Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit nog te dimmen...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit nog te dimmen...?

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Ik heb hier een afzuiging waarvan ik niet zeker weet of hij wel te dimmen is met een fan controller. Als ik hem dim dan komt er wel een licht bromgeluid maar heb het idee dat de luchtstroom niet minder wordt.

    IMG_1679.jpgDe vraag is eigenlijk of dit apparaat wel geschikt is voor te dimmen? Of moet ik hem misschien anders aansluiten?

    Bij voorbaat dank......
    Last edited by aard; 23 October 2014, 18:28.

    #2
    Re: Is dit nog te dimmen...?

    Dan dim je te ver.
    Een normale fan met Elcheapo dimmer kun je max. 50% dimmen zonder bijgeluiden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Is dit nog te dimmen...?

      Hoi QnQ,

      Elcheapo..... weet ik niet, spul is van sms com. Ben er igg uit dat hij op 1 toerig aangesloten moet worden (kan laag-middel-hoog) om gebrom te voorkomen. Kan hem nu meer als 50% dimmen.

      Topic mag bewaard worden voor anderen, van mij mag hij sluiten......( weet niet hoe dat moet )

      Groet.

      Comment


        #4
        Re: Is dit nog te dimmen...?

        1 standig? Ik zelf zou eerder een 5 standige trafo nemen. Hiermee voorkom je die brom, een goedkopere versie is een Variac ( Met dank aan Q want die was ik zelf ook echt vergeten )

        https://desjop.nl/index.php?action=a...000038&lang=nl ( voorbeeld van zo bromloze fancontroller )

        Comment


          #5
          Re: Is dit nog te dimmen...?

          Dank voor de tips maar het ging mij meer over het idee had dat de luchtstroom niet minder werd met dimmen. Ik merk ook dat als ik mijn hand voor de uitblaas hou dat de motor harder gaat draaien om toch hetzelfde aan lucht te verplaatsen. Kan een illusie zijn hoor..... Het was zo dat ik twee van deze afzuigers had en de andere kapot is gegaan( versleten) en deze anders zat aangesloten schijnbaar. Nu is alles weer het zelfde en geniet ik weer van geruisloos frisse lucht [emoji4]

          Comment

          Bezig...
          X