Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vanaf welke internode kan ik toppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: vanaf welke internode kan ik toppen?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    ben begonnen met een nieuwe kweek. ik heb nooit eerder getopt maar wil dit nu wel gaan uitproberen. heb zelf veel over gelezen. wil graag jullie mening hierover. ik doe een foto van de huidige stand van zaken. 1 plant loopt wel duidelijk achter. heb hem vandaag wat verhoogd. wat kan ik het beste doen? gewoon die kleine plant niet toppen of nog ff wachten tot die groter is en dan allemaal tegelijk toppen? ik zit nu op groeidag 15. de temp is wel killer met deze warme dagen.
    2014-09-16 17.02.21.jpg2014-09-18 23.00.17.jpg

    mvg,

    Rastaman

    #2
    Re: vanaf welke internode kan ik toppen?

    Ah, de grootste eerst toppen en dan de kleintjes als die wat groter zijn. Vanaf de 5e 6e node bereikt zou ik nemen zo iets.

    Comment


      #3
      Re: vanaf welke internode kan ik toppen?

      Je kunt zonder problemen toppen vanaf de 3de node inclusief de lobblaadjes meegerekend.

      Die kleine plant is gewoon een pheno die langzaam groeit, dus daar kun je niets aan doen. Ik zou die kleine in het midden zetten en de normale waar de kleine nu staat.
      Dan gewoon allemaal toppen en je focussen op de normale planten die wel lekker snel groeien. De kleine is meer een plantje voor de opvulling dan .

      Comment


        #4
        Re: vanaf welke internode kan ik toppen?

        Ik denk dat ik dit weekend zal toppen. Zal alleen de grote planten dan toppen. Die kleine zal ik waarschijnlijk niet toppen als hij geen inhaalslag maakt. Maar bedankt voor jullie info.

        Gr,

        Rastaman

        Comment


          #5
          Re: vanaf welke internode kan ik toppen?

          Je kan ook gevarieerd toppen: bijvoorbeeld bij de grootste planten twee bladzettingen verwijderen en bij de kleinste maar een bladzetting om een uniforme hoogte te krijgen.
          Een uniforme hoogte is heel wat handiger dan planten met verschillende hoogten.
          Bijvoorbeeld: een spaarlamp of tl op 20 cm afstand van de toppen geeft maar een vierde deel van de lichtdruk in vergelijking met een spaarlamp of tl op 10 cm afstand.
          Door het verschil in lichtdruk wordt het hoogte verschil tijdens de groei steeds groter.
          Last edited by Kwasimodo; 20 September 2014, 11:39.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment

          Bezig...
          X