Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

start 4x cheese vission. kan iemand helpen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: start 4x cheese vission. kan iemand helpen?

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,


    Ik heb uren zitten te zoeken en zitten te lezen maar ik kom er niet wijs uit.

    Ik heb 4 cheese vission zaadjes ontkiemd. Toen de zaadjes zo ver waren ben ik in het tuincentrum zo een broeikasje, stekkenpotgrond en startblokjes gaan halen.
    ik heb de startblokken water gegeven met water dat een ph had van 5.6 en hier hebben ze zig mee vol gezogen. Hierin heb ik de zaadjes gedaan en voorzichtig en luchtig afgedekt.
    ze staan nu in een kamertje van 22 graden en het kasjes is al goed beslagen.

    dadelijk zullen de eerste mini stekjes tevoorschijn komen, en daar zit ook mijn twijfel hoe ik dan moet handelen.
    In de gowshop kreeg ik het advies om ze onder een TL lamp te zetten maar het klinkt raar die heb ik niet in huis.
    Nu lees is dat een 23 wat warm-white spaarlamp ook goed kan zijn om je mini stekjes op te trekken.
    Ook lees ik weer ergens dat mensen ze meteen onder de hps lamp zetten maar dat dit indderdaad minter voordelig is.

    TL lamp is dus bij mij uitgesloten.
    ik vraag mij af of zo een 23 wat lampje wel voldoende is??
    en als ik mijn 250 wat lamp hoger hang kan ik ze dan meteen onder de lamp zetten of is dit overkill ??
    ik weet dat hier de nodige toppic over zijn en ik heb er heel veel gelezen maar ik kan zelf geen beslissing maken van wat nu het beste is.

    tevens zal ik ook even mijn set-up er bij zetten:

    MAMMOTH CLASSIC 60
    ELT 250W PHILIPS SON TPIA LAMP
    SPIEGELKAP
    S VENT BUISVENTILATOR TT125
    CAN 1500PL KOOLSTOFFILTER
    ALU4U 0127MM 2 METER 2x
    GARDEN HIGHPRO THERMO
    CLIP FAN 3 STANDEN INC VOET
    CLI-MATE FAN CONTROL
    THERMOSTAAT
    2XAANSLUITSNOER MET STEKKER
    VICTOR KETTING
    4XS HAAK
    4X 11 LITER POT
    PH METER
    EC METER
    BUISVANTILATOR VOOR DE AANVOER VAN VERSE LUCHT
    POTGROND VAN GROWSHOP 3 WEKEN VOEDING LICHTE MIX
    KLEIKORRELT VAN POKON VOOR ONDER IN DE POT


    misschien had ik zelf het antwoord kunnen vinden. Maar na het enorm misslukken van mijn vorige oogst van 19 planten met een opbrengst van 60 gr wil ik het nu goed doen.
    ik kweek nu ook alleen voor mijn eigen gebruik. En ik heb geleerd van mijn vorige fouten.

    hopelijk kan iemand mij helpen,

    #2
    Re: start 4x cheese vission. kan iemand helpen?

    Direct onder de 25OW. Je plantje zal sneller en beter groeien.
    Heb je die 19 planten ook onder die 250W gezet, dan kom je waarschijnlijk wel op 60 gr uit...
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

    Comment


      #3
      Re: start 4x cheese vission. kan iemand helpen?

      Nee het volgende was gebeurd,

      ik had via markplaats een 2e hands tentje gekocht van 1.20 bij 1.20. Toen ik de tent had uitgepakt had deze geen inlaat voor een aanvoer een te kleine afvoer en de ritsen gingen al slecht.
      ook moest ik overal gaatjes afpakken. Nummer was niet meer bereikbaar. Ik toch maar begonnen maar de tem liep op de warme zomerdag al in de nacht met een 600w meteen op naar 32 graden.
      ook nog een overvoeding en een keer me vergist met de ph (wat een prutser). Toen gebeurde ook nog dat een van mijn ''vrienden"" zich voor had genomen even overal te vertellen wat ik wel niet had..........
      in de 11e geoogst.

      Nu heb ik me een tijd stil gehouden en probeer ik zo veel mogelijk binnen het gedoogbeleid te blijven.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ik heb nog eeen aantal vragen ?!

      kan je me ook advies geven over de hoogte van de lamp ?
      En moet ik de stekken met het startblokje rechtstreeks in het kweek medium plaatsen?
      Of moet ik eerst nog een bakje vullen met stekkengrond onder de 250w lamp in het broeikastje een groter en beter wortelstelsel laten groeien of is dit teveel van het goede? Voor ik ze plant in het vaste medium in de 11 liter potten.

      Bvb !

      Comment

      Bezig...
      X