Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 Soorten Kush; is dat verstandig

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Voor mijn volgende kweek wil ik 4 x 4, 4 verschillende kush plaatsen.

    Is dit verstandig om wel te doen? Dit vanwege de hoogte verschil. Sommige suppliers vermelden dat sommige soorten 20 cm hoogte verschil hebben. Is dit een probleem? Ik zou dan eventueel de hogere soortjes kunnen toppen.

    De soorten:
    Candy Kush, OG kush, Grape kush en Bubble kush.

    Dit lijken me 4 hele fijne soortjes die ik graag aan mijn prive collectie zou voegen.

    #2
    Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

    Het nadeel van hoogte verschil van de verschillende planten, kan ook een voordeel zijn: houd alles zo laag mogelijk op een net ( of gaas van de 10x10cm vakken, dat rekt niet mee met de groei.. ) ? Ben je meteen van je probleem af, en je kunt alles kweken.

    Comment


      #3
      Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

      Je bedoeld scroggen?

      Comment


        #4
        Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

        Ja zo is alles op gelijke hoogte, alleen wel zorgen dat je er bij kunt door de groei verschillen. De hoogste zou ik vooraan houden, zodat die makkelijker te bewerken zijn. De achterste zul je later niet goed meer bij kunnen vandaar.

        Dan heb je iig het probleem van hoogte verschillen niet echt.

        Scrogg gebruiken de meeste met wat minder planten, maar in dit geval kan het ook prima. Desnoods alleen de echt hogere planten, gezien het aantal. Laats zag ik wel wat ( https://desjop.nl/index.php?action=a...000217&lang=nl ) is dit anders geen oplossing om dan geen net te gebruiken ?

        Comment


          #5
          Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

          Wel handig als je er bij zet van wie ze zijn. Er zijn bijvoorbeeld wel 20 verschillende OG Kush.
          Dus de afkomst gok ik dan maar ..

          Candy Kush van escobar = voornamelijk Indica.
          OG Kush van ??? = Die van Dinafem is Indica.
          Grape Kush van ??? = I dunno...van wie is die ? Maar het zal wel indica zijn.
          Bubble Kush van RQS = Indica.

          Allemaal indica's, dus weinig verschil.
          Niet toppen, niet scroggen en voldoende groei geven. Paar weekjes 18/6 of 20/4 onder HPS, en pas op 12/12 als ze meer dan de helft van de gewenste lengte hebben.
          Candy en Bubble van RQS bestempel ik als zeer herma-gevoelig, dus niet in een netje vast zetten en vooral zo weinig mogelijk stressen.

          voila, dat zou mijn conclusie zijn, zonder ervaring.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

            20 cm verschil is toch best wat zoals hij/zij zelf aangeeft. Scrogg zou dan mijn voorkeur genieten, om die cm's terug te winnen.

            Comment


              #7
              Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

              Deze soortjes kan ik allemaal krijgen bij growerschoice.nl
              OG:
              Genetica: 80% indica 20% sativa

              Oogsttijd binnen: 8 tot 9 weken

              Oogsttijd buiten: Eerste week oktober

              Hoogte buiten: 1,20 tot 1,80 meter

              Opbrengst binnen: tot 800gr per m2

              Opbrengst buiten: 100 tot 300gr per plant
              THC niveau: hoog 18 TOT 20%

              CbD niveau: hoog
              Schimmelresistent: Redelijk
              kwaliteit: Zeer goed

              Smaak: Zoals een echte kush hoort te zijn
              Medische info: Werkt goed bij slapeloosheid

              Bubble kush:

              Bubble Kush is een van de zoetste en meest fruitige Indica's die op het moment te verkrijgen is.
              De soort zou bestaan uit een kruising tussen Bubblegum en OG Kush, maar er doen verschillende verhalen de ronde over de oorsprong van genetica. De plant groeit kort en struikachtig, met korte internodes en brede bladeren
              en een dikke hoofdtop met 6 tot 7 zij takken.
              De toppen zijn hard en opmerkelijk rond.
              De zoete smaak doet je denken aan snoepgoed en zoet fruit.
              Als je hem rookt geeft het een zoete smaak op je tong en een goede stone er achter aan.

              Genetica: 80% indica 20% sativa
              Oogsttijd binnen: 8 tot 9 weken
              Oogsttijd buiten: Eerste week oktober
              Hoogte buiten: 1,20 tot 1,80 meter
              Opbrengst binnen: tot 800gr per m2
              Opbrengst buiten: 100 tot 300gr per plant
              THC niveau: gemiddeld/ hoog 15 tot 18%
              CbD niveau: hoog
              Schimmelresistent: Redelijk
              kwaliteit: Zeer goed

              Smaak: Zeer zoet als kauwgom met een echte
              kush aard smaak

              Medische info: Werkt goed bij slapeloosheid

              Grape kush:

              Grape kush gefeminiseerd 5 pack

              VIEW FULL SIZE
              Stuur naar een vriend
              Print

              Deze soort is een perfect uitgepakte kruising tussen the purps x emerald og kush x grapefruit


              Quantity:

              € 20.00






              Quantity discount
              Grape kush gefeminiseerd 5 pack 25 -10%

              More info
              Commentaar
              Deze soort is een perfect uitgepakte kruising tussen the purps x emerald og kush x grapefruit
              Er zit een phenotype dat aan het einde van de bloei roze richting paars kan worden, dit is ongeveer 1 op de 10.
              De smaak is ronduit waanzinnig van het hele zoete van de purps met een zurige grape nasmaak met de kush er door heen.
              Echt een complete verrassing zoals je nog nooit mee hebt gemaakt.
              Groeit als een kushsoort, kort en bossig met een paar zijtakken.
              Opbrengsten zijn boven gemiddeld met een bloeitijd van ongeveer 8 weken


              Candy kush gefeminiseerd 5 pack

              VIEW FULL SIZE
              Stuur naar een vriend
              Print

              Deze candy kush is geselcteerd op een zeer kort bloeiende phenotype.


