Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek tent voor vijf planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweek tent voor vijf planten

    Korting op 420shop
    ik vraag me af welke complete kweek tent(setup) goed geschikt is voor vijf planten?

    #2
    Re: kweek tent voor vijf planten

    Dat hangt van je ruimte en persoonlijke voorkeur af.

    Tentje van 100 x 100 x 200 met 5x 18 liters lijkt me een mooie maat.

    Succes ermee
    sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

    Comment


      #3
      Re: kweek tent voor vijf planten

      Waarom 5 planten ?
      Wat is je budget ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: kweek tent voor vijf planten

        4planten is mss handiger

        Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: kweek tent voor vijf planten

          Of 9, of 16 ?
          Het is niet zo dat er nog een gedoogbeleid is ofzo.
          Er mag niks meer, en als het bij je thuis ontdekt wordt kun je serieuze problemen krijgen.
          Regel 1 voor je ook maar het idee hebt te gaan beginnen, is: Vertel niemand uit je omgeving wat je doet. Niemand !
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: kweek tent voor vijf planten

            inderdaad een leuke maat 100 x 100 4 planten met 18l potten - wat voor lamp(en) 'licht' heb ik nodig 600w? en moet ik een lamp voor de groei hebben en voor de bloei of is er ook iets met een switch van groei naar bloei?

            Comment


              #7
              Re: kweek tent voor vijf planten

              Vele gebruiken die 600w niet enkel voor bloei maar ook voor groei

              Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: kweek tent voor vijf planten

                Groei: kwik lamp ( 400/600 watt ) Bloei: HPS ( idem )

                Op de vraag hoeveel te doen, kan ik me wederom alleen maar aansluiten bij Q. Je bent hoe dan ook screwd als ze je hobby ontdekken, dus doe het dan 1x per jaar goed.

                Om " goed " te kunnen kweken is 1m2 handig ( 120x120x200 ) hier kun je 16 planten kwijt in 11 liter potten, onder 1 600watter. Voordeel van meer: indien er 1 of meer weg vallen is niet direct je hele oogst minder ( 1/16 of 1/5: groot verschil... ) Daarbij komen alle andere dingen, box afzuiger, variac, evsa, sono slangen, zaad keus ( Indica of juist een Sativa ) lamp keus ( de 1e lamp werkt net wat beter of langer dan de andere ) wel of geen grond verwarming, en dan belangrijker: de kennis van de kweker zelf.

                Ga van je eerste oogst niet van een 1:1 uit ( 1 gram per watt ) maar eerder 0,5 ( en dan vind ik dat al zeer netjes voor een 1ste kweek ) en hoe beter je je eigen voor bereid: hoe meer plezier je er aan beleefd. Je zult problemen tegen komen, en die overwinnen. Je zult vallen, maar sterker opstaan. Geef jezelf ook de kans om het te leren, het is echt geen makkelijke hobby om vlekkeloos een kweek af te ronden... Maar wel een leuke

                Vragen over de stroom, want die afweging maken er veel: een 600watter kost mij heel ruim gezien 250,- per kweek ( 18/6 kwik en 12/12 hps 600 watt )

                Hoeveel je van een kweek afhaalt ligt buiten om je kennis ook aan het soort. Een PP staat er om bekend om snel veel te geven, echter zijn er velen lekkerder soortjes te koop maar geven wel wat minder aan opbrengst.

                Maar wil je watt heb je watt nodig

                Comment


                  #9
                  Re: kweek tent voor vijf planten

                  Hier komt een mooi lijstje:

                  Mammoth Pro100
                  600w setje, tijdschakelaar
                  125mm buisfan, can9000 filter, fancontroller, clipfan
                  5x 18 liters & 2 zakken aarde lightmix
                  Thremo/hygro meter, ec/ph meter.

                  Dan ben je er zo ongeveer.

                  Comment


                    #10
                    Re: kweek tent voor vijf planten

                    Wil je perse op een 100x100x200 kweken?

                    https://desjop.nl/index.php?item=kwe...=14335&lang=nl

                    Hier heb je in de aanbieding een gratis blusser en complete voeding van Aptus.

                    Bij opties kun je dingen aanpassen/verbeteren, zoals een bromloze fan controller.

