Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sog of scrog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    sog of scrog?

    Korting op 420shop
    kan iemand mij helpen, welke manier het meeste opbrengt? grts

    #2
    Re: sog of scrog?

    Afhankelijk van situatie vertel de setup eens

    Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: sog of scrog?

      ik heb 5xbubbelgummer in 20 liter potten, sj 120x120 met 600wat green power, heb ze alle 5, 3maal getopt is 8 toppen per plant, en staan 3 dagen in bloei, mijn vraag is of ik zoon net nodig heb? heb geen brobleem met hoogte! is eerste keer!

      Comment


        #4
        Re: sog of scrog?

        Ah ok 5planten wel sog is een grote hoop van meestal stekjes opeen die allemaal de hoogte in schieten en 1 dikke top maken maar dus heel veel planten opeen
        Je hebt er naar 5 dus beter scrog want sog is niet echt van toepassing bij 5 plantjes

        Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: sog of scrog?

          thanx! is een net ook van toepassing? en2 van de 5 zijn toch wel 15cm kleiner of kan dat geen kwaad, of moet ik die kleinste pal onder de lamp zetten?

          Comment


            #6
            Re: sog of scrog?

            Je bent nu al te laat met scroggen of soggen. Dat moet je van begin af aan doen, net zoals de antwoorden op je vragen opzoeken.

            Comment


              #7
              Re: sog of scrog?

              Je kan het nog wat proberen te forceren maar nu ze al bloeien is wat heel laat

              Comment


                #8
                Re: sog of scrog?

                ik heb ze vanaf de3 de internode getopt en dat 3 keer in 5 weken groei, staan nu 3dagen in bloei, wat is daar mis mee?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                wat kan er gebeuren als er geen net zit grinderke?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                ben beginner! mijn vorige heb ik ook 1 maal getopt en zonder net en geen broblemen gehad maar nu ik ze3 maal getopt heb weet ik niet hoe dat zit met die net?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                wat kan er gebeuren als ik ze alle 5 laat afbloeien zonder net? grinderke.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                zal best mijn takken wat buigen zeker?
                Last edited by Tyson2014; 18 September 2014, 19:52.

                Comment


                  #9
                  Re: sog of scrog?

                  Dat net zorgt enkel dat het licht wat beter word gebruikt omdat je toppen op dezelfde hoogte hangen maar zo een scrognet doet geen extreme wonderen
                  Als je ze gewoon zo verder kweekt zal er niet ineens veel minder oogst zijn omdat je zo een net niet gebruike maar probeer gerust als je wil scroggen je bent nog niet te laat dus geen probleem

                  Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: sog of scrog?

                    ttiwwp.gif
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: sog of scrog?

                      Oorspronkelijk geplaatst door grinderke View Post
                      Dat net zorgt enkel dat het licht wat beter word gebruikt omdat je toppen op dezelfde hoogte hangen maar zo een scrognet doet geen extreme wonderen
                      Als je ze gewoon zo verder kweekt zal er niet ineens veel minder oogst zijn omdat je zo een net niet gebruike maar probeer gerust als je wil scroggen je bent nog niet te laat dus geen probleem

                      Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk
                      Bij een scrog "hangen" je toppen niet maar "staan".
                      En op dezelfde hoogte "hangen" ze ook niet.
                      Ooit een scrog geprobeerd? Ik vermoed van niet.

                      Welnu, bij een scrog "bind je aan" en leid je de takken horizontaal door over het scrognet.
                      Bij de oksels in de nodes ontstaan verticale groeischeuten en wel het eerst bij de eerste node.
                      Bij het doorgroeien van de horizontale takken ontstaan bij de volgende oksels in de nodes opnieuw verticale groeischeuten, maar dan later.
                      Latere groeischeuten blijven kleiner dan de eerdere, tenzij je tijdens de horizontale groei alle scheuten afknipt.

                      Goedkope reflectors, zoals een cakeblik -waarvan je, zoals je zelf aangaf je reflector hebt gemaakt- spreiden het licht niet optimaal.
                      Dus zelfs als je alle scheuten tijdens de horizontale groei wegknipt, zullen de scheuten die het dichtst onder de lamp staan groter worden dan die het verst van de lamp staan.
                      Zelfs met hele dure reflectors is de lichtspreiding nog niet optimaal.

                      Heb je de klok horen luiden, maar weet je niet waar de klepel hangt?
                      Last edited by Kwasimodo; 19 September 2014, 12:05.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        #12
                        Re: sog of scrog?

                        Vanaf hoeveel planten spreekt men over sog dan?

                        Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment


                            #14
                            Re: sog of scrog?

                            Thanks kwasimodo leerrijk!!!

                            Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: sog of scrog?

                              Niet geprobeert maar wel al gezien en het is toch de bedoelig dat de toppen onveveer dezelfde hoogte hebben anders ben je het hele sog\scrog idee kwijt
                              En ps dat cakeblik werkte best goed allu en gehamerd achtig binnen in idiaal vond ik zelf ook niet naar het werkt,en ging het niet over scrog of sog bij die 600w jij haalt mijn cakeblik en spaarlamp tl erbij
                              Ter duidelijkheid het antwoord op het topic is scrog niet sog
                              Last edited by grinderke; 19 September 2014, 18:57.

                              Comment

                              Bezig...
                              X