Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Homebox XS silver 60x60x120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Homebox XS silver 60x60x120

    Ja heb ik ook al verschillende verslagen op gelezen wil mijn tentje op de vlizo zolder zetter vandaar met de hoogte heb wel mechaninische ventilatie op mijn zolder

    Comment


      #17
      Re: Homebox XS silver 60x60x120

      ImageUploadedByTapatalk1415894317.295796.jpgImageUploadedByTapatalk1415895031.113136.jpgaImageUploadedByTapatalk1415895068.852365.jpgImageUploadedByTapatalk1415895086.810148.jpgImageUploadedByTapatalk1415895098.800298.jpgImageUploadedByTapatalk1415895109.232636.jpg
      Meteen maar even grond gekocht ik denk dat ik de goeie heb. Meegenomen tentje komt morgen dus ga dalijk mijn zaadjes vast in een potje in de zaai en stekaarde laten kiemen in een klein planten kastje (propagator) fsow [emoji2]

      Comment


        #18
        Re: Homebox XS silver 60x60x120

        Ik zou toch aanraden van uw tent is een paar uurtjes te laten proefdraaien alvorens je die zaadjes kiemt. Je kweekt op een zolder, hoe is de temperatuur daar momenteel? Je moet mss gaan bijverwarmen tijdens de donkere uren. Hoe warm wordt het met de lamp aan, voldoet de afzuiging etc? Je ziet het vaak dat plantjes de eerste week niet halen omdat er problemen zijn met het klimaat.

        Comment


          #19
          Re: Homebox XS silver 60x60x120

          Oke bedankt voor je tip dan ga ik daar zeker nog even mee wachten tot ik het tentje even een weekje heb getest temperatuur blijft gelijk hier op zolder bedankt voor je tip [emoji106]

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: Homebox XS silver 60x60x120

              Het is nu trouwens 20 graden op zolder. Dus denk dat ik dat redelijk kan regelen kan ook nog mechanische ventilatie aanzetten

              Comment


                #22
                Re: Homebox XS silver 60x60x120

                20 graden is een prima omgevings temp. moet goed komen.

                Comment


                  #23
                  Re: Homebox XS silver 60x60x120

                  Zo het tentje staat en met de eerste test kom ik uit op 28 graden met lamp koolstoffilter en een clipfan. Alles uit op 22 dus dat dus dat zit wel goed dacht ik zo nu had ik alleen een nog een vraagje ik heb mijn Zaadjes meteen in de zaai en stekgrond gedaan. Dus wou ze dalijk onder de lamp zetten is maat wat moet ik nu aanhouden voor de belichting 18/6 of gewoon 24/0?

                  Comment


                    #24
                    Re: Homebox XS silver 60x60x120

                    Ik denk dat ze 24 wel lekker vinden tot ze boven zijn.

                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26
                        Re: Homebox XS silver 60x60x120

                        Wacht tot je ze hun kop bijna ziet boven steken en zet dan je lamp op. Gewoon 18/6. Onder de grond is er geen licht, heeft dus weinig nut...

                        Comment


                          #27
                          Re: Homebox XS silver 60x60x120

                          Licht dringt centimeters door in de grond dus vanaf ze in de grond gaan doe ik er licht boven.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Homebox XS silver 60x60x120

                            Een asperge komt nochthans met een mooi wit kopje boven. Dus ik gok toch van niet.

                            edit: proef op de som genomen. Glazen ruit, cm lichtnatte lightmix van plagrond erop. Halogeenspot van 500 watt er boven. Komt geen licht door, enkel aan de randen waar de aarde niet goed op elkaar aansluit. De aarde is zwart, zwart absorbeert licht. Dus zo'n laagje grond is even effectief om licht tegen te houden als de stof van een kweektent.
                            Last edited by beowulf; 15 November 2014, 14:20.

                            Comment


                              #29
                              Re: Homebox XS silver 60x60x120

                              Als een zaadje ontkiemt, scheurt de grond al open zo gauw ze maar iets omhoog beweegt, als je er op dat moment licht op hebt staan gaan ze veel sneller.
                              Zal ook wel aan de manier liggen heh, als je een laag zaai/stekgrond neemt dat goed vochtig is en lekker aangestampt, zal dat meer afsluiten dan een centimeter losse cocos met zand.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: Homebox XS silver 60x60x120

                                Ik zet de lamp aan vanaf dat ik zo'n mini molshoopje zie naar boven komen. Daarvoor, meh. Alle beetjes helpen zei het kleine geitje. Nog geen verschil gemerkt met lichten aan of niet, tenzij met die klote spongepots.

                                Comment

                                Bezig...
                                X