Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2de binnenkweek

    Korting op 420shop
    Beste forumlezers,

    Ik zou binnekort willen starten met een 2de binnenkweek,ik heb mij hiervoor 10 amnesia zaadjes aangeschaft.Mijn 1ste kweek is niet heel goed
    verlopen want ik heb last van spint gehad en dit zou ik deze keer willen vermijden.Ik heb gelezen dat je uw hok het beste met detol kunt proper
    maken of met bleekwater.Ik vraag mij eigenlijk af of spint kan overleven op zolder zonder voedsel want er gaat toch minstens 3 weken tussen
    mijn vorige kweek zitten.Ik had vorige keer ook de zaadjes laten ontkiemen en zodra ze een paar cm waren onmiddellijk in 11l potten gezet en
    onder mijn 600w hps lamp laten groeien op 18/6 en weet niet of dit wel heel goed is of?Zodra ze een dikke 25cm waren heb ik ze op 12/12 gezet.
    De afzuiging en aanzuiging die ze mij hebben meegegeven was dezelfde grootte en was voor 130m3/uur en ik merkte dat de temperatuur toch
    serieus kont oplopen als het buiten warm weer was dan was het in mijn hok soms +40 graden..tijdens de groei had ik het ook niet makkelijk om mijn
    luchtvochtigheid boven de 60 te krijgen als mijn lamp aan was.Daarom maakte ik mijn hok regelmatig nat met een sproeier of hing een natte handoek
    op.Wat ik momenteel thuis nog liggen heb van voeding is roots,grow,flower,green sensation en ph- en sugar royal.De aarde die ze mij hadden meegegeven
    was van plagron met witte bolletjes in,hierin had ik de ontkiemde zaadjes gezet als ze een paar cm waren maar ik weet niet of dit ook verstandig was?
    De ontkiemde zaadjes zaten in van die bruine potjes die vergaan en hierin zat dacht ik cactusgrond...ik hoop deze keer het al wat beter te doen
    als de 1ste keer en met jullie raad..

    #2
    Re: 2de binnenkweek

    Het hok inderdaad goed schoonmaken met detol maar neem echt elke centimer mee want ze zitten overal! Je kan er ook voor kiezen om preventief je planten te bespuiten met een middel tegem spint ipv pas als het probleem zich al voordoet.

    Comment


      #3
      Re: 2de binnenkweek

      Ja,ze hebben mij hiervoor al een produkt meegegeven..die spint blijft er dus gewoon 3 weken zitten en kan zonder iets overleven?

      Comment


        #4
        Re: 2de binnenkweek

        Durf ik niet te zeggen maar als jij je raam open zet of lucht van buiten aanzuigt voor de ventilatie, heb je ze snel genoeg weer te gast dus goed in de gaten houden...

        Comment


          #5
          Re: 2de binnenkweek

          Als je na een spintkweek meteen doorgaat ontkom je er bijna niet aan, dan zul je weer spint tegenkomen.

          Of je moet die hele tent uit elkaar ritsen, schoonmaken onder de stoomcleaner, en daarna boenen met zeep ofzo, en als laatste met dettol.
          Dettol is een ontsmetter, daar gaat die spint niet dood van. Er zijn zelfs speciale middeltjes om spullen schoon te maken na spint.

          Je filterhoes wassen, in een kussensloop, in de wasmachine, en alles wat in de tent gestaan heeft minutieus schoon borstelen.
          Je potten horen daar ook bij, de slangen, ophangdingen van je lamp, etc etc etc

          Maar een keertje met dettol een beetje boenen gaat niet effectief zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: 2de binnenkweek

            mss help alles mee bleekmiddel kuisen
            zoals in het ziekenhuis

            Comment


              #7
              Re: 2de binnenkweek

              Ja met bleekmiddel was ik ook vanzin.Ik lees ook dat vertimec heel goed moet zijn dus ga dit ook bestellen.Mijn hok is zelfgemaakt op zolder en mijn luchtinlaat is open dus hier wil ik al een nylon kous ronddoen,op mijn vloer van de zolder ligt isolatiewol en ik ben bang dat hier de spint blijft inzitten.Ik ga mijn hok verschillende keren volledig schoonmaken,stofzuigen,met schuurborstel en bleekmiddel en detol en na een paar dagen ga ik met de vertimec spuiten.Ik heb ook een middel wat ik preventief kan spuiten op de groeiende plantjes..er zullen minstens 3 weken eerder 4 weken tussen de kweek zitten dus weet niet of ze zolang in het hok blijven zitten of gewoon op zolder blijven..ik weet wel dat ik het deze keer vlugger ga weten als de 1ste keer en het onmiddellijk zal bestrijden.

              Comment


                #8
                Het aanbieden van-,vragen naar-,of aanzetten tot illegale handel is niet toegestaan, ook niet via prive berichten.
                Bij ontdekking zal uw account permanent worden opgeheven. Onder illegale handel verstaan we ook het verkopen, aanbieden of ruilen van cannabis planten of delen van planten zoals stekken of andere zaken die verboden zijn bij wet.

