Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stress met zilverwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Stress met zilverwater

    Is er eigenlijk iets van wetenschappelijk bewijs dat klieven
    Uitdrogen en zak over , dat deze methoden werken
    Ze lijken wel logisch maar is er ook echt bewijs want er zijn er maar wijnig die dit doen.
    En zelfs als iemand het test is het zodanig kleinschalig 1 plant dat het ook puur geluk of pech kan geweest zijn

    Comment


      #17
      Re: Stress met zilverwater

      het bewijs moet je zelf leveren als je ervan overtuigd bent
      gewoon testen
      1001 vragen stellen maakt je niet wijzer
      of je moet zo naief zijn alles maar te geloven wat ze rondschreeuwen!
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #18
        Re: Stress met zilverwater

        Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar het lijkt me nog knap lastig voor een hobby kweker om zoiets goed te testen. Dan zou je een hele zooi planten moeten kweken onder gelijke omstandigheden en dan de ene helft wel en de andere helft niet klieven. Wellicht dat iemand dat ook wel gedaan heeft, maar ik heb ook inderdaad alleen kleinschalige testjes gezien.

        Zo gaat het verhaal ook dat je in de laatste week spoelen nog een verhoging van THC ziet, maar de wetenschappers die dat daadwerkelijk getest hebben (met de relevante apparatuur) zagen juist een daling van het THC gehalte.

        Al zit daar dan wellicht ook wel wat in, want het klieven beoogt juist precies het tegenovergestelde. Bij het klieven onderbreek je de sapstroom om de plant het gevoel te geven dat die verdroogt en dan trichomen zou gaan aanmaken om zich tegen de droogte te beschermen. Water gooien bij de planten heeft dan dus precies het tegenovergestelde effect. Door de lagere EC neemt de plant juist meer water op.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: Stress met zilverwater

          Ja angel testen lijkt de oplossing maar om wietfras zijn redenen heeft het niet veel zin dat ik dat alleenal probeer + ik ben gestopt met binnen kweken dus voor buiten ga ik het wel eens proberen maar dat gaat wss nog even duren
          Ik vroeg me juist af met al die inovatiefe dingen die men teenwoordig bedenkt of er ook maar ene echt bewezen is van dat supercoppen
          Ik ga toch eens eben zoeken naar verslagen waar super crop werd gebruikt ter inspiratie

          Comment


            #20
            Re: Stress met zilverwater

            Ik heb "gesupercropt". Dat werkt echt wel hoor, maar dan dus wel om de planten op een gelijk niveau te krijgen onder de lamp. Bovendien ook om te zorgen dat er geen licht op de grond valt, maar dat de planten alles pakken. Net zoals SCROG, maar dan zonder het netje.

            Het eindresultaat ziet er ook wel wat uit alsof het een scrog is:
            20140702_BBG_Overzicht_DSC4927.jpg


            Buiten lijkt me niet dat je moeite hoeft te doen om de toppen planten allemaal op dezelfde afstand van het licht te krijgen. Dat staan ze sowieso wel omdat de zon zo ver weg staat. Al waren er een tijdje terug wel wat buiten scroggers, maar dat was niet afgerond (bij de ene politiebezoek en bij een ander spint geloof ik)

            Dat klieven zou je buiten ook prima kunnen proberen. Moeten ook wel verslagen van te vinden zijn.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: Stress met zilverwater

              Prachtige foto Wietefras!!!

              Klieven heb ik met een binnen plant gedaan, je kon zien dat het wat witter was maar daar ook wel mee gehad. Het was niet echt veel meer zoals ik gehoopt had, ik denk ook dat de periode daar te kort voor is. Ik heb dit 6 dagen gedaan icm met donkere periode, maar zal dit niet snel weer doen.

              Zilver water klinkt wel mooi om eigen femm zaad te maken, maar ik denk dat ik toch voor stekjes ga met een moederplant. Per slot heb je die toch nodig om zaad te maken. echter zomer maanden kan ik me voorstellen dat je zaad wilt voor medio september/oktober om weer te starten, moederplant in die periode in goede conditie houden kan voor mij een probleem worden gezien de temperatuur.
              Last edited by Iemand uit de buurt; 9 December 2014, 06:37.

              Comment


                #22
                Re: Stress met zilverwater

                buitenscrog.jpg
                Buitenscrog + verduisteren
                (niet van mij)

                Klieven heb ik weleens gedaan, maar ik zag weinig tot geen verschil.
                Maar niet elke soort reageert hetzelfde natuurlijk.
                Bovendien vind ik het risico -zeker buiten- op schimmel niet zo prettig.
                Klieven moet je toch wel 10-14 dagen voor het eind doen dacht ik.

                Zilverwater zou ik niet zomaar gebruiken op wiet dat je gaat roken.
                Als je het puur en alleen wil doen om een plant te stressen, dan geef je toch een weekje geen water?
                Als al het blad naar beneden hangt vind een plant dat echt niet fijn.

                De ultieme oplossing is natuurlijk een goed soortje kweken en niet beknibbelen op een paar euro voor goed zaad.
                Dan is al dat stressen niet nodig.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: Stress met zilverwater

                  Het voordeel met goed zaad is dat als er iets fout gaat je in 99,99% van de gevallen jezelf moet nalopen wat je fout hebt gedaan en het niet aan de genetica ligt.
                  Ben zelf ook zo begonnen en gezien goed zaad veel vergevingsgezinder is,je je fouten nog enigzins goed kunt maken.
                  Natuurlijk zal je opbrengst niet de grootste zijn dan.
                  Maar liever 25 gram dan helemaal niets heb het dan wel over binnen.
                  Buiten kun je met goed zaad alleen maar pech met het weer of hebberige handjes hebben zeker in de volle grond.

                  Comment

                  Bezig...
                  X