Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginners kweekhok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

beginners kweekhok

Korting op 420shop
    Dag allemaal,

Al heel lang wil ik men eigen wietje kweken en nu komt het ervan. Ik ben al begonnen met wat materiaal te verzamelen maar zit nog met wat vragen en zou ook wel de mening van wat meer ervaren mensen willen horen.

Ik heb een kast gekocht in de kringloop ( h = 1m , l =0.75m , b = 0.3m ) om men plantjes in te zetten. Deze komt in de kelder. Voor de lampen heb ik gekozen voor spaarlampen, warm wit licht (2700), 20w elektrisch vermogen die dan 86w licht vermogen is. Ik heb gekozen voor spaarlampen omdat die gemakkelijker verkrijgbaar zijn in Belië en niet zo heel heet worden , veiliger dus. Ik zou er een stuk of 6 hangen omdat ik die dan beter kan verdelen over de ruimte , ik las dat je spaarlampen best zo dicht mogelijk hangt bij de planten. om het totaal vermogen van de lampen te berekenen heb ik met het elektrisch vermogen gerekend ( dus 20*6=120W , klopt dit of moet ik met het lichtvermogen rekenen? )

voor de afzuiging heb ik plafond ventilator gekocht met een capaciteit van 105m³/h. voor de filter ben ik naar de vandenborre geweest en een carbon filter voor een afzuigkap gekocht ( 2 die ik in serie geplaatst heb). Nu zit ik met een paar vragen hieromtrent, toen ik ze net geïnstalleerd had ben ik aan de eene kant gaan zitten met een jointje en men vriendin aan de andere kant om te ruiken en het deed eigenlijk niet zo veel. na eenig zoekwerk ben ik er achter gekomen dat koolstoffilters niet zo goed werken bij een hooge luchtvochtigheid. De relatieve vochtigheid is rond de 80% in men kelder is dit te veel ? Ik hoop eens dat men ventilator continu draait dat het wat zal dalen, dit probeer ik vanavond. Ik had er ook al aan gedacht om zelf een filter te bouwen met koolstof voor in een aquarium , maar heb geen idee hoeveel gewicht aan koolstof ik er dan in zou moeten doen

De zaatjes die ik gekocht heb zijn white widow autoflowers , de bedoeling is om ze te scrogen zodat ze niet te groot worden. ik heb drie zaadjes maar zal er warschijnelijk maar 2 zetten, ik denk dat mijn hok te klein is voor drie. In de smartshop hebben ze me ook nog terra grow en terra bloom aangeraden die ik dan ook gekocht heb. Terra grow voor de eerste twee weken en terra bloom voor de rest van de cyclus.

Zo , dit is een beschrijving van mijn setup/plan. Iemand die me wat wijzer kan maken rond de filters en/of hoe ik de luchtvochtigheid naar beneden kan krijgen ?

eens alles een beetje gemonteerd is zet ik een paar fotos online , nu is het gewoon een hoop

Re: beginners kweekhok

Autoflowers scroggen is volgens mijn persoonijke mening een no-no, zelf een koolstofilter maken of kopen bij vdb is ook weer niet zo een goed plan, koop meteen het juiste, in een growshop je bespraart veeeel geld door geknoei uit te sparen. 20W =20W de rest is verkoopspraat. Met lage wattages gaat je plant strekken en strekken en wordt deze groter dan vewacht. ZOals ik zei, koop het juiste ik heb het the hard way geleerd.
    LV laten dalen door je door afzuiging, of een dehumidifier maar daar loopt de prijs weer op.

Vee lsucces en hopelijk maak je dde juiste keuzes

Iemand op het forum doet zijn kweekmateriaal weg zie ik net, http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...215#post462215
    Last edited by Ganesh; 13 June 2014, 22:11.

Comment

80% lv is te hoog voor de bloeiperiode dus je zal die kelder moeten ventileren.
      Tijdens de groei kan het niet zoveel kwaad voor een plantje.

Voeding hoef je pas 3 weken na de laatste keer overpotten mee te beginnen.

Zo'n afzuigkapfilter lijkt leuk, maar daarmee ga je waarschijnlijk de geur van 2 plantjes niet neutraliseren.
      't Is maar vast dat je er rekening mee houdt eh..
      Geur van een plantje is heel wat anders dan van een joint.

In België verkopen ze toch ook TL enzo ?
      Er zijn trouwens ook growshops in België en Frankrijk.
      Je doet net of het onderontwikkeld gebied is

Leuk dat je ook aan de hobby begint, maar als je eens wat tijd over hebt, lees nog eens wat bij binnenkweek en micro
      Zo kan je misschien nog wat dingetjes verbeteren.
      Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het luchtvochtigheid probleem is groter dan gedacht. Toen ik de meter wat lager in de kelder plaatste ging die naar 90%, goed fout dus. Er zit een buis naar buiten voor de verluchting van men kelder , daar heb ik nu men ventilator op aangesloten om de verluchting te forceren , momenteel is die gedaald naar 80% ( zelfde meetplek als de 90 %).
        Nu zat ik te denken om verse lucht van buiten aan te zuigen door de verluchtingsbuis en dan de afgewerkte lucht in de kelder te blazen, dan heb ik de luchtvochtigheid van buiten in men kast wat in de zomer wel ok zou moeten zijn denk ik.

De lampen heb ik nu dus ik probeer er eerst eens en zie dan wel. TL is volgens mij hetzelfde als een spaarlamp trouwens, gewoon een andere vorm.

De filter weet ik nog niet wat ik ga doen, ik knutsel nu eenmaal zo graag

ik zal nog een beetje proberen en dan zien hoe ik het aanpak.

alvast bedankt voor jullie mening/ info !

Comment

Bezig...
        X