Plantje komt niet boven aarde

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Example
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Aug 2014
    • 9

    #1

    Wietzaden: Plantje komt niet boven aarde

    Korting op 420shop
    Hoeveel dagen duurt het totdat het plantje boven de aarde hoort te komen? Ik heb vrijdag mijn Super Silver Haze zaadje geplant in een buitenpot. De start was slecht, de eerste dag keiharde regen, pas uren later de plant kunnen droog zetten. De tweede dag allemaal beestjes, vooral mieren en witte beestjes. Volgende dag de met beestjes vervuilde aarde vervangen en het plantje lijkt nog intact.

    Moet ik gewoon meer geduld hebben? 6 dagen is wel erg lang toch?
  • green farmer
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Jul 2009
    • 359

    #2
    Re: Plantje komt niet boven aarde

    huh ik snap het even niet. Je vraagt hoe lang het duurt voordat een zaadje boven de grond komt maar na je 2de zin heb je het telkens over "plantje"???
    Waarom ontkiem je het zaadje niet eerst tussen twee natte watten binnen?

    het kan 24 uur tot 2 weken duren voordat je zaailing boven de grond komt, hangt af van diverse omstandigheden. denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van het zaad
    Heb je wel zaai en steengrond gebruikt?

    Comment

    • System
      Senior Stoner
      Member
      • Jul 2013
      • 39

      #3
      Re: Plantje komt niet boven aarde

      Aarde afdekken zodat de bovenlaag vochtig blijft.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

      Comment

      • psychedelic1988
        Retired
        • Oct 2012
        • 2796

        #4
        Re: Plantje komt niet boven aarde

        Het is s'avonds te koud om te kiemen het koelt af naar 12-13 graden en kiemen doe je op kamertemperatuur 19-22 graden.
        Maar wat voor zaadje had je te kiemen gelegd dan want het is wel laat om nog te starten nu waarmee de kans niet al te groot is dat je nog kan oogsten.
        Met een autoflower kan je nog wel oogsten maar voor een gewoon zaadje is erg laat.
        Je hebt vervuilde aarde vervangen? hoe heb je dat gedaan zonder het zaadje ook weg te gooien dan of groeit die nu op de plek waar die vuile aarde ligt?.

        greets

        Comment

        • System
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2013
          • 39

          #5
          Re: Plantje komt niet boven aarde

          Zaden kiemden bij mij gewoon met buiten nacht temperaturen van 9 graden, maar als de toplaag in de
          eerste 3 dagen uitdroogt is de kans groot dat het kiempje sterft.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

          Comment

          • Example
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Aug 2014
            • 9

            #6
            Re: Plantje komt niet boven aarde

            Oorspronkelijk geplaatst door green farmer
            huh ik snap het even niet. Je vraagt hoe lang het duurt voordat een zaadje boven de grond komt maar na je 2de zin heb je het telkens over "plantje"???
            Waarom ontkiem je het zaadje niet eerst tussen twee natte watten binnen?

            het kan 24 uur tot 2 weken duren voordat je zaailing boven de grond komt, hangt af van diverse omstandigheden. denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van het zaad
            Heb je wel zaai en steengrond gebruikt?
            Ik heb het verkeerd uitgelegd denk, sorry.
            Ik heb het zaadje zeker wel ontkiemd voordat ik hem in de grond stopte. Daarna is er niks meer gebeurd en is de zaailing ook niet boven de grond gekomen.

            Ik heb zaai en stekgrond gebruikt.

            Oorspronkelijk geplaatst door psychedelic1988
            Het is s'avonds te koud om te kiemen het koelt af naar 12-13 graden en kiemen doe je op kamertemperatuur 19-22 graden.
            Maar wat voor zaadje had je te kiemen gelegd dan want het is wel laat om nog te starten nu waarmee de kans niet al te groot is dat je nog kan oogsten.
            Met een autoflower kan je nog wel oogsten maar voor een gewoon zaadje is erg laat.
            Je hebt vervuilde aarde vervangen? hoe heb je dat gedaan zonder het zaadje ook weg te gooien dan of groeit die nu op de plek waar die vuile aarde ligt?.

            greets
            Ik heb het zaadje dus ontkiemd op kamertemperatuur in een glas water.
            Het is een Super Silver Haze zaadje, schijnt dat ie nog wel buiten kan groeien in deze omstandigheden? Dit staat erbij op de website:

            FLOWERING OUTDOOR
            Finishes by mid-October
            (North hemisphere) Production can reach 1500 gr/plant.
            Ideal for equatorial, tropical, subtropical and temperate climates.
            Oorspronkelijk geplaatst door System
            Zaden kiemden bij mij gewoon met buiten nacht temperaturen van 9 graden, maar als de toplaag in de
            eerste 3 dagen uitdroogt is de kans groot dat het kiempje sterft.
            De toplaag is denk ik (?) door de vele regenval niet uitgedroogd. De grond was erg vochtig en genoeg water heeft ie wel binnengekregen.

