Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

    Korting op 420shop
    Overpotten van wietplanten naar een grotere pot.
    Benodigheden:


    *Grotere potten: Hoe groter de pot hoe groter en hoger de plant kan worden.
    Denk aan emmers van minimaal 5 liter tot maximaal 20 liter.
    Ik vind zelf het fijnste om met 5 tot 10 liter potten te werken blijft de plant wat kleiner.


    *Grond/Tuinaarde: Fleurella 20 of 40 liter zak te halen bij de Gamma afhankelijk hoeveel planten je wilt overpotten.Hierin zit genoeg voeding voor je babys.


    Het overpotten van je babys. Doe dit pas ongeveer in de 4de week van de groei je plant moet dan al voldoende wortels hebben aangemaakt.


    *Overpotten:Trek de plant niet aan de steel uit de pot anders is het game over maar durf je handen vies te maken en steek ze in de in de aarde om zo de plant met wortelkluit en al uit de pot te halen.Je zou eventueel een schepje kunnen gebruiken om hem uit te graven maar ik gebruik me handen werkt het beste vindt ik.


    *Overpotten in de nieuwe pot:Als het goed is heb je al een nieuwe (grotere) pot of emmer klaarstaan en gevuld met aarde.Zoniet doe dit dan en hou 4 tot 2 cm onder de rand over. Maak vervolgens met je vingers een diepe kuil iedergeval een kuil waar je wortelkluit in past, Zet je plant er in een keer in met wortelkluit en druk deze eventueel aan terwijl je de kluit weer bedekt met aarde hou er rekening mee doe dit niet te strak want je babys hebben ook lucht nodig!


    *Water:dit spreekt eigenlijk voorzichzelf.Geef je babys sochtends water of ik doe het wanneer ik wakker wordt voel hoe vochtig de grond is en geef ze ongeveer 250ml liter water per plant als ze al wat groter zijn doe dit rondom de stam op de aarde niet op de plant zelf dit kan de plant verbranden door eventueel zonlicht. Hoe kleiner je plant hoe minder water hoe groter hoe meer .Ik gebruik zelf een half literflesje om water mee te geven dus kan je ongeveer uitrekenen hoeveel je geeft.Maatbeker kan ook ofc als je die hebt.Hou er rekening mee dat je babys een spurt zullen krijgen na hun verhuizing.


    Tijdens de groei:
    *Let op eventuele bladluis als er een lieveheersbeestje op je planten komt laat zitten!
    Ze doden de bladluis namelijk.
    *Bruine krullende puntjes:Als je bruine krullende puntjes ziet verschijnen knip deze dan recht af.Je babys zullen het opgegeven moment uitzich zelf gaan herstellen.
    Als de plant scheef groeit draai hem dan richting de zon.Dit zal je plant weer doen rechttrekken want planten groeien nu eenmaal naar de zon toe.


    Tijdens de bloei:
    *De bloeifase is per soort en strain anders.Wanneer je in de bloeifase zit beginnen er witte haartjes met kristallen te verschijnen. Dit zijn idd de THC kristallen en dit betekent dat de toppen zich gaan vormen.Hou der wel rekening mee je babys gigantisch kunnen gaan meuren.

    #2
    Re: Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

    Ik zie toch een hoop dingen waar ik m'n vraagtekens bij zet.
    Heb je ook ergens kweekverslagen staan waar we het resultaat hiervan kunnen zien ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

      Bruine krullende puntjes afknippen?

      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

        volgens mij breng je ook op uw mannier van overpotten ook wel wat schade aan de wortels toe.

        halve liter flesjes voor een buitenplant dan moet ik er al een stuk of 20 in voorraad hebbenmijn grootste plant drinkt makkelijk een 5l per dag.

        en bij een grote plant kan je gerust hem aan de stam vastnemen op voorwaarde dat de pot goed geworteld is heb dit zelf ook gedaan en mijn plant leeft nog altijd.

        zo metteen wat dingen ontkracht
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

          Ben jij van deze planeet ja? Waarom doe je dit? Beginners die jou raad volgen worden sowieso genaaid en gaan geen Fun beleven aan kweken en stopt met deze fantastische hobby ...

          Dus een welgemeende fuck u.
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #6
            Re: Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

            16 dagen geleden was hij nog een Noob (eigen citatie)

            En nu denkt hij dattie t heeft gevonden.... Verborgen talent, van een zaadje een plant gemaakt!!! Euforie... Denken dattie t weet.... BAM!



            Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Kweektutorial (buiten/binnenkweek zonder lampen)

              Oorspronkelijk geplaatst door stoner4life View Post
              Overpotten van wietplanten naar een grotere pot.
              Benodigheden:


              *Grotere potten: Hoe groter de pot hoe groter en hoger de plant kan worden.
              Denk aan emmers van minimaal 5 liter tot maximaal 20 liter.
              Ik vind zelf het fijnste om met 5 tot 10 liter potten te werken blijft de plant wat kleiner.


              *Grond/Tuinaarde: Fleurella 20 of 40 liter zak te halen bij de Gamma afhankelijk hoeveel planten je wilt overpotten.Hierin zit genoeg voeding voor je babys.


              Het overpotten van je babys. Doe dit pas ongeveer in de 4de week van de groei je plant moet dan al voldoende wortels hebben aangemaakt.


              *Overpotten:Trek de plant niet aan de steel uit de pot anders is het game over maar durf je handen vies te maken en steek ze in de in de aarde om zo de plant met wortelkluit en al uit de pot te halen.Je zou eventueel een schepje kunnen gebruiken om hem uit te graven maar ik gebruik me handen werkt het beste vindt ik.

              Met je handen of schep in je grond geeft wortelschade!!! beter houd je de pot op de kop en knijpt even in de zijkanten dan komt je hele kluit er netjes uit met minimale schade.


              *Overpotten in de nieuwe pot:Als het goed is heb je al een nieuwe (grotere) pot of emmer klaarstaan en gevuld met aarde.Zoniet doe dit dan en hou 4 tot 2 cm onder de rand over. Maak vervolgens met je vingers een diepe kuil iedergeval een kuil waar je wortelkluit in past, Zet je plant er in een keer in met wortelkluit en druk deze eventueel aan terwijl je de kluit weer bedekt met aarde hou er rekening mee doe dit niet te strak want je babys hebben ook lucht nodig!


              *Water:dit spreekt eigenlijk voorzichzelf.Geef je babys sochtends water of ik doe het wanneer ik wakker wordt voel hoe vochtig de grond is en geef ze ongeveer 250ml liter water per plant als ze al wat groter zijn doe dit rondom de stam op de aarde niet op de plant zelf dit kan de plant verbranden door eventueel zonlicht. Rondom je stam zet de plant afzetzouten af, je spoelt deze weer terug je medium in als je rondom je stam giet, niet doen dus he!. Je plant verbrand niet van waterdruppels, anders zou buiten alles verbranden na een regenbui. Ze verbranden van voedingswater op je blad. Het water verdampt en de zoutconsentratie in zoon druppel wordt daardoor hoger en hoger wat een zoutverbranding tot gevolg kan hebben.

              Hoe kleiner je plant hoe minder water hoe groter hoe meer .Ik gebruik zelf een half literflesje om water mee te geven dus kan je ongeveer uitrekenen hoeveel je geeft.Maatbeker kan ook ofc als je die hebt.Hou er rekening mee dat je babys een spurt zullen krijgen na hun verhuizing.


              Tijdens de groei:
              *Let op eventuele bladluis als er een lieveheersbeestje op je planten komt laat zitten!
              Ze doden de bladluis namelijk.
              *Bruine krullende puntjes:Als je bruine krullende puntjes ziet verschijnen knip deze dan recht af.Je babys zullen het opgegeven moment uitzich zelf gaan herstellen.
              ALs je gaat knippen in blad maak je een infectiekans. Afgeknipt hersteld niet. je plant kan niet regenereren, het is geen zeester of gekko hoor.
              Als de plant scheef groeit draai hem dan richting de zon.Dit zal je plant weer doen rechttrekken want planten groeien nu eenmaal naar de zon toe.
              Een plant heeft een vaste standplaats en past het blad aan aan de lichtomstandigheden. Ga je draaien dan komt het blad in andere lichtomstandigheden en functioneerd maar half. Verder zal je plant als je gaat draaien veel meer gaan strekken. omdat ze dan dagelijks naar het licht toe buigt door celtrekking toe te passen aan de schaduwkant. Niet doen dus!


              Tijdens de bloei:
              *De bloeifase is per soort en strain anders.Wanneer je in de bloeifase zit beginnen er witte haartjes met kristallen te verschijnen. Dit zijn idd de THC kristallen en dit betekent dat de toppen zich gaan vormen.
              Iets als THC kristallen bestaan niet! de thc zit in opgeloste vorm in de etherische olie die binnen in je trichoomkopje zit. THC heeft geen kristalstuctuur! en zit ook niet als kristal op je blad hoor.
              Hou der wel rekening mee je babys gigantisch kunnen gaan meuren.

              Kortom hier staat een heleboel bullschit!


              Comment

              Bezig...
              X