Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen voor een eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen voor een eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zal een kleine klerenkast ombouwen tot kweekruimte maar zit eerst nog met een paar vragen. De maten zijn 35 cm diep, 45 cm breed en 110 cm hoog. Ik ben van plan White Widow te planten (goede verhalen over gehoord als plant om mee te beginnen)

    Waar ik het meeste mee zit is brandveiligheid aangezien het een houten kast is. In plaats van een HPS-lamp wil ik een hoge kwaliteit LED-lamp gebruiken, iets wat ik hier op het forum heb gelezen. Heeft iemand ervaring met LED-lampen en kan er een aanraden? En zou ik alsnog luchtkoeling moeten gebruiken? Aangezien de kast klein is en de plant dus waarschijnlijk vrij dicht bij de lamp in de buurt kan komen. Groeien planten nog door in de bloeifase of bloeien ze dan alleen maar?

    Verder zit ik nog met luchttoevoer, ik heb een CAN koolstoffilter maar is het dan klaar of moeten er alsnog gaten in de achterkant gemaakt worden en een ventilator ingebouwd?

    En als laatste nog een vraag over de relais, heeft het waarde om een duur relais van kweekshop oid te kopen of kan ik gewoon een tijdschakelaar bij de gamma halen en deze op de lamp aansluiten?

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Vragen voor een eerste kweek

    Spaar geld en moeite en neem een tneon setje
    Goedkoper en topqualiteit
    Zeker om mee te beginnen
    Als je echt led wil las ik iemand die er op ebay voor mini prijzen kocht

    Sativa groeit in bloeifase
    Indica niet
    Vb haze wel white widow niet
    Ps leds kunnen ook best wel eens opwarmen hoor maar natuurlijk veeel minder als hps

    Dat tweede zullen er mss oneens zijn maar ik zeg gwn tijdschakelaartje van 2 euro
    Werkt ook perfect
    Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk
    Last edited by grinderke; 8 October 2014, 17:40.

    Comment


      #3
      Re: Vragen voor een eerste kweek

      Bedankt! Ik heb me wat ingelezen over t-neon lampen en ben hierop uitgekomen: het is 1 fitting met 2 sets lampen voor groei en bloei en gebruikt ongeveer 1/3 van de energie van led voor hetzelfde effect. Warmen ze ook niet zo erg op? En is mijn groeiruimte dan compleet met de lamp, tijdschakelaar, aluminiumfolie op de muren en een CAN koolstoffilter?

      Comment


        #4
        Re: Vragen voor een eerste kweek

        Ja en Nee led is juist iets beter en 20% energie zuiniger in theory
        In praktijk is tneon bijna even goed en veel goedkoper meer gebruikt obrengstzekerder en qua opwarmen is een tneon redelijk handig want die word zelf na dagen aan te staan niet zo warm
        En als de tneon kapot is gewoon nieuwe tl buis erin terwijl bij led alles in de vuilbak mag
        Dus zie ik momenteel led niet als opvolger van tneon en cfl
        En ja dan heb je alles om te starten juist nog zaden aarde en metertjes ter optie
        Last edited by grinderke; 11 October 2014, 15:50.

        Comment


          #5
          Re: Vragen voor een eerste kweek

          Je alias keuze vind ik vermakelijk. Daarmee heb je al een +1 in mijn wereld.
          Nou jezelf nog even voorstellen, en dan wens ik je veel succes.

          De afmeting van TNeon setjes is ongeveer :
          2x36W : 445 x 215 x 80 mm.
          2x55W : 575 x 220 x 80 mm.
          2x75W : 620 x 220 x 80 mm.

          De kleinste past er dus in, eventueel kun je wel een cm van de lengte van de kap knippen als dat nodig is.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X