              Quantity:

              € 20.00






              Quantity discount
              Candy kush gefeminiseerd 5 pack 25 -10%
              More info
              Commentaar
              Deze candy kush is geselcteerd op een zeer kort bloeiende phenotype.
              De extreem wit gesuikerde toppen kunnen een lichte roze gloed krijgen aan het einde van de bloei als de nachttemperatuur onder de 16 graden komt.
              en de zoete geur is zeer kenmerkend voor deze soort
              De echte indica kenmerken zijn allemaal aanwezig door de korte bloei, compacte en korte opbouw
              Bij het roken van deze wiet mag je de rest van de dag wel even vrij nemen want ze is ontzettend sterk
              en superstoned.
              Opbrengsten van 900gr per m2 zijn al waargenomen met een 1000 watt lamp.
              Ook buiten doet deze dame het erg goed.
              Ze ontwikkelen buiten goede harde toppen op een behoorlijk grote plant.
              De opbrengst is gemiddeld dan ook 900 gram per plant terwijl ze toch voor eind september af bloeit





              Comment


                #8
                Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                Als je 3 planten hebt die lekker snel groeien en 1 langzame dan heeft scroggen ook niet zoveel zin meer. Dan zijn ze nog steeds niet allemaal even hoog.
                Wat mij het handigst lijkt is dat je minimaal 2 zaden per soort ontkiemd en dan 4 zaden zoekt die even snel groeien. Gewoon goed selecteren dus.

                Als de plante van begin af aan (vanaf ontkieming en zaailing zijnde) even snel groeien dan doen ze dat 9 van de 10 keer ook een paar weken later.

                Zorg dan wel dat je de zaden/zaailingen allemaal dezelfde omstandigheden biedt.

                Comment


                  #9
                  Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                  Bij mij krijgt elke plant de zelfde behandeling . Zou de zorg nog wat van kunne leren. Hebben jullie dat trouwens gelezen in het ad over de zorg?

                  Comment


                    #10
                    Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                    Ik zou iets meer huiswerk doen naar de zaden van Growers Choice.
                    Enkele strains gaan prima, maar ik lees ook veel negatieve ervaringen
                    met hun zaden.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                      Oh, Dat moet ik niet hebben.. Voor een paar euro minder zou ik geen slechte DNA willen hebben... hebben jullie ervaring waar deze zaden goed zijn? Het gaat om: OG Kush, Bubble Kush, Grape Kush en candy kush.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Ik heb gekeken en tot nu toe alleen maar positieve reacties gelezen. Zeker de kiemkracht is erg goed. Maar ze praten hier jammer genoeg niet over mijn soortjes. Zeker die grape en candy zijn nieuw. Ik wacht nog even af op wat meer reacties.

                      Comment


                        #12
                        Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                        http://en.seedfinder.eu/database/str...lphabetical/o/

                        hier staan heel veel strains en betrouwbare plaatsen waar je je zaden kan bestellen

                        mocht je het niet vertrouwen dan kun je nog altijd je mening vragen over 'n bepaalde zaadbank.
                        moeten natuurlijk geen 10-tallen topics worden met vragen waar welke soort het beste te kopen.

                        http://420shop.nl/wietzaden.html is 'n goed begin waar je bij betrouwbaar persoon zaden kunt bestellen

                        doe er je voordeel mee en houd jezelf niet langer voor gek

                        succes verder
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment


                          #13
                          Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                          Vindt je bij sites kopen als growerschoice jezelf voor de gek houden?

                          Thnx trouwens voor de seedfinder. Dat gaat in de toekomst handig worden als ik een soortje wil zoeken.

                          Comment


                            #14
                            Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                            Helaas is niet elke website op waarheid gebaseerd

                            Lees hier wat ervaringen en kijk naar de soortjes die genoemd worden.
                            Het blijft lastig, want ook bij een goede breeder gaat het wel eens mis
                            Het is wel altijd fijn als een breeder reageert op evt. klachten.

                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...growers+choice
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: 4 Soorten Kush; is dat verstandig

                              Growerschoice zaden komen van thuiskwekers dit wil niet zeggen dat het slecht is maar ik heb maar enkele goeie voorbeelden gehoord tussen velen slechte. Ikzelf heb ook growerschoice liggen maar geen tijd voor dusja.

                              Lengteverschil is op allerlei manieren te corrigeren in mijn ogen maakt dat niks uit.
                              Zoals qnq al zei meeste kush is indica dus bestel welke je lekker lijken zou ik zeggen.

                              Ik zou wel opletten welke een beetj stressbestendig zijn want een klein foutje kan grote herma gevolgen hebbenhaha

                              Comment

                              Bezig...
                              X