Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trichomen milky stampers allemaal wit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: trichomen milky stampers allemaal wit

    @QnQ en waarom zou een regulier soortje nog geen 8 weken in de bloei staan?
    ( en kom niet af met het feit dat de licht dan nog niet 12/12 is )

    Comment


      #17
      Re: trichomen milky stampers allemaal wit

      Omdat het nog maar drie weken 12/12 is inderdaad. Check alle kweekverslagen. Het merendeel staat hooguit een week of 4-5-6 in bloei nu.
      Voor elke regel is een uitzondering, daarom vroeg ik ook naar foto's.
      Ik kan niet blind advies geven om te oogsten of om nog weken te laten staan, en daar vroeg TS wel naar.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: trichomen milky stampers allemaal wit

        zo merk je zelf dat een buitenplant echt vroeger begint te bloeien dan wanneer het pas 12/12 is en ik zeg dit zo daar ik geloof dat jij twee maand geleden ergens in een topic beweerd hebt dat de bloei pas begint als het 12/12 is.
        buiten werkt ietsjes anders dan binnen
        wel altijd goede adviezen jij , erg behulpzaam Veluwenaar jij , keep it up


        om de trichomen te kunnen bekijken kun je ook een foto nemen en die dan uitvergroten
        klein topje afknippen , vastzetten en foto's nemen in daglicht en dan inzoemen/bijknippen/vergroten

        Comment


          #19
          Re: trichomen milky stampers allemaal wit

          Nee, Ik heb volgens mij nooit beweerd dat de echte bloei pas begint als het precies 12/12 is.
          Da's ook onzin zoals je zegt, ik kweek ook al een tijdje buiten dus dan zou ik m'n eigen ervaring tegenspreken.

          Heb je een linkje, ik ga meteen op zoek.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: trichomen milky stampers allemaal wit

            Wat B2N vertelt hier klopt volgens mijn ervaring ook. Mijn buiten planten waren al gaan bloeien half augustus dus waren deze vorige week volledig klaar met 50/50 en nu drogen tot eind oktober ongeveer wat dit is ook allemaal theorie e.
            Zo een plant moet je leren begrijpen hoe die groeit hoe die bloei en wat die zowat nodig heeft. Al de rest van de theorie die je soms leest van bvb : PH, npk, licht, water, bloei, grond, zaad,...... is allemaal te zien welke soort je kweekt en hoe je het kweekt.
            buitenplanten zijn in het algemeen bekend als grote opbrengst maar wel wat werk aan voor het te onderhouden (buiten kweek in pot). Buiten kweek volle grond is gemakkelijker dan in pot op verzorging van voeding enzo maar kan niet verplaatst worden als het stormt dus kan het enorm tegenvallen met de opbrengst zoals bij mij is gebeurt dit jaar ( 75% toprot ) beetje te lang gewacht en by by plant.
            Zo zie je maar dat zo en plant niet zomaar een plant is dat je kan oproken. Het vraagt tijd en veel geduld en veel kennis. Kennis doe je niet enkel door te vragen maar door veel te lezen eerst uit de ervaringen van anderen. Als je het dan echt totaal niet weet of iets van terug kan vinden dan kan je vragen of iemand ervan weet.
            De bloei start is zeker iets dat je in de gaten moet houden want dit is een andere fase van de plant en dient dan ook een heel andere verzorging te krijgen. en dan spreken we nog niet over de schimmels, ziektes, beestjes enz.

            Als je dan een vraag hebt, foto's plaatsen want zo kunnen wij ook niet oordelen
            Allemaal vriendelijk bedoeld wat ik u vertel e vrankmeister

            Nu de trichomen kunnen eigenlijk nooit 90% en de pistel/ stampers nog allemaal wit. Het enige wat kan zijn wat er gebeurt is dat er ergens toprot zou zitten dan worden de blaadjes ook eerst bruin met bruine trichomen. (Heb ik gemerkt bij mijn oogst dit jaar)
            Later ga ik nog een volledig eindverslag maken met foto's over mijn ervaring tot aan de oogst.

