Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

    Korting op 420shop
    Ja, kweken is inderdaad een leuke bezigheid. Mijn eerste probeersel zit er inmiddels op. Buiten voorgroeien en binnen afbloeien van Carmello.
    Het resultaat was een tegenvallende oogst onder een 400W son-t pia+ HPS lamp, achteraf bleek ik niet helemaal lichtdicht te zijn en de temperatuur kwam soms ook boven de 30 graden.
    Een hoop geleerd dus.

    Om het nu wat beter aan te pakken heb ik besloten een tent aan te schaffen. Wel een kleine (60 x 60) vanwege ruimte gebrek.
    Voor dit kleine tentje is een 400W HPS natuurlijk overdreven, en nu wil ik het gaan proberen onder 150W HPS.

    Na het lezen van diversen topics, deze onder andere, is het mij nog steeds niet duidelijk wat nou het beste is.
    Welke voor de groei en welke voor de bloei, of is een enkele lamp misschien wel voldoende?

    Graag jullie advies.

    #2
    Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

    150 w hps heeft zo goed als geen dieptestraling 10 - 15 cm dus moet erg dicht op de planten
    ik had voor een 250 W gegaan
    met hpi kan je erg goed groeien maar heel slecht bloeien
    met hps kan je goed groeien en erg goed bloeien dus met een hps kan je beide
    hoe hoog is je tent en hoe groot is de afzuiging+filter
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

      Dus 1 HPS lamp voor zowel groei als bloei is mogelijk?
      De tent is 1.65m en de afzuiging 365m3 en de filter 300m3

      Comment


        #4
        Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

        dan is een 250w hps inderdaag de leukste oplossing wil je een beetje leuke opbrengst hebben zoals audioroller al opperde
        en idd de 250w hps is voor groei en bloei alleen de lichturen pas je aan

        Comment


          #5
          Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...php/t-215.html

          "250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2
          400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2
          600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2 "


          Je zit er net tussen in, dus een keus aan de kweker zelf. Kies je voor 400watt reken dan wel op wat meer warmte, dus bij voorkeur wat meer afzuig capaciteit.
          165cm hoog is niet optimaal, houd ze laag door super cropping/ scrogg : zet er dus niet te veel... Voorkeur is grote hoeveelheid aan potgrond per plant ( 25 liter+ )

          Comment


            #6
            Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

            @ iemand in de buurt 400w word te warm daar is hij niet naar op zoek potgrote 25l+ is ook nergens voor nodig dit is leuk als je 8weken wilt groeien.
            Mijn moederplant is 80cm groot en een 70cm breed en staat gewoon in 18L en is nu ongeveer 140 dagen oud.. Meest gebruikte pot is toch 11l het is wel hoe groter de pot hoe makkelijker het watergeven word.

            Comment


              #7
              Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

              Hoe groter de pot hoe meer ruimte voor de wortels, en dus een grotere plant.. ? 11 liters word het meest gebruikt, maar dat wilt niet zeggen dat het goed is. 60x60 valt er net een beetje tussen in, aangezien hij al een 400watt heeft ? Je hebt gelijk dat het warm word, dat geef ik ook aan. Dat kun je natuurlijk wel afzuigen combinatie cooltube kom je al een eind.

              Waarom gebruik je zelf 18 liter potten ipv 11 ? Puur omdat je grotere meiden krijgt lijkt me, en een beter wortel stelsel. Daarbij is het een keus die de kweker maakt, niet die wij maken voor hem ?

              Comment


                #8
                Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

                @ iemand in de buurt; ook dat topic had ik gevonden. Vandaar ook mijn overcapaciteit afzuiging, 400W werd veel te warm. Maar bedankt voor het meedenken.

                @ Psychedelic; een beetje opbrengst is ook wel fijn. Ik heb inderdaad ook de 11l potten.


                Maakt het merk lamp nog uit, of zijn die allemaal wel vergelijkbaar?

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

                  Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
                  "250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2
                  400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2
                  600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2 "
                  Dat rijtje kom je op veel plekken tegen, maar in de praktijk is het echt anders.

                  Het effectief belichtte oppervlak onder 150W hps zal zo'n beetje 35x35cm zijn, dat is 0.12m2
                  Een oppervlakte van 60x60cm is het maximum voor een 250W lamp. Dat is dus 0.36m2
                  Voor een 400W lamp zit dat bij 75x75cm ongeveer. Dat is 0.56m2
                  Bij een 600W is het ideale oppervlak 120x120cm = 1.44m2

                  Het kan ook nog iets afwijken door de gebruikte reflector en de hoogte van de lamp.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

                    Bedankt voor de info. Dan gaat het dus een 250W son-t worden, kan die 400W wel op MP

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

                      misschien een led-lamp 150W proberen? -ben er zelf wel te spreken over.....geen hitte in de tent en scheelt een hoop groeiruimte

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

                        - ik maak gebruik van deze lamp
                        600w hps groei/bloeilamp 90000lumen
                        - mijn hok is het dubbele van jou dus zou ik in uw plaats een 250w hps nemen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp bij verlichting 60 x 60 tent

                          Sorry - ik las t verkeerd ...... K dacht 60x60 tentje....... Ik zou dan die tent vullen met 2 x 150w led - [emoji6]


                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            60 bij 60? mars hydro ts600... 120 bij 60? 2 dus

                            Comment


                            • Pieremegoggel
                              Pieremegoggel commented
                              Editing a comment

                            • ronnydev
                              ronnydev commented
                              Editing a comment
                              goh da wis ik niet.. ben je op verjaardag nog geweest? Gewoon doen hoor! Feliciteer maar als je weer ziet!

                            • ronnydev
                              ronnydev commented
                              Editing a comment
                              behalve dan dat vraag dan 6 jaar oud is... wat is jou antwoord op de vraag?
                          Bezig...
                          X