Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen,dieven en fimmen van een plant

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

    Duidelijkste foto hier tot nog toe. Merci.

    Comment


      #47
      Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

      van dieven vind je niet zoveel, welke kleine scheutjes diev je dan hetbest.
      die helemaal onderaan??? of bijna allemaal de kleintjes?
      Why drink & drive i'f you can smoke & fly

      Comment


        #48
        Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        12 topen gefimd en 3 gelukt foto,s volgen wel lastig dat fimmen
        dahmnet dacht dat er 3 gelukt waren maar nu blijkt dat er uit alle pogingen gewoon 2 hoofdtoppen verder groeien. dus 12 gefimd 0 gelukt en veel stilstand in de groei. hn moeilijker dan ik dacht. heb dus nu eigelijk 12 maal getopt. Anderzijds, geen tijdsverlies door het op die manier te toppen
        tja



        @ kleine kers de meest kansloze schuutjes dieven dus idd die aan de onderkant

        Grtz

        Comment


          #49
          Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

          Yo monty,

          Dat fimmen even gaan testen op mijn huidige schatjes zie ik niet echt zitten. Kheb uit ervaring dat als je gaat toppen of fimmen de plant idd een tijdje stil kan staan, vooral de eerste keren... Plus als je fim mislukt dan moet je toch nog toppen en keer je terug he.
          Je weet nog dat ik heb geprobeerd WWmoedertjes te maken. Ik had echter niet altijd zo superveel tijd om te wachten op de planten en topte soms wel heel heel vroeg. Met vergrootglas in aanslag mini nieuwe scheut afknippen, bijna niet te doen. Foutjes gebeuren al eens vlugger. Dat fimmen is me, per ongeluk, welgeteld 1 keer gelukt van alle scheuten die ik heb afgeknipt (elke dag een heleboel).
          Heb nog enkele testertjes buiten gezet en probeer het nog eens...

          EDIT: ik had een edit gedaan van postje 49 en daar foto's gepost in bijlagen over het toppen van een plant. Dit is dezelfde plant na een dikke 3 dagen in groei onder tl.
          Op de eerste foto zie je de plant vanboven en die heeft reeds 2 sterk groeiende nieuwe topscheuten gemaakt. De volgende foto is een zijaanzicht een daarop kun je zien dat de zijscheuten boven de okselbladeren ook sterk tot ontwikkeling komen. De laatste foto is er eentje voor de fun. Dit is een black jack plantje dat vroeg werd getopt en altijd veel licht heeft gekregen, net een echt boompje. lol! O ja, was net met rhizotonic (groeistimulator) oplossing besproeid geweest.

          Grtz $iR
          Attached Files
          Last edited by SirSmokeAllot; 4 August 2009, 18:27.
          sigpic

          Comment


            #50
            Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

            goeie info!
            Last edited by green farmer; 15 August 2009, 12:50.

            Comment


              #51
              Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

              Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
              Yo monty,

              Dat fimmen even gaan testen op mijn huidige schatjes zie ik niet echt zitten. Kheb uit ervaring dat als je gaat toppen of fimmen de plant idd een tijdje stil kan staan, vooral de eerste keren... Plus als je fim mislukt dan moet je toch nog toppen en keer je terug he.
              Je weet nog dat ik heb geprobeerd WWmoedertjes te maken. Ik had echter niet altijd zo superveel tijd om te wachten op de planten en topte soms wel heel heel vroeg. Met vergrootglas in aanslag mini nieuwe scheut afknippen, bijna niet te doen. Foutjes gebeuren al eens vlugger. Dat fimmen is me, per ongeluk, welgeteld 1 keer gelukt van alle scheuten die ik heb afgeknipt (elke dag een heleboel).
              Heb nog enkele testertjes buiten gezet en probeer het nog eens...
              Ja blijft moeilijk dat fimmen en is echt een priegelwerk. Ben er ook nog geen kunstenaar in. Maar ja al doende leert men he. Mooie duidelijke foto's van het toppen had je geplaatst prima!

              Grtz

              Comment


                #52
                Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                Gewoon ff om de TS te laten weten dat ik blij ben met het topic! Want op heel internet is er weinig over te vinden :o

                Comment


                  #53
                  Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                  Begrijp ik nou goed dat fimmen dus eigenlijk ook zou kunnen bij alle 'nieuwe groei'? Dat is wat er op het engelse forum staat waar naar toe gelinkt werd.. Op die manier zou je dus je oogst minimaal moeten kunnen verdubbelen?

