Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en wat tips/kritiek nodig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw en wat tips/kritiek nodig

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ben net nieuw hier op het forum maar me al even aan het inlezen om zelf is te gaan kweken.
    Mijn doel is om max 10 planten op een zo goed mogelijke manier op te kweken (lees gezond en vol).
    Zelf heb ik nog van mijn normale planten kweek cocopeat staan, wil dit eigenlijk ook als bodem gaan gebruiken maar
    kan niet echt info er over vinden (kan ook zijn dat ik verkeerd zoek).

    Heb op dit moment de volgende setup in gedachte en hoor graag jullie mening:

    1x Homebox Silverline XXL tent 240 x 120 x 200 cm
    2x 400w E.T.I kit+ G.E. Bulp+ spiegelkap
    2x Aansluitsnoer 2 meter
    10x Aansluitkabel 3x 1,5mm2
    1x Buisafzuiger 200mm 790m3
    1x Phat Filter 975m3 flens 200mm
    1x Doos 5 meter combiconnect 200mm
    2x Set easy rollers
    3x Slangeklem 60-270mm
    1x Themo/hygro Mini/Maxi meter
    1x Tent ventilator met clip
    1x Klimaat regelaar Fan-control+ thermostaat
    GIB Industries compacte irrigatie set
    Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen
    10x 12liter potten

    Bedankt alvast voor de moeite.

    Grt

    #2
    Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

    Je kan er nog van alles aan verbeteren: zwaardere lampen, evsa's in plaats van magneet vsa's enzovoort, het is maar hoe dik je portemonnee is en wat je uitgangspunten zijn.
    In ieder geval zou ik nooit voor een buisventilator gaan: die brommen nogal, zeker als ze gedimd worden.
    Een softbox met slakhuisventilator is veel stiller.
    Die irrigatieset zou ik niet aanschaffen: wat is er nu leuker dan zelf je planten water geven?
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

      In zo'n grote ruimte kan je mss best nog de gewone spiegelkappen vervangen door adjust a wings. Maar is niet nodig. En als je toch voor zo'n grote tent gaat met 2 lampen dan zou ik zeggen hang er maar 600 watters in. Voor dat beetje meer elektriciteit krijg je veel meer terug. Voorgroeien kan onder spaarlampen, dat compenseert al direct. Of als kosten niet echt een probleem zijn, 2 250 MH om mee te starten

      Doe die clipfans ook maar maal 2

      Als je het op 10 planten houdt in zo'n ruimte ga je best voor scrog. Toppen zal je sowieso wel moeten doen om het vol te krijgen. En dan kan je gerust naar 18 liter potten.

      Comment


        #4
        Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
        Je kan er nog van alles aan verbeteren: zwaardere lampen, evsa's in plaats van magneet vsa's enzovoort, het is maar hoe dik je portemonnee is en wat je uitgangspunten zijn.
        In ieder geval zou ik nooit voor een buisventilator gaan: die brommen nogal, zeker als ze gedimd worden.
        Een softbox met slakhuisventilator is veel stiller.
        Die irrigatieset zou ik niet aanschaffen: wat is er nu leuker dan zelf je planten water geven?
        Thnx voor je reactie. De tent staat in een aparte ruimte, geluid is dus niet zo'n probleem voor mij lijkt me, of is komt het zelfs door een ruimte met gesloten deur heen? Irrigatieset is eigenlijk omdat ik soms wel is onverwacht paar dagen van huis ben. De plantjes dan droog laten staan kan natuurlijk niet .

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        In zo'n grote ruimte kan je mss best nog de gewone spiegelkappen vervangen door adjust a wings. Maar is niet nodig. En als je toch voor zo'n grote tent gaat met 2 lampen dan zou ik zeggen hang er maar 600 watters in. Voor dat beetje meer elektriciteit krijg je veel meer terug. Voorgroeien kan onder spaarlampen, dat compenseert al direct. Of als kosten niet echt een probleem zijn, 2 250 MH om mee te starten

        Doe die clipfans ook maar maal 2

        Als je het op 10 planten houdt in zo'n ruimte ga je best voor scrog. Toppen zal je sowieso wel moeten doen om het vol te krijgen. En dan kan je gerust naar 18 liter potten.
        Thnx voor de tips! Mn schoonvader heeft een aandeel in de aanschaf dus iets meer ruimte in het budget. 18 liter potten zal ik dan idd doen, cocopeat verder geen probleem om te gebruiken?

        Comment


          #5
          Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

          Irrigatiesetje zal ook nodig zijn als je tent vol zal staan in scrog-modus. En dimbare evsa is ook handig voor in de zomer als het te heet wordt. Dan heb je verschillende wattage mogelijkheden met 1 en dezelfde lamp(wel geschikte lamp kopen).