            P.S het was voor mij dit jaar ook de eerste keer dat ik ging kweken

            Comment


              #21
              Re: trichomen milky stampers allemaal wit

              Trichome-Graphic-copy-1024x1024.jpgF1.large.jpgDSC_1854.JPGBK999.JPG_MG_6291cropped.jpg_MG_6285cropped.jpgIMG_0191cropped.jpgcannalopehaze_1485.jpgIMG_2990fmb.jpgcannabis-trichomes-closeup-thcfinder.jpgcannalopehaze1475.jpggbd_1452.jpg15012dc_trics11.JPG440b0728223a11e286b422000a9d0dd8_7.jpgIMG_0544cropped.jpgImage 000001 (17878).jpg

              Ik wil toch nog eens terug komen op het "je verkijken" op trichomen als je er niet dwars doorheen kijkt maar van boven op kijkt.
              Op de eerste twee tekeningetjes staat hoe een trichoom is opgebouwd. Op de volgende foto's zie je dan wat ik bedoel met er dwars doorheen kijken en niet pal op de schijfcellen kijken. In de natuur is geen vorm zonder functie en zo ook is dat met de harsbol op de hars afscheidende trichoom van cannabis. De harsbol bundeld het licht (lenswerking) zodat het licht en dan met name het UV-B aandeel geconcentreerd op de schijfcellen valt. De schijfcellen maaken de voorprocucten van THC die dan eerst als een soort laagje op die schijfcellen gaat zitten. Het is dan nog THC-zuur en nog niet de psychoactieve vorm van THC (delta 8 of 9). Op het moment dat je trichomen omslaan naar milkey vormt er zich wel psycho-actieve THC en deze gaat dan richting de harsbol wanden wat deze milkey maken. Als ze omslaan van milkey naar amber is er reeds een deel van de thc geoxideerd tot CBN (afbraakproduct van THC) en dat geeft de amber kleur. Milkey is dus veel THC relatief weinig CBN, Amber minder THC dan bij Milkey maar veel meer CBN.

              Bekijk de foto's nog eens goed en ga bij je zelf te raden of je daadwerkelijk goed kijkt. tot en met foto 12 zijn de trichomen namelijk Clear al lijkt dit soms niet zo maar das dus gezichtsbedrog door verkeerd ertegen aan kijken.

              Grtz.

              Last edited by FlintStoned; 14 October 2014, 12:58.

              Comment


                #22
                Re: trichomen milky stampers allemaal wit

                beste medegrowers

                ik heb gekeken met een microscoop hoe wil ik anders zien dat de trichomen milky zijn?

                Verder is mijn plant ook half augustus gaan bloeien.

                En heb het liefst een high effect vandaar dat ik altijd milky oogst...

                maar normaal zijn de stampers dan ook bruin en niet wit vandaar dat ik eens ff info vroeg.

                en heb genoeg gelezen, maar heb deze info nog nergens gevonden anders zou ik het niet vragen....

                en van toprot is nog geen sprake want kijk de planten elke dag na en schud ze elke morgen ook goed uit.
                Last edited by vrankmeister; 14 October 2014, 19:12.

                Comment


                  #23
                  Re: trichomen milky stampers allemaal wit



                  Enigste wat ik me kan voorstellen is dan dubbelbloei maar buiten kom je dat eigenlijk nauwelijks tegen. Zonder beeldmateriaal blijft het voor iedereen een groot gis spel. Succes met de oogst.

                  Comment


                    #24
                    Re: trichomen milky stampers allemaal wit

                    Zoekt en gij zult vinden.....

                    https://www.google.nl/search?q=milky...pvd=1&ie=UTF-8
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: trichomen milky stampers allemaal wit

                      Wel dan weet je het antwoord op uw vraag eigenlijk e. Als de trichomes Milky zijn en de Pistels zijn nog wit is het teken dat je 50% helder hebt en 50% milky.
                      Nu zoals eerder vermeld moeten we foto's hebben voor 100% van te zijn. Er is eigenlijk al veel gezegd geweest dus kon je al zien wat het "probleem" zou kunnen zijn.
                      Op de tijd dat meestal wordt gezegd van 8 a 9 weken is eigenlijk niet helemaal correct. Het heeft met veel factoren te maken zoals hoeveelheid licht/zon de plant krijgt. Dit jaar is niet zo een zeer goed jaar geweest. Heel veel regen enzo dus kan het zijn dat de bloei iets langer duurt. Vanaf dat 100% van je pistels bruin zijn kan je eventueel met controlle spreken over 100% milky. Wat mijn raad zou zijn is wacht nog af en controleer verschillende keren per week op trichomen en pistels en je zal weten wanneer


                      Maar aub probeer ergens foto's te maken met gsm of foto apparaat van zus broer what ever

                      Succes

                      Comment


                        #26
                        Re: trichomen milky stampers allemaal wit

                        Inderdaad, via Google : "when u have to second guess urself on whether they're done or not, wait a week"
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #27
                          Re: trichomen milky stampers allemaal wit

                          Ik zal morgen een foto maken, gaat alleen helaas niet van de trihomen want kan niet zo ver inzoomen denk ik.

                          maar ik ga het proberen! Maaar denk dat ze dan toch nog even moeten omdat de haren nog niet bruin worden.

                          En hartelijk dank voor de reacties!!
                          Last edited by vrankmeister; 15 October 2014, 18:00.

                          Comment

                          Bezig...
                          X