van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • mandy013
    Banned
    • Aug 2014
    • 10

    #1

    van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

    Korting op 420shop
    Hallo

    ik heb 2 autoflowers laten ontkiemen tot ongeveer 1 cm uit het zaadje
    ik heb deze in 2 x 12 liter potten gedaan en een beetje water gegeven en daarna 2 x halve cola flesjes erop gezet zodat het goed vochtig blijft.
    nu ben ik 5 dagen verder en ik zie nog steeds geen puntje van het zaadje.
    ik heb het zaadje ongeveer 1,5 cm diep gezaaid.

    wat heb ik fout gedaan of moet ik gewoon geduld hebben ?

    Alvast bedankt allemaal !!!!
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

    Misschien wat diep gepoot. 1.5 cm is redelijk diep. Ik poot zaden 2 maal de zaaddikte diep. Gewoon nog even afwachten en niet te nat zetten.

    Comment

    • mandy013
      Banned
      • Aug 2014
      • 10

      #3
      Re: van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

      bedankt flintstoned !!

      maar dit kan verder geen kwaad ofzo ?
      het duurt nu gewoon wat langer als normaal ?
      omdat hij dus van best een end weg moet komen haha

      Comment

      • phangngaone
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Apr 2013
        • 375

        #4
        Re: van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

        geduld is een schone deugd

        gewoon nog ff wachten, ze zouden een dezer toch moeten bovenkomen hoor

        Comment

        • FlintStoned
          Banned
          • Oct 2012
          • 5580

          #5
          Re: van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

          Ja dat duurt dan gewoon langer. Rustig afwachten. De kiemsnelheid heeft natuurlijk ook met de temperatuur te maken. Best zet je dat op 20 tot 22 graden. Op eeen koude vensterbank zal het langzamer gaan. Niet op de verwarming zetten of zo. Ontkiemen boven de 24 graden is nadelig.

          Comment

          • mandy013
            Banned
            • Aug 2014
            • 10

            #6
            Re: van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

            oke dan wachten we gewoon lekker af !
            bedankt !!

            Comment

            • mpv70
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 125

              #7
              Re: van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

              en zit er al voortgang in?

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #8
                Re: van zaadje naar plantje ? wat heb ik fout gedaan ??

                gheheh streepje dor de naam eh,topic kan dicht.

                Comment

                Bezig...