Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sakko000
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jul 2014
    • 8

    #1

    Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Korting op 420shop
    Beste plantliefhebbers

    Ik zag gisteren plots rare vlekken op mijn wiet plant. Eergisteren had ik ze ontsmet tegen ongedierte en schimmels met een soort biomiddel tegen wantsen, witte vlieg en schimmels, een product voor de doorsnee kamerplant.
    Gisteren waren de meeste insecten (ik had veel last van bladluis en witte vlieg) wel weg of dood maar er was iets nieuws, namelijk gekleurde vlekken op veel bladeren rond de top. Moet ik mij zorgen maken, of is het omwille van een of ander voedingstof te veel of te weinig of stress ofzo?

    De witte vlekjes, soms zijn dat insectjes of dode insectjes die er nog opzitten of schade van de insectjes maar al dat bruin en geel is nieuw

    EN WAT MOET IK ER AAN DOEN??? :'(((
    Moet ik ze te drogen hangen snel? en versneld drogen? Of is het niets?

    Groetjes
    gallery_41818_17385_5290337.jpggallery_41818_17385_4794062.jpggallery_41818_17385_3379133.jpggallery_41818_17385_3219887.jpg
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ieuw das spint
    God was never on your side..

    Comment

    • sakko000
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jul 2014
      • 8

      #3
      Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      weet je me ook nog te vertellen wat ik hier aan kan doen of wat het is? want met ieuw das spint ben ik nu niet zo veel......

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
      ieuw das spint
      weet je me ook nog te vertellen wat ik hier aan kan doen of wat het is? want met ieuw das spint ben ik nu niet zo veel......

      Comment

      • PyroNL
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Sep 2010
        • 259

        #4
        Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Spint middeltjes kun je overal op forum/internet vinden hoor.
        Ik zie geen toprot dus dat scheelt weer.

        Tegen spint werkt knoflook geloof ik, moet je maar ff zoeken op 'spint'.

        Gr.

        Comment

        • Wierie Wierie
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2008
          • 848

          #5
          Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Ik weet niet zeker of dit spint is.

          Zijn het allemaal kleine beestjes op je blaadjes of zijn dit gewoon witte en gele vlekjes?

          Het is zoiezo geen toprot.

          Kan je gedetaileerdere fotos maken? En kijk tevens eens aan de onderkant van de bladeren met een fotootje der bij ofzo
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment

          • sakko000
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jul 2014
            • 8

            #6
            Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Wierie Wierie
            Ik weet niet zeker of dit spint is.

            Zijn het allemaal kleine beestjes op je blaadjes of zijn dit gewoon witte en gele vlekjes?

            Het is zoiezo geen toprot.

            Kan je gedetaileerdere fotos maken? En kijk tevens eens aan de onderkant van de bladeren met een fotootje der bij ofzo
            DSC_0093.jpgDSC_0092.jpgDSC_0091.jpg Allemaal witte eitjes of larven en een aantal vliegen van het soort witte vlieg.
            Die eitjes zijn die van spint?

            Comment

            • Ganjaganjaa
              Senior Stoner
              Member
              • Jul 2014
              • 49

              #7
              Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Ja dat is idd witte vlieg ja! Heb je het goed behandeld met het middle wat gekocht hebt? Zorg er dan wel voor dat je wel er weet
              dat je alle ongedierte verzopen heb anders worden ze inmuum voor dat spul.

              Comment

              • Stemma
                Exquisite Grower
                420 Member
                • Mar 2014
                • 7415

                #8
                Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Eitjes van spint zitten meestal tegen de nerven aan.
                Met welk middel heb je je plant behandeld en hoe ?
                Het lijkt weinig succes te hebben ?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                • Wierie Wierie
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2008
                  • 848

                  #9
                  Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  Zoiezo geen spint.

                  Zoals Ganjaganjaa al zei witte vlieg. Ga naar de boerenbond oid en koop iets van Ecostyle voor witte vlieg dan kan je dit snel oplossen.
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                  Comment

                  • sakko000
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jul 2014
                    • 8

                    #10
                    Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                    Eitjes van spint zitten meestal tegen de nerven aan.
                    Met welk middel heb je je plant behandeld en hoe ?
                    Het lijkt weinig succes te hebben ?
                    DSC_0120.jpgDSC_0121.jpg
                    Ja het is nu al de 2e keer dat ik ze met dit product behandel, dan vallen ze er allemaal af en een paar dagen (of zeker de 10 die ik er tussen moet laten) zijn ze weer terug, en daarbij lijkt mijn plant veel last te hebben van dit product, mijn plant boog helemaal, echt ongeveer 180° naar beneden, en ziet er ook minder gezond uit, paar dagen na besproeien boven en onderkant van ieder blad.

                    Comment

                    • mediwiet
                      Wicked Stoner
                      • Aug 2013
                      • 278

                      #11
                      Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      lekker hoor mensen adviseren te spuiten als je al zo veel top aanmaak hebt veel rookplezier

                      Comment

                      • Ganjaganjaa
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jul 2014
                        • 49

                        #12
                        Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                        Zoals ik al zei met dat spul moet je de 1e x echt alles verzuipen, doe je dat niet dan worden ze er inmuum voor. Ik heb ook spint gehad, heb extra zelfs met een kwastje onder de blaadjes gedaan zodat ze echt allemaal weg zijn. Ik ben bang dat je gwn moet door laten bloeien, en elke x de meeste beestjes eraf halen. Ik hoop voor je dat je wiet nog te roken is man.

                        Succes er mee in iedergeval!

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: Toprot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                          Je kunt sowieso beter niks op de toppen spuiten, en al helemaal geen rommel wat niet voor consumptiegewas geschikt is.
                          Dit is voor sierplanten, rozen en kamerplanten volgens het etiket.

                          Kijk voor de grap eens in de HELPDESK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...