Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

teveel water?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    teveel water?

    Korting op 420shop
    Hoi allen!

    Ik heb een wederkerend probleem met de plantjes. Het is m'n tweede kweek en wederom hebben ze last van hangende bladeren en opstaande bladranden. Ze zijn er uiteindelijk wel doorgekomen maar werden toch fors vertraagd in groei.

    Ik heb de test gedaan en 2 plantjes wat meer water gegeven (250ml) en de andere geen. Maar grote verschillen ertussen merk ik niet. Alle plantjes gaan erop achteruit.

    Wat geven jullie aan een plant van dergelijke grote? in ml? Gewoon kwestie van eens een idee te krijgen..( Want heb hier al ergens op het forum 500ml gelezen voor een plantje van dergelijke grote, maar da lijkt me dan toch wel een typfoutje te zijn waarschijnlijk..)

    data:
    geplant: 3/6
    lv: 35% (licht) 55% (duister) (wat aan de lage kant maar krijg het niet omhoog, ondanks bakken water, dweils en een waterkoker . Afzuiging staat op hoog volume om de temperatuur onder controle te houden)
    temp: 28 graden (licht) 22 graden (duister)
    grond: bio growmix van bcuzz (combi veen en cocos)
    voeding: plagron terra grow 1ml/l, pure enzym 1ml/l en terra grow 5ml/l. 100ml/dag.
    potgroote? 16l
    string: fruitspirit en silver haze
    lamp: 400w op 60cm

    tips en opmerkingen zijn welkom!

    foto's volgen spoedig. Ik slaag er voorlopig niet in om ze up te loaden via m'n gsm.
    Last edited by oloki; 2 July 2014, 19:18.

    #2
    Re: teveel water?

    Te weinig water en te warm op een of andere manier?
    Een foto zegt 10 keer meer.

    Bevochtigen met een afzuiging die vol aan staat schiet niet echt op, die vochtige lucht is (bijna) meteen weer uit je hokje.

    Comment


      #3
      Re: teveel water?

      Opstaande bladranden, da's door de hitte, of door de tocht.
      Is dat ook de reden dat je de lamp 20cm te hoog hebt hangen ?
      Of heb je een fan op de plantjes gericht of staan ze in de trek ? (van de afzuiger mss?)

      Die lv is niks mis mee, en natuurlijk krijg je dat niet hoger als die afzuiger elke 5 seconden die tent leegzuigt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: teveel water?

        Het lukt me niet met deze gsm om foto's te plaatsen. Ik probeer het morgen eens met een andere gsm.

        De lamp hangt idd wat te hoog om het niet te warm te laten worden. Er staat geen ventilator op gericht. Er wordt wel tocht gegenereerd door de afzuiging maar die moet hoog staan anders loopt de temperatuur op tot +34 graden. Ik zuig ook lucht aan van het verdiep eronder. Die is stabieler qua temperatuur.

        Dus hitte en tocht kunnen de verklaring zijn voor de opstaande bladranden. Ik zal de flappen van m'n tentje wat meer openen en de afzuiging wat lager zetten. Hopelijk blijft de temperatuur zo toch ietwat binnen de perken.

        Comment


          #5
          Re: teveel water?

          Waarom heb je die flappen dicht of niet helemaal open?
          Zoveel mogelijk open zetten die dingen en als je temperatuur daardoor zakt je lamp weer op 40cm hangen
          De afzuiging lager zetten moet niet lijkt me, denk niet dat het daardoor komt, of je moet wel een gigantische afzuiger erin hebben hangen.
          Heb je geen pc waar je die foto's ermee op kunt zetten.

          Comment


            #6
            Re: teveel water?

            Hoi allen!

            Het heeft even geduurd eer ik de foto's erop kon zetten maar heb het nogal druk gehad. Maar toch, hier zijn ze!

            Ik gok op te nat. Ze kregen de afgelopen 2 dagen (60u) geen water en ze zagen er beter uit. Gisteren gaf ik de lichte potten 250ml onderaan en de zwaardere 150ml. Die hoeveelheden is waarschijnlijk nog wat te hoog gezien ik vandaag weer meer last had van hangende bladeren en opstaande bladranden.

            Ik heb de zijflappen gans omhoog gezet. De temperatuur blijft min of meer dezelfde, schommelen rond de 30 graden. Wel vraag ik me nu af of het niet nefast kan zijn voor de plantjes als het s'nachts niet volledig donker is in hun kot? Of is dit enkel vooral van belang tijdens de bloei? Ik ben van plan om ze binnen een 5-tal dagen op 12/12 te zetten.





            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Volgens mij is er iets mis met de site? Ik slaag er maar niet in om de foto's up te loaden. Niet via pc en niet via gsm...

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Volgens mij is er iets mis met de site? Ik slaag er maar niet in om de foto's up te loaden. Niet via pc en niet via gsm...

            Comment


              #7
              Re: teveel water?

              In de nacht moet het volledig donker zijn inderdaad, door die flappen kun je toch lichtslangen leggen?
              Als je die slangen in een s-bocht legt, zal je als het goed is geen licht meer erdoor naar binnen krijgen.
              Wel zwarte slangen nemen uiteraard, witte laten het licht gewoon door.
              Als je omgevingslucht rond de 22 graden is (aangezien dat je nachttemp is) lijkt het me dat je afzuiging een beetje aan de lage kant is, als het met 400w nog 30 graden word.
              Hoeveel kuub afzuiging heb je erin hangen?

              Comment

              Bezig...
              X