Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lampen in SJ 2.5 ( 1M20)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lampen in SJ 2.5 ( 1M20)

    Korting op 420shop
    beste,

    ik ben nieuw op het forum en heb al redelijk wat door genomen maar zat toch noch met enkele vraagjes voor ik over ga op de aanschaf van een tent.
    ik ben van plan een secret jardin 2.5 aan te schaffen. nu twijfel ik toch noch over de grootte van de tent en welke lampen ik zou gaan gebruiken.
    zelf ben ik voorstander van een 2tal plantjes te kweken ( ivm gedoogbeleid in belgie) maar ik zou deze liever iets langer laten groeien.
    zelf zou ik voorgroeien onder een 250w lamp en in de bloei over te stappen op een zwaardere hps lamp. nu las ik dat bij 1M20 een 600W lamp hoort maar ik vroeg me af of dit geen overkill is voor maar 2 planten


    vraag 1: is deze tent geschikt?
    vraag 2: is 250W hps voldoende om onder te groeien of beter direct 400W
    vraag 3: welk wattage zouden jullie aanraden voor bloei( 600w of 400w)
    Last edited by matmars; 15 August 2014, 17:34.

    #2
    Re: lampen in SJ 2.5 ( 1M20)

    1-Het is een geschikte tent voor een lamp van 600 watt;
    2-Als je een dimbare evsa aanschaft kun je ook een HPI-lamp van 400 watt met deze evsa aansturen en nadien switchen naar 600 watt voor je HPS-lamp;
    3-Een lamp van 600 watt kan overkill inhouden voor twee planten, maar dat hoeft niet. Alles valt terug te voeren op de kweekmethode.
    Als je twee planten in een scrog zet (als scrognet vind ik wapeningsnetten voor dekvloeren ideaal) kun je makkelijk een oppervlakte van 90 cm bij 120 cm vullen en belichten.
    Deze kweekmethode vraagt wel grote plantcontainers: speciekuipen van 65 liter zijn daartoe geschikt. Wel wat gaten boren in de bodem van de kuipen en de kuipen op een paar dunne latjes zetten, zodat eventueel overtollig water kan wegvloeien.
    Het kost je vermoedelijk wel twee tot drie weken extra groei op 18/6 om je scrognet te vullen.
    Succes.
    Last edited by Kwasimodo; 20 August 2014, 11:43.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment

    Bezig...
    X