            Comment

            • System
              Senior Stoner
              Member
              • Jul 2013
              • 39

              #7
              Re: Plantje komt niet boven aarde

              De aarde onder het zaadje aangedrukt anders heb je kans op een luchtruimte en "verdwijnt" je kiempje naar de diepte.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

              Comment

              • Example
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Aug 2014
                • 9

                #8
                Re: Plantje komt niet boven aarde

                De aarde is wel aangedrukt volgens mij maar kan het kwaad als ik even ga checken hoe het nu met het zaadje ervoor staat door wat aarde weg te halen?

                Comment

                • System
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jul 2013
                  • 39

                  #9
                  Re: Plantje komt niet boven aarde

                  Héél voorzichtig dan maar soms is geduld een schone zaak.
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

                  Comment

                  • Example
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Aug 2014
                    • 9

                    #10
                    Re: Plantje komt niet boven aarde

                    Oorspronkelijk geplaatst door System
                    Héél voorzichtig dan maar soms is geduld een schone zaak.
                    De aarde onder het zaadje heb ik trouwens niet aangeraakt hoor Alleen de aarde rondom en wat bovenop lag heb ik vervangen met nieuwe zaai & stekgrond.

                    Maar is het beter om maar gewoon af te wachten? Want morgen is het 7 dagen geleden en het lijkt een eeuwigheid te duren

                    Comment

                    • green farmer
                      Big Bongmaster
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2009
                      • 359

                      #11
                      Re: Plantje komt niet boven aarde

                      Zou het gewoon even afwachten inderdaad, kijk het nog even een half weekje aan.

                      Comment

                      • YoungGrower98
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2014
                        • 248

                        #12
                        Re: Plantje komt niet boven aarde

                        Lol ,
                        Bij mij duurde het ook 9 dagen voor dat alle 3 mn plantjes boven waren zijn nu sinds ze boven zijn 39 dagen oud

                        Comment

                        • Example
                          Stekje
                          Nieuw Lid
                          • Aug 2014
                          • 9

                          #13
                          Re: Plantje komt niet boven aarde

                          Heb net uit nieuwsgierigheid toch maar even gekeken in de aarde en wat blijkt... Er is in die 7 dagen helemaal NIKS gebeurd.
                          Ben helemaal terug bij af. Hij was prima ontkiemt alvorens ik heb in de pot deed. Heb 'm ook niet meer kunnen vinden in de pot dus tja, iemand een idee wat hier gebeurd zou kunnen zijn zodat het de volgende keer niet meer gebeurd?

                          Nu maar een autoflower bestellen denk ik.. Wil iedereen die me heeft geholpen wel heel erg bedanken.

                          Comment

                          • System
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Jul 2013
                            • 39

                            #14
                            Re: Plantje komt niet boven aarde

                            Heb 'm ook niet meer kunnen vinden in de pot,iemand een idee wat hier gebeurd zou kunnen zijn
                            De aarde onder het zaadje aangedrukt anders heb je kans op een luchtruimte en "verdwijnt" je kiempje naar de diepte.
                            Of een vogel oid? Je kunt ook langer wachten met je kiempje in de pot doen zodat als je haar plant ze al boven de grond uitsteekt.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

                            Comment

                            • Ilikebigbuds
                              T.H.C. Master
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2014
                              • 549

                              #15
                              Re: Plantje komt niet boven aarde

                              ik heb vaker verhalen gehoord van mensen die het zaadje niet meer terug konden vinden het zaadje kan uiteen gevallen zijn en dit is binnen een aantal dagen dezelfde kleur als je aarde geworden door het rotten waarschijnlijk. enige tip die ik je zou kunnen geven ga alleen nog zaden planten als je binnen wil kweken anders durf ik niet te zeggen of je het nog gaat halen om ze goed af te kunnen bloeien buiten... volgend jaar in mei beginnen ofzo dan kan je wat foutjes maken + ik zal je aanraden om volgende kweek wat meer zaadjes te bestellen zodat je altijd iets boven de grond krijgt waarmee je aan de slag kan
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                              Comment

                              Bezig...