen)
    1x plexiglas van 20 x 30 cm(een stuk van50x50cm kost 15 euro)
    1x plexiglas van 20 x 25 cm
    3x draadeind m6(3,39 euro)
    6 moertjes m6(zat bij draadeind)
    6 ringetjes m6(zat bij draadeind)
    7 vleugelmoertjes m6(2,69 euro voor 8st)

    Een totaal van 21,07 euro

    De lens heb je altijd wel liggen. Kapotte cd of dvd speler, autoradio metcd speler, xbox en ps eigenlijk alles wat schijfjes draaid..

    We beginnen met de houten plaat hier boren we 3 gaten in gewoon lekker op het oog een beetje scheef is niet lelijk.
    2 vooraan en 1achteraan. Dan pak je speedboor 12 en boor je door tot halverwege je hout dat de moertjes mooi verzinkt komen te zitten Aan de onderkant.
    20140609_143433.jpg20140609_143423.jpg20140609_143803.jpg
    20140609_143817.jpg

    Nu pakken we het grootste plaatje plexiglas en leggen deze op het hout aftekenen of gelijk boren net wat je wilt.
    Nu boren we de 2 gaten ook gelijk in het kleine plexiglas plaatje deze komt alleen voorop te zitten.

    Duw de draadeindes door het hout. Aan 2 kanten een ringetjes en een moertje.
    Goed vast draaien dan kunnen de eerste 3 vleugelmoeren er ondersteboven op gedraaid worden. (Beetje gelijk stellen komt later). Hier leggen we de grote plexiglas plaat op.
    20140609_144116.jpg

    De eerste plaat is bevestigd nu draaien we op de voorste 2 draadeindes nog 2 vleugelmoeren op de kop hier komt de kleinere plaat op te liggen. Deze kan je zo hoog mogelijk hangen en vast draaien aan de bovenzijde met de 2 resterende vleugelmoeren.

    20140609_152947.jpg20140609_153000.jpg

    Ik heb voor de lens een gat geboord in de 2e plexiglas plaat de lens paste precies in het dopje van zon ghb buisje dus die heb ik gebruikt om de lens in te laten hangen.

    En 2 resultaat foto's

    20140609_153042.jpg20140609_153134.jpg

    Greets
    Attached Files

    #2
    Re: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites)

    Zo das best wel handig psy! Das een stuk gemakkelijker ja. Ik schoof mn plant altijd naast mn bureau om met de telefoon met 1 kant op het bureau (zodat die niet trilt) een foto te maken.
    Maar das best wel een gekloot de heletijd

    Tnx voor de inspiratie!

    Comment


      #3
      Re: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites)

      Ik zat te kutten met een balk hout en tape en dan voor het raam want daglicht is een vereiste voor betere foto's.
      Het is een kleine moeite om te fixxen 20 euro en 20 min werk

      Groeten

      Comment


        #4
        Re: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites)

        leuk knutselproject dit, top.

        Comment


          #5
          Re: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites)

          Leuk gedaan. Had je deze al een keer eerder gepost? Kan me precies zo'n standaard herinneren van eerder.

          Heb zelf wel eens zo'n dashboad houder voor de telefoon gebruikt als standaard. Zo'n ding met zwanenhals kun je ook in allerlei posities buigen, maar het blijft toch al snel wat wiebelen. Dan is deze standaard wel een stuk stabieler en makkelijker precies af te stellen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites)

            Je kan ook omgedraaide verrekijker gebruik volgens mij.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #7
              Re: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites)

              @flintstoned thnx kerel zo blijf je bezig

              @wietefras jmmr weer dagt origineel te zijn haha vorige week bedacht en vandaag gebouwd voor het eerst.

              @mzz dan moet je alsnog beide vasthouden waardoor er niet te focussen valt met de telefoon.
              Ben trichoshots aan het maken geweest en ze zijn 2x zo mooi als met mijn vaste hand haha

              Comment


                #8
                Re: Budget digitale microscoop(voor mensen met trillerites)

                Nog even een toevoeging.
                In die kleine goedkope microscoopjes van de 420shop zitte 3 grote bijna platte lensjes.

                Comment

                Bezig...
                X