Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geel blad en nu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    geel blad en nu

    Korting op 420shop
    Hallo medetuinders,
    Dit jaar heb ik mijzelf verblijd met wat zaadjes welke ik momenteel in een simpele kas heb staan.
    Ze staan op growshop aarde en voed ze momenteel met fishmix.
    Helaas heb ik het probleem dat mijn onderste blad geel wordt.
    Voed ik te weinig zoals elders word aangegeven? Of heb ik een ander probleem.
    Plant is momenteel ruim 160 cm en staat sinds twee weken in bloei.
    Ik gebruik water uit de rivier met een juiste ph waarde.
    Ik krijg graag advies.



    R6620140907_152543.jpg20140907_152543.jpg
    Attached Files

    #2
    Re: geel blad en nu

    Denk dat de vergeling is van te nat te staan... je geeft te veel water dus.
    en als ze in bloei is mss es wat bloeivoeding gaan bijgeven.
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

    Comment


      #3
      Re: geel blad en nu

      Ok dus niet een gebrek aan N. Ik geef alleen water als de pot erg ligt is. heb ook nooit een overvloeing gehad in de overpot. Maar ben wel blij met je reactie. Is dit proces nog omkeerbaar of moet ik de gele bladen afschrijven?

      Comment


        #4
        Re: geel blad en nu

        In zo'n mini emmertje moet je die wel elke dag voeding geven heh..
        Als jij met je voeten in een maatje 32 moet valt het leven ook niet mee gok ik.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: geel blad en nu

          Hoi R,

          Las je inleiding en kom even kijken . Pot ze over dan krijgen je wortels wat meer de ruimte.
          Zo te zien staat ze in +- 10 ltr pot. Minimaal een nieuwe 20ltr. pot zal haar goed doen.
          Volgende keer mag je ze wat eerder gaan overpotten als je wilt. Geef ze water en wacht tot
          ze hun potje vrijwel opgedronken hebben. Bloeivoeding zullen ze wel lekker vinden, er zijn vele
          soorten hiervan verkrijgbaar. Een simpele en betaalbare is de Hy Pro Terra, 1 component voedingsstof
          met groei en bloei in 1. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze eh .

          Geluk en maak er wat van,

          Hippie.
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


            #6
            Re: geel blad en nu

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            In zo'n mini emmertje moet je die wel elke dag voeding geven heh..
            Als jij met je voeten in een maatje 32 moet valt het leven ook niet mee gok ik.
            Het is mij bekend dat hij niet te veel ruimte heeft bij zijn voeten. Voeding krijgt zij mee elke x bij het bewateren.
            Maar betekend het dan teveel water te weinig voeding? en dan welke voeding? N P of K
            Ik ben gister begonnen met buiten mijn fishmix ook extra NPK 15 15 15 te geven.

            Hier nu de vraag of dit juist is of zoals hierboven aangegeven minder water geven. Momenteel krijgt ze 400 cc per dag.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Kan ze nu nog zonder risico worden overgepot? Ze is aan het bloeien. Geeft dat geen problemen? Wat betreft de voeding begrijp ik dat ik moet stoppen met de fishmix en dit vervangen door bloeivoeding. Ben morgen in adam en zal daar even gaan shoppen. Zal gaan zoeken naar Hy Pro Terra.

            Comment


              #7
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

              Comment


                #8
                Re: geel blad en nu

                Vanmorgen eerst even zoals aangegeven overgepot. De wortels zaten vol in de pot. Nu hopen dat dit het beoogde effect zal hebben.
                20140908_104103.jpg20140908_103534.jpg

                is het verstandig om nu xtra te mesten met npk 15/15/15?

                Comment


                  #9
                  Re: geel blad en nu

                  Zet die plant in volle grond daar hoef je niks meer tedoen
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: geel blad en nu

                    15-15-15 is NIET geschikt voor pot planten.
                    Geef dan nog liever Pokon voeding voor bloeiende planten.
                    Of luister naar Bella
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: geel blad en nu

                      De planning voor vandaag is om langs de growshop te gaan en pk 13-14 te kopen en de terra bloeivoeding.

                      Comment


                        #12
                        Re: geel blad en nu

                        Hoi R,

                        De nodige npk zit in de fles hy pro terra. Niks extra's bijvoegen.
                        Ga iets onder de 5 ml/ltr zitten aangeschreven dosis, en geef ze 1 keer in de 7 dagen voeding mee, niet per week meer anders krijg je overvoeding.
                        Water geen punt maar let op bovenstaande wat betreft water geven. Kijk hoe ze reageren erop R. Daarna kan je meer gaan geven.
                        (Canna)Pk 13/14 niet meteen gaan geven eh. Doe t in week 5 en niet eerder.

                        En dan zien we wel weer verder R !

                        Tot laters and say "Hello"'...

                        Hippie.
                        The seeds of today are the flowers of tomorrow

                        Comment


                          #13
                          Re: geel blad en nu

                          Ben dus bij de Growshop geweest en daar begonnen ze te lachen. Zeiden dat ik het wel kon opgeven omdat het niets meer zou worden. Wel rade ze aan fishmix te gebruiken, maar die heb ik al. Ook melde ze dat het waarschijnlijk over bewatering was. Met grote zekerheid zelfs. Nadat er een andere hobbyist langs kwam en ook mijn fotos aanschouwde kreeg ik toch weer een beetje hoop. deze beste was volgens de shop een xpert en was niet zo negatief. Gaf het advies gewoon te laten staan en niet te nat te houden. De man was dan wel een indoor type, maar mis daardoor extreem ervaren. Natuurlijk zijn jullie hier ook niet negatief en heel realistisch, maar soms heeft een mens bevestiging nodig. Wat mij vandaag wel is opgevallen aan mijn trots(want dat is ze wel ondanks de situatie) is dat ze er weer 10 cm groter op geworden is. Staat nu met haar topje tegen het dak aan. Zal haar zo maar even gaan knakken om haar de ruimte te geven. Lijkt me niet verstandig om haar te toppen. Of kan dat alsnog zonder problemen, of juist met extra resultaat?

                          Als laats nog even een vraagstuk in de vorm van voeding.
                          Wat is het verschil tussen fishmix en hy pro terra. Heb nl de fishmix maar er word hier door niemand geopperd deze te gebruiken
                          Last edited by r66; 9 September 2014, 20:04.

                          Comment

                          Bezig...
                          X