Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC meter verwarring.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC meter verwarring.

    Korting op 420shop
    Ik had van een vriend ui Engeland een EC stick gehad. http://img.weiku.com/a/002/741/3in1_...ter_7517_1.jpg

    Helaas stopte deze met werken.

    Ik heb toen een nieuwe ec meter besteld, bij goedkoper uit china.

    http://www.goedkoperuitchina.nl/Webw...-TDS-Temp.html

    Het probleem is dat deze meter niet de EC aangeeft maar, maar ppm ( parts per milion ? )


    Hoe vind in nu een ec meter die wel aangeeft wat ik wil. ( in me boek van home & garden staat een kweek schema, en dat gaat over de EC waarde, maar niet in ppm.

    Is dit bijvoorbeeld wel de goede ?
    http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...ter-12-50.html
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Re: EC meter verwarring.

    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: EC meter verwarring.



      Edit: Hoe denk je dat ik bijvoorbeeld dit vond ?

      http://www.manicbotanix.com/hydropon...ion-chart.html

      Maar daar kom ik ook niet verder mee.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: EC meter verwarring.

        Daarmee kun je het toch omrekenen? Moet je alleen wel even bepalen wat de basisconversie van jouw TDS meter is. Je zou even moeten kijken hoeveel zout in (gedistilleerd) water een bepaalde EC waarde geeft en dat dan met jouw meter meten. Of de EC van een standaard vloeistof meten en dan vergelijken met wat iemand van ons meet met een EC meter.

        Maar je had inderdaad de variant met de US erop moeten hebben. Dat staat voor micro siemens (uS/cm is de eenheid van EC).

        :edit: Ik heb even Coca Cola gemeten met mijn EC meter. Nou kreeg ik niet echt een stabiele waarde (zal wel door de bubbels komen), maar ik kwam op een EC van ergens tussen 1,050 en 1,100. Je zou met je TDS meter kunnen meten en kijken of je een vergelijkbare PPM waarde meet volgens die conversietabel.
        Last edited by Wietefras; 25 July 2014, 23:01.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: EC meter verwarring.

          Bedankt, ik denk dat ik die us ga kopen.


          Ik heb net ook gesproken met een internet vriend, die een growshop heeft. (niet in Nederland helaas)
          Hij liet me een liter water afmeten en de ppm meten.
          Daarna nog een keer nadat ik 2.5 ml voedsel toegevoegd had.
          Hij vermoed dat meter de hanna schaal gebruikt. ( in handleiding is daar niets over te vinden )
          Helaas is de meter er mee gestopt. Ik moet duidelijk veel voorzichtiger zijn, met het afspoelen van de elektrodes.

          Hij ligt nu te drogen....Morgen maar even kijken of hij het weer doet, of dat ik nieuwe batterijen nodig heb, of dat de meter nu al stuk is.

          Hoewel ik ook die andere meter wil kopen, hoop ik toch dat deze het nog doet.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: EC meter verwarring.

            Ja precies, als je het even vergelijkt zie je snel genoeg of de schaal 500, 640 of 700 is. Maar goed, als je gewoon een EC meter hebt dan heb je al dat gekloot niet.

            Ik had ook zo'n blauw metertje (de "us" variant) en die ging ook stuk. Snap er geen moer van, want het is wel het simpelste ding wat je kan bedenken. Twee metale pinnetjes en daar de geleidbaarheid tussen meten.

            Je zou eigenlijk ook wat calibratievloeistof moeten kopen. Anders weet je toch ook niet zeker of je het juiste meet.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: EC meter verwarring.

              Mijn ervaring met spul uit china is dat het waar naar zijn geld is.
              En aangezien het erg goedkoop is, is het niet geweldig goed spul, maar werkt verder wel goed.

              Nu de meter droog is werkt hij weer.
              In de gebruiksaanwijzing staat dat de meter in de fabriek gekalibreert is, maar dat het nodig kan zijn om te meter te kalibreren.
              Hoe je dat dan doen moet verteld de handleiding echter niet.

              Dus ik heb geen idee waar het stelschroefje zit.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #8
                Re: EC meter verwarring.

                Er zit een gaatje aan de achterkant. Daar zit het stelschroefje.

                Ik heb nou een iets ander model EC meter, maar die hoef ik eigenlijk nooit aan te passen. Geeft steeds weer vrij exact de waarde van de calibratie vloeistof.

                PH meters zijn een stuk gevoeliger.

                De meeste spullen komen uit China. Als je het daar zelf koopt dan betaal je er alleen veel minder voor.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: EC meter verwarring.

                  Bedankt ik heb net even goed gekeken, en daar zit inderdaad een schroefje,
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    EC meter verwarring.

                    Ik had Lats bij webstunter.com meter gekocht die via i phone kunt gebruiken en met daarbij en ph sensor.

                    Werkt zeer zuiver zonder calibreren. Diverse keer doe ik voor de zekerheid een check. Zeer nauwkeurige meters boven mijn verwachting

                    Comment


                      #11
                      Re: EC meter verwarring.

                      Wat is de beste meter ik hen ook zo een versie blauw met schoefje achterzijde gehad. Versie ph en ec echter vond het goedkope rot meters eerlijk gezegd. Wat is algemeen het meest verkochte betrouwbaar merk?

                      Comment


                        #12
                        Re: EC meter verwarring.

                        Ik ben tevreden met de meter. Een ec waarde van 2, die home and garden wil dat ik aanhoud. is op deze meter 200 X10.
                        Meer heb ik niet nodig.

                        Volgens mij heeft de 420 shop betere meters.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment

                        Bezig...
                        X