probleem of niet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • blazem
    Senior Stoner
    Member
    • Nov 2013
    • 29

    #1

    probleem of niet?

    Korting op 420shop
    gegroet mede forummers,

    deze zomer heb ik mijn eerste grow (buiten) vooral om te zien hoe het allemaal gaat en als het goed gaat (tot nu toe best aardig denk ik zo) waarschijnlijk investeren in wat spullen
    maar goed, verdere informatie over de planten zelf:
    - De soort: Royal creamatic, Royal Queen Seeds.
    - ze staan buiten in een kas, en met erg warm weer buiten de kas gezet.
    - Op 1 juni kwamen ze alle 3 met het kopje boven de grond uit. dus zijn nu ongeveer 7 weken.
    - ze hebben geen groei voeding gekregen, want dat zou in de aarde zitten zeiden ze. ( canna professional grond)
    - ze krijgen wel bloeivoeding, canna flores heet het dacht ik.

    Het probleem (ik denk dat het een probleem is tenminste).
    De onderste bladeren worden gelig met bruin achtige vlekken en schrompelen helemaal wel zeg maar.

    wie weet wat het kan zijn, en wat ik eraan kan doen?

    thanks IMG_5075.jpgIMG_5076.jpgIMG_5077.jpgIMG_5078.jpgIMG_5079.jpgIMG_5080.jpgIMG_5081.jpg
    Last edited by blazem; 21 July 2014, 10:23.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: probleem of niet?

    Da's van natte voeten.
    Zorgen dat ze niet zolang nat staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • blazem
      Senior Stoner
      Member
      • Nov 2013
      • 29

      #3
      Re: probleem of niet?

      serieus, dat is alles? bedankt! zal ze dan ff geen water geven, ik wacht altijd tot het bovenste laagje droog is zeg maar, nog wat verder laten drogen dan maar (Y)
      thanks!
      WebRep


      currentVote


      noRating
      noWeight

      Comment

      • blabla21
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • Jul 2014
        • 2

        #4
        Re: probleem of niet?

        Hoi, ik ben nieuw op dit forum en vroeg me af of iemand mij toevallig kan helpen.

        Mijn plant heeft sinds een paar weken last van bladeren die eerst geel en later paars worden. Ook in de stengels van de plant zitten paarse verkleuringen.
        In het begin haalde ik de bladeren met de verkleuringen eruit maar ik heb het idee dat dat niet helpt, aangezien de verkleuringen bij het blad begon en nu ook in de stam zit.

        Ik kan er niet over uit wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen. Ik heb namelijk 2 van deze planten staan en de ander doet het stukke beter. Ik verzorg ze beide op dezelfde manier,
        ze hebben allebei dezelfde pot, en krijgen dezelfde verzorging.

        Vorig jaar heb ik ook een buitenplant gehad. Ik heb hier eigenlijk nooit anders dan water aan gegeven. Het enige verschil met vorig is dat mijn plant van vorig jaar in voedingsaarde had geplant en dit jaar met tuinaarde.

        Kan iemand mij helpen met wat tips hoe ik mijn plant een plezier doe? En of hij nog valt te redden, ik vraag me namelijk ook af of dit probleem effect heeft op de toppen die er binnenkort aan zullen komen ?

        Het soort is Kush, en ik heb de zaden vanaf half maart.

        CAM02487.jpgCAM02488.jpgCAM02773.jpg
        Dit is de plant die zo slecht gaat.


        CAM02774.jpg
        En dit is mijn andere plant. Hier zie je ook wat gele vekleuringen maar veel minder erg als bij die hierboven en bij deze worden het blad en de stam ook niet paars.

        Alvast bedankt!!!

        Comment

        • Gps
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2014
          • 1988

          #5
          Re: probleem of niet?

          Ik heb nog maar weinig ervaring, maar denk aan een voedingsgebrek.
          Die planten horen donkerder groen te zijn. Ze zijn allemaal wel erg licht groen, of ligt dat aan de foto ?
          Lets not criticize but legalize

          Comment

          • thugz
            Amazing Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4284

            #6
            Re: probleem of niet?

            Zijn dat stenen potten?
            Burn wortels burn tijdens een warme zomerdag
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment

            • blabla21
              Zaadje
              Nieuw Lid
              • Jul 2014
              • 2

              #7
              Re: probleem of niet?

              Bladen zijn idd erg licht van kleur.. zeker bij die ene plant.
              De potten zijn van steen, zijn dezelfde als die ik vorig jaar heb gebruikt. Niet optimaal maar vorig jaar ging het super.

              Iemand anders nog suggesties?
              Ik zal me zoiezo eens verdiepen in de voeding.. Thanx

              Comment

              • thugz
                Amazing Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4284

                #8
                Re: probleem of niet?

                Ja een grotere por geven of in volle grond steken.

                Had hetzelfde probleem als jou. Heb ze nu in volle grond gestoken en na een weekje of 2 was ze volledig opgknapt


                Zo ziet ze er nu uit ervoor zag er zelfs wat slechter uit dan de jouwe.
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: probleem of niet?

                  En waar por je ze dan precies ?

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #10
                    Re: probleem of niet?

                    Mooie planten hoor mag je trots op zijn
                    God was never on your side..

                    Comment

                    Bezig...