                    Een VSA word warm, zorg dat je dan een tegel of zo heb waar deze op kan staan. Een EVSA daarin tegen word niet warm.


                    Neem daarbij in overweging dat een 120x120x200 meer ruimte bied, dus ook minder kweken per jaar ( afhankelijk van wat je rook gedrag is ) in een 120x120 kun je meer planten kwijt in 11 liter potten. Waarom zou je er 5 kweken als je in die zelfde tijd ook 16 kan doen , met kans op meer opbrengst en dus minder vaak kweken in een jaar wat weer minder risico voor je zelf is....?

                    Als ze bij je binnen staan en je draait heb je een probleem, ook als je oogst te drogen ligt en ze komen binnen. Het verhaal van 5 planten mag, is nergens op gebaseerd. Men denkt dat dit mag, maar zelfs 1 met hulpmiddel ( pot, lamp, voeding ect ) is gewoon illegaal. In je tuin is het GEDOOGD, dat houd in dat het niet mag maar word je gepakt zal de kans zijn dat je gerechtelijk word vervolg minimaal zijn.... Denk daarbij aan je huurbaas, die een 0 tolerantie aanhouden ( woon stichtingen ) en je zult je risico moeten inschatten op je rook gedrag.

                    100x100x200 kun je ook prima 4 x4 = 16 potten van 11 liter kwijt hoor ( 23,5 cm per pot x 4 = 97cm ) echter geeft de 120x120 net wat meer ruimte, waardoor je net wat meer KUNT oogsten. Daarbij is de temperatuur iets makkelijker onder controle te houden dan een 100x100x200.

                    Comment


                      #11
                      Re: kweek tent voor vijf planten

                      Enige verschil met 4 of 16 planten, is dat je met 4 niet vervolgd wordt. Met 16 wel.

                      Comment


                        #12
                        Re: kweek tent voor vijf planten

                        Je bent zelfs met 1 plant MET hulp middel ( pot-lamp-voeding-potgrond ect ect ) al in overtreding. Of dat je niet vervolgd word zou ik niet zo heel zeker van zijn, aangezien het illegaal is en zeker niet gedoogd word.

                        Comment


                          #13
                          Re: kweek tent voor vijf planten

                          Nee klopt je kan inderdaad nog flink de sjaak zijn, maar reken er maar op dat ze een stuk minder soepel zijn als je er 16 hebt staan ipv van de "gedoogde" 5 of minder.

                          Al met al is gepakt worden hoe dan ook klote.

                          Daarbij zie ik het nut niet echt van 16 planten op 1.2m2 en 1 600watter. Met 5 komt die ook vol.

                          Comment


                            #14
                            Re: kweek tent voor vijf planten

                            Is ook je manier van kweken, waarop je besluit om er meer te zetten of juist minder. Zelfs met 1 plant kun je een 120x120x200 vol krijgen, dus 5 is zeker haalbaar. Ik ben van mening dat 16 wel wat makkelijker is te kweken dan 5, dit meer met de tijd je er mee druk bent elke keer. Ook ik ben meer van het lekker bezig zijn met de meiden, en ik kies voor 9 op het zelfde oppervlakte. Dit heeft meer als voordeel, valt er 1 uit is je verlies beperkt: 1/5de of 1/9de.

                            Daarbij bestel ik vaak zaadjes waar er 3 in zitten, 3 soortjes per ronde. Hierdoor is het ook wat makkelijker om voor 9 te gaan dan voor 5, aangezien ik graag afwisselend rook.

                            Comment


                              #15
                              kweek tent voor vijf planten

                              Ja das waar idd. Ik had er deze en vorige ronde ook 5. Bij beide 1 afgevallen als er dan later nog een herma tussen zit hou je niet veel over inderdaad.

                              Ik ga mijn vingers niet branden aan meerdere soortjes te gelijk houd het toch een stuk makkelijker naar mijn mening.

                              Maar inderdaad ieder zn eigen manier zou ook niet leuk zijn als iedereen alsmaar het zelfde zat te doen.

                              PS van de TS is ook niet veel meer te bekennen volgens mij. Haha

                              Comment

                              Bezig...
                              X