Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

obrengst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: obrengst

    dat is een mooi bosje
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

    Comment


      #17
      Re: obrengst

      Ergens houdt het op met de opbrengst maximalisatie.

      Waar het ophoudt? Daar kunnen we alleen maar naar raden.

      Toch is er ergens een grens: kijk maar naar geoptimaliseerde landbouwgewassen.

      Op oude kleigronden wordt er ongeveer 10 % minder geoogst aan aardappelen en uien dan op jonge kleigronden in de Flevopolder.

      Maar het lukt geen enkele boer om het drievoudige te oogsten dan het gemiddelde .

      Nogmaals, ergens houdt het op: 1 gram, wellicht 1,5 gram per watt, maar veel verder zal het waarschijnlijk niet komen. Drie gram per watt acht ik uitgesloten.

      Planten hebben nu eenmaal een maximale opbrengst.

      Onze pruimenboom -die aan beurtjaren lijdt- geeft in een goed jaar een kruiwagen vol pruimen. Ik kan ze -gratis weggegeven- nauwelijks aan de straatstenen kwijt.
      Maar drie kruiwagens vol zullen er nooit vanaf komen.

      En ik geloof dus ook niet dat ooit iemand drie gram per watt van zijn wietplant zal oogsten.

      Voordien surfde ik rond op dit forum: een of andere onbenul -de naam is me ontschoten- "garandeerde" onder led verlichting drie gram per watt te genereren. Na een verslag van wat fluffy toppen nooit meer iets van de TS vernomen.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        #18
        Re: obrengst

        Nou die Heath Robinson beweerde dus 2,35g/W te halen. Het zag er wat mij betreft nogal fluffy en slecht geknipt uit, maar dan nog. Het was wel een enorme oogst voor een 600W lamp en de hele kweek was gedocumenteerd. Het is ook een totaal andere kweekmethode met de lamp vertikaal tussen de planten. De hele plant staat dan in het licht in plaats van alleen de bovenkant van de toppen. Je hebt ook geen verliezen van een reflector en de wanden. De warmtehuishouding is ook een stuk eenvoudiger. Het kan dan toch best zijn dat de planten wat efficienter groeien? Professionele glastuinbouwkwekers hangen tegenwoordig soms ook led lichten vertikaal tussen het gewas.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            Re: obrengst

            Ja, het klinkt allemaal heel ongelooflijk met een EC van 1.0 gedurende de hele kweek, geen CO2, geen luchtpompen, geen airco of dat soort fratsen. Alleen een hele zooi stekken om een verticale lamp.

            Wou het zelf ook proberen, maar die constructie met die pijpen lijkt me teveel gekloot. Lekkages door wortel verstoppingen en het bereiken van de planten zag er ook nogal lastig uit. Heb ook niet zo'n zin om krap 100 planten te zetten. Dan ben je wel flink het "mannelijke geslachtsorgaan" als je dan gepakt wordt.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: obrengst

              IMG_20140804_104133.jpgIMG_20140807_104025.jpgIMG_20140807_104034.jpgIMG_20140807_104037.jpg
              mercie, als je dan toch wil reageren doe da dan volwassen en thanx ilikebigbuds voor jou reactie!!! het is mijn 7 de kweek ik heb bubbels en green poison die bubbels onder die hps 600 green power in 60 liter pot maar wel 3 maal getopt is 8 toppen en tent goed vol, ik gebruik nu eens bio nova voor eerste keer vandaar mijn vraag! vroeger altijd plagron met green sensation ben gewoon benieuwd wat die bio nova zal geven en ik heb nog 2 green poison automatic buiten staan maar alleen maar ice olater van te maken hier heb je enkele foto's van 3 white shark nog 3 weken te gaan, hup met die dames!!! ook met bio nova 3x 20liter potten en 1 getopte early skunk buiten, nog 5 weken te gaan. Het is de eerste keer dat ik op het forum zit, vind het ook maar flauw die reactie's ze weten niet eens met wie ze te maken hebben, het is niet waarom er zaadje bij staat dat ik daarom ook een zaadje ben ! Grrzz
              Attached Files
              Last edited by Tyson2014; 7 August 2014, 10:10.

              Comment

              Bezig...
              X