verlichting ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • juanasz
    Senior Stoner
    Member
    • May 2014
    • 36

    #1

    verlichting ?

    Korting op 420shop
    is deze combinatie goed voor een growtent van 100x100x200
    1 x Spaarlamp 125W groei Plug and Grow
    1 x Spaarlamp 125W bloei Plug and Grow
    1 x Reflector hoge kwaliteit Spaarlamp
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: verlichting ?

    Voor 1 of 2 plantjes in scrog moet dat lukken.

    Je kunt ook 2x bloei kopen en 2 reflectors. Dan kun je ze allebei laten branden.
    Een aparte groei en bloeilamp is overbodig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • weibei
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Mar 2011
      • 302

      #3
      Re: verlichting ?

      Heb ik iets gemist? Een groeilamp heeft toch haar nut, of staan er autoflowers in de tent?

      Comment

      • angel777
        Cronic Grower
        • Mar 2010
        • 3409

        #4
        Re: verlichting ?

        in zo'n grote tent moet je met HPS werken
        spaarlampen zijn leuk voor kleine lage ruimtes
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: verlichting ?

          Yep, 600W hps erin zou mooi werken.
          9 plantjes, en over 3 maanden een halve kilo wiet.
          11 maanden stoned op de bank, en repeat.

          Groeilampen hebben wel nut, maar zijn geen vereiste.
          Onder een bloeilamp kun je ook groeien.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • juanasz
            Senior Stoner
            Member
            • May 2014
            • 36

            #6
            Re: verlichting ?

            dus de lampen die ik zeg zijn niet goed voor 6 plantjes en het zijn geen autoflowers

            Comment

            • dr00p
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2014
              • 289

              #7
              Re: verlichting ?

              Ouwe rapper die QnQ!

              Wellicht omdat je ook al bezig bent - zie je andere topic - dat QnQ je het voorstel geeft om nu alleen voor de bloeilampen te gaan. Twee dus. Want 2 x 125w is meer dan1 keer 125w....
              (En als je ruim in je poen zit koop je er nog een groeilamp extra bij, 3 dus in totaal. Maar t hoeft niet.)

              Verder heb ik geen verstand van spaarlampen. Maar wellicht dat net als bij hps dezer dagen er al zoveel blauw, benodigd voor groei, in de bloeilamp zit, dat de nood voor een aparte groeilamp minder is.

              Niet om in de herhaling te vallen met je andere topic. Maar als je hier in het beginnersforum tot een week of 4, 6 terug leest - dat zijn 6 pagina's? Waarvan de helft van de topics zowiezo afvallen.. Maar dan heb je de meeste info die je voorlopig nodig hebt, en vragen die je kunt hebben, wel gecovered zeg maar.

              Niet iedereen is er even handy mee om info door te spitten. Maar als jij dat wel bent, dan is dat misschien een mooi startpunt.

              En 2 planten, 6 planten,... maakt helemaal niets uit want ze staan al, als ik het goed begrijp Dus hatseflats, die 2 bloei spaarlampen en dat armatuur kopen en erboven hangen!

              Succes!
              Last edited by dr00p; 24 June 2014, 23:49.
              Rough! Rough! Arrrr..

              Comment

              • juanasz
                Senior Stoner
                Member
                • May 2014
                • 36

                #8
                Re: verlichting ?

                de armatuur is nu onderweg het zou er morgen of overmorgen moeten zijn zal dan even een foto posten

                Comment

                • LittleDwarf
                  Super Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jul 2014
                  • 1681

                  #9
                  Re: verlichting ?

                  dus jullie bedoelen 1 armatuur hangen met enkel groeilampen en dan nog een tweede armatuur hangen met enkel bloeilampen zodat de planten beide lichten samen hebben is dit de manier van doen als ik het goed begrijp? Ikzelf doe aan 18/6 en ga dit zo laten want heb autoflowers en die hebben niet liever als veel licht, gaat dit niets beïnvloeden aan de bloei?

                  Greetz LittleDwarf

                  Comment

                  Bezig...