Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hasj maken van gecurede toprottoppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Hasj maken van gecurede toprottoppen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb onlangs toprot gehad en die heb ik dus meteen weggehaald. Nu weet ik dat het niet geschikt is om te roken maar ik heb gelezen dat je ze nog kan gebruiken om hasj van te maken.

    Nu zijn ze vandaag klaar met curen (1 weekje), maar ik ben niet zeker over de juiste stappen die ik moet volgen.
    Ik zal hieronder zetten hoe ik gok dat het moet en het zou fijn zijn als ik wat verbeteringen of aanwijzingen zou kunnen krijgen.

    1: Gecurede wiet sneldrogen in de oven op 50 graden tot ze crispy zijn (om zo de rot geen kans te geven om uit te breiden.
    2: Gedroogde wiet in de vriezer? (moet ik het eerst grinden ofzo dat het zeven makkelijker gaat?)
    3: als het bevroren is, de wiet zeven (ik had gedacht aan een pantykous of fijne zeef) en al de thc ervan krijgen.
    4: overgebleven thc van het zeven in een plastic zakje steken van sigarettenpakje, dichttapen, krantenpapier errond en vochtig maken (dat het niet verbrand in de oven).
    5: 10 minuutjes op 175 graden in de oven en erna hard aanpersen. eventueel herhalen tot ik tevreden ben.
    6: pakketje een uurtje in de vriezer, ijs eraf schrapen en klaar.

    Klopt dit ongeveer, vanaf stap 3 ben ik tamelijk zeker maar hoe ik het moet invriezen en welke grootte (grinden of niet) ben ik niet zeker.

    Thanks!
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    #2
    Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen


    Schimmel gooi je daar in
    God was never on your side..

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

        Wat als je die hash ff in de magnetron gooit. Magnetron doodt schimmels. Geen idee hoor maar weggooien kan altijd nog toch?
        Baas in eigen brein.

        Comment


          #5
          Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

          zet er eens wat foto's op dan kunnen we zien waar we over praten.

          ookal ben ik bang dat je het idd beter in de kliko kunt gooien
          sonde van de tijd en gezondheid

          Comment


            #6
            Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

            Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekeer View Post
            Wat als je die hash ff in de magnetron gooit. Magnetron doodt schimmels. Geen idee hoor maar weggooien kan altijd nog toch?
            Magnetron doodt schimmels ??? Waar baseer je dat op?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

              http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15546413/

              CONCLUSIONS: Microwaves are as effective as conductive heating in killing B. subtilis spores, but the microwave E-field induces changes in the structural and/or molecular components of spores that differ from those attributable only to heat.

              Of het waar is weet ik niet maar ik heb het meerdere keren gelezen. Sommige mensen met smetvrees gooien vaatdoeken ook in de magnetron :p
              Baas in eigen brein.

              Comment


                #8
                Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

                Denk dat beschimmeld brood ook niet eetbaar is uit de magnetron ?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

                  Comment


                    #10
                    Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

                    Natuurlijk maar ik ga dr ook vanuit dat het rotte er afgesneden wordt en de evt schimmelsporen die belandt zijn op het niet aangetaste gedeelte vd toppen hiermee misschien onschadelijk gemaakt kunnen worden. Ik weet het natuurlijk ook niet. Brood vuilnisbak idd maar schimmel op kaas snij je dr gewoon vanaf. Er moet toch een manier zijn. Hash zeven lijkt me niet handig, sporen vallen gewoon door die zeef.
                    Baas in eigen brein.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

                      Flint, wat is jouw mening ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

                        Naja naar mijn emning krijg je beter niet te veel schimmelsporen in je longen. Of die nu afgedood zijn of niet. Op de foto zie je schimmeldraden met schimmelvlokken waar de sporen inzitten.

                        Als ik werkelijk aangetaste toppen zou willen verwerken dan zou ik dat eerst watercuren en er dan boter van draaien.

                        Informatie over plaag Botrytis (Botrytis cinerea; Botrytis paeoniae)


                        Schadebeeld:
                        Grijsgrauw schimmelpluis (stuivend) op stengel, blad en bloemen. Op bovengrondse plantedelen ontstaan plekken beige-bruin droogrot of natrot. Hierop vormt zich grijsbruin schimmelpluis. Met een loep zijn de sporendragers (conidioforen) goed te onderscheiden. Het onderliggende vaatweefsel wordt bruin tot ver voorbij de uiterlijke aantasting. De aantasting komt vooral voor op wonden, bloemen en op afgestorven plantmateriaal.

                        Levenswijze:
                        Botrytis cinerea is een zeer algemeen voorkomende schimmel die zowel primaire als secundaire veroorzaker van problemen kan zijn. Grauwe schimmel is een zwakteparasiet die vooral onder vochtige omstandigheden schade veroorzaakt. Botrytis-sporenschimmeldradenBotrytis cinerea kan na het ontstaan van infectie latent worden als de omstandigheden voor de uitgroei van het schimmelweefsel ongunstig zijn. De binnengedrongen schimmel is dan niet dood, maar groeit voorlopig niet verder. Pas bij gunstige omstandigheden kan de schimmel opnieuw actief worden. Zo'n latente periode kan wel enkele weken duren. Botrytis cinerea kan door zaad worden overgedragen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hasj maken van gecurede toprottoppen

                          Thanks Flintstoned. Beter curen en eten idd.
                          Baas in eigen brein.

                          Comment

                          Bezig...
                          X