Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te hoge luchtvochtigheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Te hoge luchtvochtigheid

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik zit momenteel in de 5e week van de bloei en de luchtvochtigheid is 70% terwijl ik heb gehoord dat dit tussen de 50-60 zou moeten zijn, ik heb mij laten vertellen dat dat zou kunnen komen omdat mn filter verouderd zou het daaraan kunnen liggen ? Of kan het eraan liggen dat ik niet met de hand water geef maar een badje heb gemaakt ?

MVG,
    Hazekweeker

Re: Te hoge luchtvochtigheid

Zet iets in de ruimte dat lichtjes vochtopneemt en zie dan hieveel en hoevaak
    Dingen als kattebakvulng ofzo

Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

Comment

Dat badje zal wel al wat verdampen.
      Buiten is de vochtigheid al redelijk hoog de laatste tijd door al die buien, hier valt niet zoveel aan te doen.
      Als de vochtigheid in je kast nog steeds hoger is dan die buiten kun je meer gaan afzuigen.

Comment

Of kan het eraan liggen dat ik niet met de hand water geef maar een badje heb gemaakt
        Ja een groot verdampingsoppervlakte zal de lv doen stijgen.

ik heb mij laten vertellen dat dat zou kunnen komen omdat mn filter verouderd zou het daaraan kunnen liggen ?
        Als de LV boven de 70% gaat verzadigt je actieve kool met waterdamp en kan dan de geurmoleculen niet meer vangen. Zakt de LV weer dan drogen de microporiën in de actievekoolkorrel weer op en de filter doet zijn werk weer.

Vlak nadat de lampen uit gaan zakt de temperatuur in je tent plots. Koude lucht kan minder waterdamp bevatten dan warme lucht. Gevolg is dat je Relatieve luchtvochtigheid tijdelijk enorm omhoog schiet. Komt deze dus boven de 70 % dan gaat de werking van je filter, tijdelijk, drastisch achteruit.

Bij welke maximale LV dit gebeurt is filter afhankelijk. als ik me goed herinner kan je een filter met actieve koolkorrels gebruiken bij een relatieve vochtigheid < 70% en gebruikt men een PURAFIL filter bij relatieve vochtigheid > 70%.

Comment

Bezig...
        X