Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

    Korting op 420shop
    Omdat de zomer alweer bijna ten einde is wil ik me gaan voorbereiden op de oogst.
    Laatst heb ik mijn autoflower geoogst en gedroogd in een plastic doos met deksel. Gaatjes geboord in de zijkanten en een draadje gespannen, daar mijn toppen met knijpertjes aan gehangen (zie foto). Ergens op dit forum las ik het idee om er rijst en couscous bij te donderen om het vocht te vreten, dus dit ook gedaan. Helaas bleken mijn lieve topjes na twee weken helemaal onder de witte schimmel te zitten . Na hard filosoferen en lezen denk ik dat het probleem zat in de luchtcirculatie. Daarom had ik nu het idee om een PC ventilatortje in te bouwen en deze aan te sluiten op een batterij (geen stopcontact in de buurt). Is dit een goed idee? En heeft iemand hier ervaring mee? Alvast enorm bedankt!
    Attached Files

    #2
    Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

    Als je je wiet droogt, moet je zorgen dat er voldoende verse lucht bij komt.
    Maar niet in een te kleine ruimte potdicht bewaren.
    Bedenk wel dat als je batterij uitvalt de luchtverversing ook weg is.

    Comment


      #3
      Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

      neem een grote kartonnen doos karton abosobeert ook vocht en voorkomt schimmel maar je moet je toppen er niet zeik nat in hangen tuurlijk en elke dag effe luchten
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

        Ik heb ook zon doos gemaakt gister, 'Rik's culinaire droogdoos?'
        Ik heb er net als Rik ook een hoop rijst in gedaan, en maandverband

        Heb je de doos ook elke dag een tijdje open gedaan om te luchten??
        Of heb je hem gewoon lang dicht gelaten.. waardoor de boel ging schimmelen.

        Ik wil namelijk niet dat mij hetzelfde overkomt, anders bouw ik ook maar ff 1 of 2 pc vent's in de bak.
        Alleen moet ik dan nog een 12v adapter halen.

        Gr.

        Comment


          #5
          Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

          Dank voor de snelle reacties!

          Ik moet mijn doos in een kleine smerige kelder zetten, waardoor het nogal k*t is om iedere dag handmatig te gaan luchten. Mijn autoflower heb ik gewoon 2 weken in een potdichte doos gelaten, dus daar zal de schimmel aan hebben gelegen.
          Vorig jaar heb ik een zeer kleine opbrengst gehad van een andere autoflower (te laat geplant). Deze heb ik in een schoenendoos aan draadjes gehangen, werkte perfect.
          Ik zit nu te denken aan een verhuisdoos met aan de ene kant linksonderin een ventilatortje en aan de andere kant rechtsbovenin, om zoveel mogelijk lucht te verversen.
          Adapter zou ideaal zijn, maar in de kelder zitten helaas geen stopcontacten. Als je daar beschikking over hebt is dat natuurlijk helemaal mooi.

          Hamlap

          Comment


            #6
            Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

            Daar zit het probleem dus, beter zet je die doos op je slaapkamer, als hij luchtdicht is dan heb je ook geen last van geur.
            En je kamer is veel droger dan een kelder.

            EN ELKE DAG LUCHTEN! als je wiet nog vochtig is.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            dan ben je ook geen fan nodig.

            Comment


              #7
              Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

              Ok, bedankt man! Ga ik proberen, ik laat het weten als het heeft gewerkt.

              Edit: Na even denken heb ik besloten om een deel van mijn oogst als proefkonijn op te offeren en toch in de plastic doos met vents in de kelder te zetten.
              Last edited by Hamlap; 15 August 2014, 17:58.

              Comment


                #8
                Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                Met vents heb je al meer kans van slagen ja, als je hem weer potdicht laat voor 2 weken
                zou alsnog ff luchten af en toe

                Comment


                  #9
                  Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                  Aaaaaa k*t!! Ik heb dus ook de doos gemaakt en sinds maandag mijn toppen erin gehangen en niet meer naar gekeken. Nadat ik dit topic zag meteen naar de schuur gerend en jahoor witte pluisjes her en daar! Gelukkig niet op alle toppen maar enkel de grootste en een kleinere.

                  Hoelang zou je elke dag even moeten luchten om dit te voorkomen? En moet je alleen de pluizen weghalen of echt ruim eromheen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                    Hey green farmer, jammer man!
                    Ik wist dat jij ook zon doos ging maken..

                    Ik weet niet hoe lang je moet luchten, maar ik leg hem denk ik elke dag even een uurtje open, zeker de eerste paar dagen/week.

                    Als de takjes breken kunnen ze de weckpotten in.

                    Heb je nog wat toppen kunnen redden?

                    Comment


                      #11
                      Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                      Ik had een kartonnen verhuis doos, en toen ik een foto liet zien aan iemand met veel meer ervaring, kreeg is als tip om de bovenkant niet af te sluiten.

                      Het vocht moet uit de plant, maar dat vocht moet dan wel ergens heen kunnen.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #12
                        Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                        Mmm ja heb voor 1,5 gram (vochtig) weggeknipt dus de schade is niet heel dramatisch maar ga het wel goed in de gaten houden want binnenkort komen er weer twee planten bij dus zal het nog vochtiger worden.... Zal elke dag een uurtje de doos open zetten voor te luchten en checken op schimmel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                          Je zou toch op zijn minst in de gaten moeten houden dat de luchtvochtigheid niet al te hoog wordt. Indien wel dan moet er meer vochtvreter in.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                            Even offtopic... Las laatst dat je toppen met schimmel nog wel kunt watercuren (7 dagen achtereen in een bak met water, iedere dag verversen). Klopt daar wat van?

                            Comment


                              #15
                              Re: Drogen in plastic doos met PC ventilatoren

                              Ja dat is wel mogelijk, kun je wel goeie filmpjes of topics over vinden op internet.
                              Heb het zelf nog nooit gedaan..

                              Ik ga de droogdoos elke dag ook een uurtje laten luchten, dat moet genoeg zijn.
                              En misschien leg ik er nog een hygrometer bij in, lijkt me wel handig om de vochtigheid te meten, en kost weinig.

                              http://www.conrad.nl/nl/tfa-digitale...er-672759.html

                              Comment

                              Bezig...
                              X