Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn virgin kweek, en eerste post!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Mijn virgin kweek, en eerste post!

    Mijn inspiratie kwam van de Blumat Digital. Ik wilde zo'n dingen hebben met een digitale uitgang. Dat heb dus ik gemaakt. Zag later wel nog een Arduino voorbeeld inderdaad, maar kan me niet herinneren dat er een extra buis in zat. Voorbeeld dat ik had gezien was met een kurk in een standaard tensiobuis gestoken.

    Zou eigenlijk nog een keer een 3D print willen maken van een kop die je zo op zo'n buis kan schroeven en waar de sensor netjes ingebouwd kan worden. Eigenlijk ook hetzelfde zoals de Blumat Digital.

    Het zou met iedere druksensor moeten werken die een negatieve druk kan meten. Bijvoorbeeld al die dingen met 2 pijpjes erop. Uiteindelijk had ik er eentje die een puntje bovenop had en die direct -500mbar aan kon (eigenlijk nog iets te weinig). ben even vergeten welk typenummer dat was, maar dat was de enige die dat aan kon.

    De grap is dat die 3mm buisjes die bij de Blumat druppelaas zitten precies passen in het Lactacyd dopje en ook precies over de pijpjes die uit de drukmeters komen. Dus dat slangetje op de druksensor vastmaken en dan door het Lactacyd dopje steken en het werkt. Alleen is dat wel wat gevoelig voor los trekken. Daarom heb ik die PVC constructie er nog overheen gemaakt.

    Ik gebruik die Blumat dingen niet om de wietplanten te bewateren. Heb ze bij de kamerplanten gestoken en daar werken ze aardig. Ben er ook nooit toe gekomen om die tensiometers te gebruiken voor geautomatiseerde bewatering. Daar waren ze met toch wat te onbetrouwbaar voor. Het is toch nogal een gevoelig systeem. Als de kegel niet goed aansluit op de grond dan krijg je foute metinten, zit er lucht in de buis dan krijg je foute metingen en ik had dus ook het idee dat de wortels extra zogen aan de kegel. Nou zijn al die situaties wel weer te herkennen uit een grafiek, maar toch.

    Ik gebruikte ze om grafieken te maken. Dan zie je wel heel goed hoeveel water je ze moet geven.

    Ben nog even bezig geweest met capacitieve vloeistof niveau metingen (link naar YouTube clipje met uitleg). Daar zijn wel heel veel voorbeelden van op het internet. Ook zijn daar kant en klare sensoren van te koop. Redelijk goedkoop ook wel.

    Aangezien ik overgestapt ben op hydro doe ik niets meer met die tensiometers, maar ik ben op dit moment wel een capacitieve niveau meter aan het maken om het waterniveau in de hydro bakken te meten.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Mijn virgin kweek, en eerste post!

      JaJa, ik zie alweer dat je er een redelijke exacte studie van hebt gemaakt, en ik zal eerdaags een paar van die "sensoren" bestellen, want er zit denk ik wel wat nuttigs in.
      En het andere ontwerp had ik van tnet, maar ik zie idd. niet helemaal in, waarom het originele concept niet zou werken, het ziet psvr. kans om zoveel druk te genereren, om een slangetje af te sluiten.

      Maar over to the OP, we zijn nu een kleine 4 weken verder, en de natuur heeft niet bepaald stilgestaan (in mijn perceptie), dus bij deze een paar shotjes van de huidige status van de plantjes.

      De plant die ik in de OP postte, is ondertussen verworden tot dit (foto's van Maandag jl.):
      IMG_3508.jpg

      De afstand tussen de blad uiteinden van rechts onder naar links boven is ca. 20 cm.
      Hier is de 2e plant, die tijdens het starten van dit topic net het daglicht had gezien, en die is ook wel aardig aan het groeien.
      IMG_3509.jpg
      Uiteraard hadden ze in het begin nogal te lijden van de strek, en zijn nog aan het herstellen?
      De stam van #1 is nu ca. 7 mm dik.
      Wat me ook opvalt is, dat #1 een welbekend aroma verspreidt, terwijl #2 reukloos is, zou dit wellicht indicatief kunnen zijn voor het geslacht?

      Comment


        #18
        Re: Mijn virgin kweek, en eerste post!

        Ze zijn in ieder geval wat groter geworden. Al gaat het wel wat langzaam. Ze lijken me ook nog niet helemaal gezond, maar wel al een stuk beter toch?

        Zou eerlijk gezegd niet weten of de geur het geslacht aangeeft. Zou wel heel handig zijn, maar als het zo makkelijk is dan hadden we daar vast wel mee over gelezen lijkt me?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment

        Bezig...
        X