Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Planten na 4-5 week naar buiten gezet TIPS??
Collapse
X
-
Re: Planten na 4-5 week naar buiten gezet TIPS??
afsluiting van mijn kweekverslag had ik nog niet netjes gedaan (ik weet het schandalig ) maar bij deze wilde ik toch nog even doorgeven wat het uiteindelijke gewicht was na een aantal weken te vroeg oogsten drogen en curen. 2 van de 5 planten hadden nog wel aardige topjes de rest erg fluffie en bijna geen gewicht. 3 planten hadden allemaal +- 10 gram met een uitschieter naar iets minder dan 20 gram dus viel erg tegen de 2 andere planten hadden 48 gram en 36 gram.
De wiet is een prima rokertje en de spacecake die ik had gebakken was ook erg goed. totaal gewicht van 5 planten was 126 gram.
voor mijn eerste kweek vond ik dit best aardig maar aangezien ik 5 planten had en het een buitenkweek was had ik toch gehoopt het wat beter te doen
Volgend buiten seizoen maar wat eerder planten zetten en netjes af bloeien dat zou het gewicht een heel eind op kunnen krikken
Voor mijn eigen gebruik is deze 126 gram genoeg om het hele komende jaar te blowen ongeveer, dus meer was eigenlijk niet nodig.. maar was wel leuk geweest om andere wat lekkere wiet te kunnen geven
Alle mensen die mijn kweekverslag hebben gevolgd erg bedankt en volgend buitenkweek seizoen ga ik mijn best doen om een net kweekverslag te maken met tijdige en wekelijkse updates!
Comment
-
@ Stemma, ja was zeker leerzaam en ben blij dat ik niet TE laat ben begonnen om nog wat te kunnen oogsten en ja meeldauw en toprot hoort er allemaal bij buiten
@ Weedfan, We hebben nog een mooie na zomer gehad als ik eerder was begonnen was het denk ik precies goed gekomen, maar ja ALS is altijd achteraf.
Volgend jaar hopen dat we een goed voorjaar en een mooie zomer krijgen dan ga ik eens wat guerilla zetten en wat backup plantjes in de tuin als ik er plek voor kan vinden, en dan maar hopen dat het idd dikke wietbomen zullen worden
thnx voor de support!
Grtz Bigbuds
Comment
-
@weedfan ja idd, ik kan door omstandigheden (thuis bij m'n ouders wonen door hoge studiekosten) nog niet binnen kweken dus moet ook weer wachten tot volgend seizoen.. nu heb ik wel nog 5 plantjes staan onder een 15w lampje in een aquarium en die gaan waarschijnlijk als ze in bloei gaan erg stinken en dan ga ik wat testen doen door ze in de schuur te zetten zonder extra verwarming en kijken of ze daar de winter zullen overleven
plus ik ga kijken bij een 2-tal van deze planten of bananenschillen effect hebben op de bloeitijd door het ethyleen wat ze afgeven. (dus leuk om bezig te blijven
)
@mway, jij bent bezig met nieuwe zadenkweek voor kortbloeiers? en zoja wanneer zijn de zaden verkrijgbaar ?
Comment
-
dat zou wel kunnen, geen idee van maar wil weten of het met bananenschillen werkt, dus denk dat ik bananenschillen verknip en deze rond de plant bovenop de aarde strooi en kijk of het invloed heeft. maar voorlopig nog geen bloei
en de lamp is 15 w dus het zullen erg kleine plantjes blijven waarschijnlijk
Comment

Comment