          Comment


            #6
            Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

            Zou idd 2 x 600 nemen gezien de ruime tent.
            Tevens grotere potten minimaal 25 liter minimaal.
            Evsa ipv vsa al is het alleen al voor de dimfunctie.
            1500watt afzuiger plus filter.
            klimaatcontroller 2 x 600 Watt.
            Adjust wing om de oppervlakte goed te belichten.
            2 x600Watt MHlamp om onder voor te groeien.
            Dit kan je eerst onder 1 lamp doen in 11 liter potten.

            Comment


              #7
              Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

              Dat wordt wel flink doorroken dan, als je elke 4 maanden een kilo wiet gaat oogsten.
              Dan mag je wel je 8 gr. per dag gaan roken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

                waarschijnlijk zal er veel verkocht worden.
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

                  Haha we zijn met een redelijk grote familie dus gaat redelijk wat doorheen. Wat over blijft kan ik wel kwijt aan m'n vismaatjes


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

                    Ik ben wel een leek met electra. Moet ik speciale voorzieningen treffen met deze setup?


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

                        Stroom is niet iets om mee te klooien, buiten om dat je schoonvader financieel helpt: geen kennis van aansluiten electra?

                        Zoals aangegeven geeft een VSA warmte af, ging je voor een EVSA ? Zo nee, zorg voor een stoep tegel om de VSA op te zetten of iets wat veel warmte kan ontvangen.

                        Daarbij lees ik dat Mway 11 liter voorgroei potten adviseert, waarom ? Ze gaan vervolgens naar een 18 liter toe, dat verschil is verwaarloosbaar in mijn optiek. Beter zijn 1 liter voor groei, of zelfs halve liters. Verplaats deze dan in de 18 liters, onder een kwik lamp(en). Daarbij is 11 liter ideaal om in af te bloeien, en zo pot gaan overpotten lijkt me ook niet erg handig in formaat. Lightmix potgrond zullen je zaailingen waarderen, of stekjes.

                        Kwik lamp zal je groei periode ten gunste komen, zeker een overweging waard. Tevens werkt Tl ook prima, vooral de Turbo Tl armaturen vind ik prettig werken ( 2x75watt uitvoering )

                        Ik mag aannemen dat de oogst voor eigen gebruik is, verkopen is niet iets wat ik zal aanmoedigen. Je loopt hier risico's mee, die het mij gewoon niet waard zijn. Daar in tegen wil ik nog wel eens een vriend die op bezoek is een lekkere roker uit de Bong te gunnen, maar meer niet. Je moet stiller dan stil zijn, zonder argwaan te wekken bij mensen. Indien je verkoopt zal de hebzucht de overhand krijgen, waardoor je hobby veranderd.

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

                          Iemand uit de buurt ik adviseer voorgroeien onder 1 600Watt om zo 1 lamp uit te sparen en 10 in 11 liter mooi onder de lamp staan voor maximaal licht.
                          En dat zolang de pot goed geworteld is.
                          Daarna niet in 18 liter want die kun je ook onder 1 lamp kwijt.Dus minimaal 25 liter maar het liefts 40/45 liter.
                          Na overpotten nog zeker 3 weken groeien.

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

                            :s Als je 5 potten per lamp zet dan past 45 liter daar niet in. 18 wel. Je kan gemakkelijk 4 weken voorgroeien in 1 of 2 liter potjes onder 1 lamp. 250 MH is meer dan genoeg. Waarom daar ook 600 gebruiken? Zo lopen je kosten veel te hoog op.

                            Comment


                              #15
                              Re: Nieuw en wat tips/kritiek nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                              Iemand uit de buurt ik adviseer voorgroeien onder 1 600Watt om zo 1 lamp uit te sparen en 10 in 11 liter mooi onder de lamp staan voor maximaal licht.
                              En dat zolang de pot goed geworteld is.
                              Daarna niet in 18 liter want die kun je ook onder 1 lamp kwijt.Dus minimaal 25 liter maar het liefts 40/45 liter.
                              Na overpotten nog zeker 3 weken groeien.
                              Ahh ok heb ik verkeerd begrepen

                              Omdat ook in de groei licht belangrijk is, HPI zullen de dames meer waarderen dan 75watt TL. Echter kies ik voor de TL mede door de besparing op deze kosten, en dat ik geen afzuiging aan hoef te zetten. Ik zorg in deze periode dat ik actief inblaas, waardoor ik wel moet opletten dat de lucht niet te koud is. Mede voor de warmte kan een HPI al beter zijn, denk aan een zolder waar men kweekt. Voor groei van 4 weken op een 18 liter pot is nogal veel, ligt er ook echt aan hoeveel je er daadwerkelijk overhoud/neer zet. Met 5 meiden kan ik me indenken dat je dan langer de groei laat door gaan.
                              Last edited by Iemand uit de buurt; 21 November 2014, 09:12.

                              Comment

                              Bezig...
                              X