                Niet toegstaan:
                - De handel in wiet,stekken, hasj, hasjolie, sporen, en harddrugs!
                - Illegale activiteiten om bv je stroom e.d. te manipuleren (magneten, wiet verzwaarder, enz)!
                - Verboden gif en/of stoffen (bv vertimec)!
                - Het verkopen van wietzaden.
                * Het ruilen van wietzaden en stuifmeel van mannelijke cannabis planten is alleen toegestaan in de
                Marktplaats

                Signatures
                Het is niet toegestaan om zonder toestemming reclame te maken voor bedrijven/ en of producten in de signatures / handtekeningen, zowel hyperlinks als afbeeldingen zijn niet toegestaan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 2de binnenkweek

                  Lees dit even: http://glastuinbouw.agriholland.nl/c...eiligheidsblad

                  Ik citeer: "dit middel is uitsluitend bestemd voor proffesioneel gebruik".
                  Al vind ik het wel schokkerend dat het gewoon op marktplaats en dergelijke te koop is :s

                  Comment


                    #10
                    Re: 2de binnenkweek

                    Je moest is weten wat ik allemaal langs heb zien komen op zwartemarktplaats.nl wat werd verkocht

                    Maar niet direct voor het schoonmaken van je tent, daar kom je niet onderuit.
                    Maar kijk eventueel eens naar Neem olie? om je planten preventief wat extra te beschermen tegen beestjes etc. op meer natuurlijke wijze



                    De ontkiemde zaadjes zaten in van die bruine potjes die vergaan en hierin zat dacht ik cactusgrond...ik hoop deze keer het al wat beter te doen
                    Last edited by DenSchimmige; 29 July 2014, 07:40.
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment


                      #11
                      Re: 2de binnenkweek

                      Bij mijn vorige kweek zaten ze inderdaad in turfpotjes en ik merkte met het overpotten dat de wortels er doorgroeide...dus deze keer iets anders vragen.Ik weet nog dat ik naar de grwshop gegaan was
                      om uitleg te vragen en die zei toen dat het ook niet goed was om direkt van die turfpotjes naar de aarde overplanten die ik had in mijn 11l potten.Hij zei dat ze konden verbranden...ik had wel mijn 11l
                      potten met aarde 1st gespoeld.Over vertimec zwijg ik dus als dit hier verboden is want ik dacht dit tegen te komen zijn in oudere berichten via de zoekfunctie van het forum naar spint..Ik wil ze in ieder
                      geval wel zien kapot te krijgen voor ik de nieuwe in mijn hok zet..deze ga ik binnen een week pas ontkiemen..

                      Comment


                        #12
                        Re: 2de binnenkweek

                        een zwavel verdamper is ook zeer goed kanje gebruiken tijdens de kweek als je last heb van beestje's
                        maar niet op het einde van de bloei
                        leest wel goed hoe je dit moet gebruiken of je oogst is vuilbak.

                        Comment


                          #13
                          Re: 2de binnenkweek

                          Yep, die gebruik ik ook voor ik m'n kelder weer gebruik.
                          Weet wel dat die zwaveldamp dus wel heel erg ruikt naar euh...zwavel.
                          Die geur door je huis is niet zo fijn, dat slaat een beetje op je keel enzo.
                          Het wordt ook niet door een koolstoffilter gefilterd, dus als je naar buiten blaast ga je het buiten ruiken.

                          Maar als je 'm gebruikt rond oud-en-nieuw valt het niet zo op
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 2de binnenkweek

                            Spint overleeft echt wel 3 weken tussen 2 rondes. Ze overleven zelfs de hele winter zonder voedsel om in het voorjaar vrolijk terug te komen. Als je een houten hok hebt, is er een probaat middel: een stoomreiniger. Zo'n ding koop je voor minder dan 100 euro. Stoom van 100 graden overleeft spint en zijn eitjes niet: goed tussen de naden spuiten. Zelf gebruik ik de stoomreiniger om bloedmijt en ander ongedierte in de nachthokken van onze vogels uit te roeien.
                            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                            Comment


                              #15
                              Re: 2de binnenkweek

                              Ik ben ondertussen de 10 amnesia haze zaadjes aan het ontkiemen,welke aarde haal ik het beste voor ze te laten voorgroeien en welke voor in de 11l potten?Ik had in mijn vorig kweek aarde van plagron met wiite bolletjes in en er van die bruine bolletjes ingedaan om het water beter vast te houden dacht ik,dit was op aanraden van iemand anders..is het verstandig als ze ontkiemt zijn van meteen onder een 600w hps lamt te laten groeien op 18/6 of kan ik beter een andere lamp aanschaffen voor de kosten van elektriciteit te sparen?Zodra ze ontkiemt zijn start ik een nieuw topic hierover..

                              Comment

                              Bezig...
                              X