                  Comment


                    #54
                    Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                    tuurlijk, dat kun je bij toppen ook. pas wel op dat het niet te druk wordt en de luchtdoorlating gegarandeerd blijft ivm schimmel enzo. Onthou wel dat telkens wanneer je topt de plant wat gaat 'stilstaan' en je de aanmaak van vele nieuwe (minder sterke) scheuten bevorderd. Misschien zou je ook wel eens te zware toppen kunnen krijgen voor de kleine zijtakjes maar daar heb ik niet veel ervaring mee. Naar mijn mening zul je na het veelvuldig toppen of fimmen veel kleine topjes overhouden ipv enkele grote. Dus of het je opbrengst zou verhogen, dat denk ik uiteindelijk wel maar je werk na de oogst zeker en een lange groeiperiode met een grote plant tot gevolg. Ikzelf top 2 maal (3e en 6e of 7e internode) maar je kunt ook opteren om niet te toppen en te gaan voor een 'big bud'. Denk dat je daar zelf een beetje moet mee experimenteren
                    Bij het maken van bvb een moeder top je de plant na elke internode en dat is geen probleem maar als je haar in bloei zet zul je vele kleine topjes overhouden en gaat ze uiteraard buiten de randen van de pot groeien.

                    Grtz $iR
                    Last edited by SirSmokeAllot; 17 August 2009, 22:48.
                    sigpic

                    Comment


                      #55
                      Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                      ivm het fimmen.
                      Heb het deze zomer weer enkele keren geprobeerd op wat testertjes van een mislukking tijdens mijn eerste kweek. De 2 sterkste planten heb ik overgehouden en die doen het perfect maar ik had er enkele waar ik het veelvuldig op heb getest.
                      Van al die keer proberen is het me weer 2 keer gelukt, tis te zeggen, 2 halve keren. Zie foto's:
                      - De eerste 2, dat is duidelijk. Van links naar rechts (de steeltjes): okselblad, nieuwe groeischeut, iets wat daarvoor moet doorgaan, nieuwe groeischeut en okselblad. Vreemde toestanden maar ik denk dat er 2 scheutjes klaarzitten dus eigenlijk is dit dan een fim?
                      - Bij de volgende van hetzelfde laken een broek. Op de 2e foto duid ik aan in het rood waar ik heb gefimd/getopt. Je ziet de 4 groeischeuten, maar 1tje is onderontwikkeld. Mensen zullen niet akkoord zijn met me, maar dat geeft niet. Ik ben er zeker van + heb de planten goed onderzocht samen met andere en enkel waar je topt komen er van die overdreven verdikkingen in de oksel. Deze heb ik in roze aangeduid: 2 onderaan, zoals bij toppen en dan verder nog eentje want ja... zijscheut onderontwikkeld.
                      De voorlaatste foto is een close up, verbazend goed gelukt al zeg ik het zelf, van de andere kant. Hierop zie je de verdikkingen nog beter.
                      De laatste 3 foto's zijn van 6 dagen later.
                      Op de laatste foto duid ik de 2 topscheuten aan die je normaal zou moeten toppen voor de 2e keer als je daarvoor kiest. Kheb er echter 3 moeten toppen voor de 2e keer... Is dit dan een fim?
                      Vind het maar een vreemde toestand en ik denk dat het gewoon tjah... a freak of nature is he ja. Ik blijf ermee voortdoen maar vertrouw iemand die zegt dat hij altijd fimt niet meer... Ik denk dat er niet meer moet worden gezocht naar foto's van het fimmen zelf, want volgens mij is dat onmogelijk. Het is een feeling, iets wat je misschien wel kunt leren gecombineerd met wat geluk volgens mij. Of het is gelukt zie je toch maar achteraf he.

                      Grtz $iR
                      Attached Files
                      Last edited by SirSmokeAllot; 18 August 2009, 23:48.
                      sigpic

                      Comment


                        #56
                        Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                        Hier nog een klein filmpje ter aanvulling http://www.youtube.com/watch?v=Vy4zY...eature=related
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                        A. The cop!

                        Comment


                          #57
                          Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                          Kheb er nog 2 gevonden. tis te zeggen, alle2 lijken ze volledig op de eerste foto's uit vorige post en van eentje zijn er ook maar 3 zijscheuten. Dat middenste wil bijkbaar maar niet ontwikkelen, vreemde toestanden...

                          EDIT: heb hier nog enkele foto's van fims die niet willen ontwikkelen. De plantjes heb ik echter moeten omleggen want het waren males maar heb nog 3 vrouwtjes die ook zo zijn. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen

                          Grtz $iR
                          Attached Files
                          Last edited by SirSmokeAllot; 5 September 2009, 20:12.
                          sigpic

                          Comment


                            #58
                            Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                            Ik was wat op het internet aan 't opzoeken over fimmen en heb dit handig tekentje gevonden
                            Attached Files

                            Comment


                              #59
                              Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                              als je het plantje snijdt/knipt/of knijpt zoals het op die plaatje van Olivier kan het haast niet mislukken, maar ik heb het liefst knippen of snijden omdat het toch wel wat nauwkeuriger is dan knijpen(maar zo heeft iedereen wel een eigen keuze en reden)

                              Smoke ze

                              Comment


                                #60
                                Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                                heb er nog eentje gevonde, alle beetjes helpen
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X