Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

    Korting op 420shop
    Hallo, IK BEN BEGINNENDE KWEKER en ondanks alle informatie over de trichomes wanneer je ze het beste zou kunnen oogsten kom ik er even niet uit. Ik weet dat als ze helder zijn nog niet goed zijn, en als ze Milky zijn kan je ze al oogsten maar de beste wiet krijg je als je nog even wacht totdat ze half amber zijn en half Milky en dan wil ik ze gaan oogsten. Maar ik kan op de foto, niet goed zien of ze nou nog doorzichtig zijn of al Milky zo te zien aan een paar foto zie ik wel wat witte puntjes in de balletjes van de trichomes dus neem aan dat dat Milky is dan , maar het verschil tussen doorzichtig en amber weet ik niet of je dat zo kunt zien. Alle foto, s zijn genomen op mn gsm 13 megapixel note 3 dus ik hoop dat de foto, s voldoende scherp zijn om het te zien. Mijn vraag was of jullie mij misschien een beetje op weg kunnen helpen want ik niet weet! Alvast bedankt om het verhaaltje te lezen groeten van de beginnende kweker
    Attached Files

    #2
    Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

    Foto's die niet onder hps zijn genomen zijn veel duidelijker om te beoordelen, als je nogkan 'uitrekken' in fotobewerkingsprogramma is het nog duidelijker te zien.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

      Ok dan zal ik vanavond nieuwe foto.s nemen als de de lamp weer aan gaat dan kan ik de Foto nemen onder een tl lamp of met flitser dan hoop ik dat ik er wel wijs uit kan. En anders post ik wel nog een paar foto.s. alvast bedankt voor je snelle reactie!!!

      Comment


        #4
        Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

        maar zo op die foto te zien mag ze wel nog even ze moet nog beginnen aandikken namelijk dus denk ik zelf dat je een week of 3 te vroeg bent
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

          Koop gewoon even een zakmicroscoopje die 100x uitvergroot dan kan je het heel eenvoudig zien. Kost ongeveer 15 euro

          Comment


            #6
            Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

            Ok ik denk dat ze ook nog wel even moeten bij deze heb ik nog wat foto, s genomen zonder hps lamp en hier lijken ze tog al goed Milky te worden alleen de bovenste top is eerder rijp als de rest denk ik zou het verstandig zijn om deze te knippen en de rest laten afbloeien als de tijd daar is

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Hier de foto, s

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ik denk dat het misschien verstandiger is om zo, n zak microscoop te halen ja omdat ik denk dat de trichomes oplichten van het licht van de camera of heeft dit geen invloed
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

              Oorspronkelijk geplaatst door pierre View Post
              ik denk dat de trichomes oplichten van het licht van de camera
              Inderdaad, foto's met flits zien er altijd een stuk "witter" uit

              Maar goed, het gaat om de kleur van de trichomen. Niet om het aantal.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

                Licht zou het iets kunnen vertekenen inderdaad maar het is gewoon niet echt goed te zien zo. Je kan ongeveer oogsten als 70-80 procent van de haartjes bruin is maar het beste is echt om gewoon deze te kopen: http://420shop.nl/microscoop.html

                je ziet de trichomes dan echt van dichtbij wat het veel en veel gemakkelijker maakt

                Comment


                  #9
                  Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

                  Dit is een goed artikel over ''trichromen''
                  http://www.rollitup.org/t/trichomes-harvesting.516184/

                  De couchlock die amber geeft is een in verhouding inferieur product ten opzichte van de cloudy thc rijke trichromen.
                  Het is dus volgens de link het beste om te oogsten als de meeste trichromen cloudy zijn.


                  groetnes!

                  Edit:
                  http://forum.grasscity.com/harvestin...espotancy.html
                  als je nog dieper on topic wil gaan zal dit je blijmaken.

                  Comment


                    #10
                    Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

                    Ok bedankt voor de informatie ik ga zeker even naar dat artikel van de trichomes kijken en zo, n zak microscoop je ga ik ook snel bestellen nogmaals bedankt gr de beginnende kweker

                    Comment


                      #11
                      Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

                      ik denk op zn minst nog 1 week hoor kan zelfs meer

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      ziet er wel goed uit trouwens
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: trichomes zijn ze al rijp ofniet foto.s bijgevoegd

                        Ik denk maximaal nog een week.
                        Hopelijk ben je al een tijdje gestopt met voeding geven.

                        Een ander kan je eigenlijk niet vertellen wanneer je precies moet oogsten omdat het voor iedereen verschillend is.
                        Daarom is dat geblaat over inferieure wiet, milky of amber ook onzin eigenlijk.
                        Net zo'n onzin als oogsten want de haartjes worden bruin, al is dat nog iets onzinniger.
                        Kijk zelf hoe de trichomen eruit zien als je gaat oogsten. dat onthou je, of beter: dat noteer je.
                        Volgende plantje doe je wat eerder, of wat later, en zo krijg je vanzelf door wat voor jou het best werkt.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X