Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladluizen vlak voor oogst, Brimex Spray?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Bladluizen vlak voor oogst, Brimex Spray?

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Begin maart heb ik een Easy Ryder autoflower geplant die nu, begin juli, eindelijk bijna rijp is.
    Daarstraks zag ik plots allemaal gele en zwarte beestjes onder mijn bladeren en ook aan de toppen. Dit blijken bladluizen te zijn. Ik heb een aantal bladeren verwijderd en andere deel afgewreven met spons en water, maar daar zijn ze natuurlijk niet mee weg.

    Wat moet ik nu doen zo kort voor de oogst?
    * Ik heb mijn oog laten vallen op een spray van Brimex, is het aan te raden deze te gebruiken vlak voor oogst? Zo ja, mag ik de beestjes aan de toppen daar ook mee besproeien?
    * Zijn er andere oplossingen? (andere beestjes "vijanden" plaatsen zie ik niet zo zitten).
    *Of is het misschien mogelijk om de plant gewoon te oogsten, misschien dat de bladluizen dan vanzelf sterven

    Voor de aardigheid, bijgevoegd een foto van de dame in kwestie.

    Alvast bedankt voor advies, ben bang om mijn oogst na meer dan 4 maand wachten te verliezen.

    PL.jpg

    #2
    Re: Bladluizen vlak voor oogst, Brimex Spray?

    Een paar bladluizen zullen je oogst niet zomaar verpesten.
    Je verpest je oogst eerder door te gaan sproeien met middeltjes.
    Gewoon laten gaan, mocht het toch te erg worden kun je er altijd nog voor kiezen om de plant om te halen.
    Eventueel zo nu en dan met de hand wat weg halen.

    Comment


      #3
      Re: Bladluizen vlak voor oogst, Brimex Spray?

      Toppen mag je nooit besproeien.

      Oogsten kan, als je plantje klaar is, (dus minstens 10 dagen geen voeding) maar die luizen gaan echt niet flauw vallen als ze jouw face zien.
      Ik kwam pas nog tientallen luizen in de broccoli tegen, die had toch al even in de supermarkt gelegen.
      Zolang er nog sap te zuigen is, gaan die niet weg.

      (niet zo handig dat je al de fanleaves kwijt bent trouwens, die zorgen juist voor energie=grote toppen)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X