Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over de oogst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over de oogst.

    Korting op 420shop
    Mijn autoflower white widdow plantje begint aan het eind van haar leven te komen. Ik heb al een hoop gelezen over de oogst op dit forum, maar wil toch nog even een paar dingen duidelijk hebben.

    Ik heb dus gelezen dat je kunt oogsten als 80% van de haren bruin is. Nu is bij mij het geval, dat bovenop de plant de haren al bijna allemaal bruin zijn, maar op de onderste toppen tref ik alleen nog maar witte haren aan. Verder zie ik wel dat de bladeren nu sterk beginnen te vergelen. Echter heb ik niet het idee dat mijn plantje minder water dan normaal drinkt. Ik zat te denken om haar vrijdag om te hakken, aangezien het morgen en overmorgen nog erg mooi weer wordt.

    Ben ik dan goed op tijd? Of ben ik dan al te laat? Ik heb ook gelezen dat dit nog invloed kan hebben op het effect van de wiet, ik ben denk ik liever high dan lamlendig stoned. Ik ben van plan de gehele plant op te hangen in mijn kelder, hier is het donker, en zo'n 15 graden. Ik kan eventueel een ventilator neerzetten. Is dit een geschikte plek?

    Als laatste vroeg ik mij af of het mogelijk is van het knipafval, een klein blokje hasj te produceren. Ik weet dat je hiervoor een hoop nodig hebt, maar het lijkt me gewoon tof om mijn eigen blokje hasj te maken, ookal is het een grammetje.

    Of is dit niet de moeite, en kan ik de THC rijke bladeren beter laten indrogen samen met de toppen?



    Bij voorbaat dank.
    Attached Files

    #2
    Re: Vragen over de oogst.

    Ik kan de hoofdtop niet goed zien maar volgens mij mag die nog wel even langer staan dan tot vrijdag.
    Je kelder gaat wel goed naar wiet ruiken als je je plant daar te drogen hangt, denk daar om.
    Je kan van de bladeren met thc erop hasj maken, veel zal er niet van af komen denk ik met 1 plant.

    Comment


      #3
      Re: Vragen over de oogst.

      Die mag idd nog wel even blijven staan. Je ziet nu blaadjes met hars erop ipv de echte toppen.

      Waar iedereen leest dat 80% van de haartjes bruin moet zijn?? Als je echt wil weten wanneer je moet oogsten dan moet je naar de trichomen kijken, met een microscoop

      Comment


        #4
        Re: Vragen over de oogst.

        Ik zat juist Maxmoeilijknummer z'n tekst te selecteren om te quoten...
        Ik snap ook niet waar ze dat lezen van die 80% bruine haren.
        Toch niet op JD..
        (bovendien is dit geen 80%, hooguit 30-40% bruine haren)

        Ik ga het linkje nog maar eens zetten...

        WANNEER KAN JE OOGSTEN, HET ANTWOORD VIND JE HIERRRRRRRR <klik op de text)

        Leuk plantje..dat dan weer wel.
        Voor je gaat oogsten geef je minstens 10 dagen geen voeding (wel gewoon water), anders heb je grote kans dat je dat terug proeft in de wiet.
        De grootste vijand tijdens drogen is een hoge luchtvochtigheid.
        Heb je in je kelder 50% of minder dan kun je daar drogen.

        Hasj maken met je knipafval kan prima, check het hasj-maak-deel van het forum even...
        Last edited by QnQ; 3 July 2014, 11:38. Reden: Gebruiksaanwijzing van de link toegevoegd voor Bosrand ;)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Vragen over de oogst.

          QnQ, nu staat er heel groot in je bericht dat het antwoord hier, dus in je bericht neem ik dan aan te vinden is, maar waar staat het dan?
          Ik zie er niet duidelijk in staan wanneer je kan oogsten.

          Comment


            #6
            Re: Vragen over de oogst.

            Beste bosrand,
            Als ik op de link klik kom ik hier
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sten-Trichomes

            Kom op zeg........
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Vragen over de oogst.

              Comment


                #8
                Re: Vragen over de oogst.

                Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik het goed begrijp kan ik haar dus nog wel even laten staan. Ik ben overigens al een week gestopt met het geven van voeding. Enige indicatie hoe lang ze dan nog zou moeten rijpen?

                Mvg

                Comment


                  #9
                  Re: Vragen over de oogst.

                  Week of 2, 3 zou ik zeggen. Mijn plant die nu tegen het oogsten aan zit zag er 3 weken terug net zo uit als jouw plant. De haartjes in de hoofdtop zijn allemaal wel oranje maar de trichomes waren een week terug allemaal melkwit. Ik hang nu om de paar dagen met een loep boven de topjes. Meestal gaat een plant ook de blaadjes afstoten en dat begint dan onderaan, dan worden de hoofdbladeren langzaam geel en sterven ze af. Je kunt dan echt zien dat de plant zijn laatste krachten in de toppen stopt en de rest afstoot.
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #10
                    Re: Vragen over de oogst.

                    Zoals al eerder gezegd, echt wel 3 weken misschien nog wel langer.
                    Anders heb je later spijt.
                    Je kunt in de tussentijd nog het een en ander over lezen hier op het forum

                    Comment


                      #11
                      Re: Vragen over de oogst.

                      Echt waar, zo lang nog? Hij is al sinds eind April boven de grond. Is dit dan niet extreem langzaam voor een autoflower?

                      Comment


                        #12
                        Re: Vragen over de oogst.

                        Neen het is buiten he
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          #13
                          Re: Vragen over de oogst.

                          Volgens mij kalender is mij AF in week 6 bloei.. Kan je vertellen.. Lijkt eerder op week 4/5
                          Was vorige jaar ook zo met mijn blueberry.. Klopte de ballen ook niet van..
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Vragen over de oogst.

                            Ik begrijp niet precies wat je wilt zeggen SmokinDad?

                            Comment


                              #15
                              Re: Vragen over de oogst.

                              Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                              Neen het is buiten he

                              Hoe bedoel je, gaan autoflowers buiten pas later in bloei of zo?
                              Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, maar 'k merk wel dat dit gebeurt bij mijn buitenkweekje.
                              2 Zaadjes northern light gelijktijdig gezaaid, de ene onder 150 Whps, de andere buiten. De hps plant is al 2 weken in bloei, de buitenplant vertoont nog steeds niks.

                              Wat SmokinDad waarschijnlijk bedoelt is dat je nooit blindelings mag uitgaan van schemas en data die gegeven worden door de zaadshops. Ik heb echt nog nooit meegemaakt(enkel eigen ervaringen wel) dat een autoflower klaar is op de aangegeven datum volgens de beschrijving.
                              Last edited by weibei; 4 July 2014, 12:25.

                              Comment

                              Bezig...
                              X