Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en zit overal op internet te kijken naar een goed setje om mee te beginnen
    met kweken. Ik zie diverse setjes voorbij komen met verschillende bedragen, maar wil nu toch echt
    wel actie ondernemen om wat te gaan aanschaffen.

    Ik heb deze set op het hoog. Alleen denk ik dat het voordeliger is om misschien zelf wat samen te stellen.

    http://tuincentrumholland.com/nl/com...0-premium.html

    Ik wil niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar ook niet het duurste van het duurste.

    Wil graag de beste kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs.

    Ik wil ook voeding/potten en substraten erbij hebben. Mijn eerste keer wil ik denk ik met autoflower proberen.

    Automatische Brandblusser van 3 kilo is reeds besteld.

    Wie wil mij helpen een setje te samenstellen voor rond de 750 euro. Mag iets meer of minder zijn. Ik wil graag
    een tent van 120cm met een 600watt lamp.
    Is een voorkweektent aan te raden?

    Ik wacht jullie reactie af. Momenteel koop ik 1x per maand mijn wiet bij een coffeeshop, maar dat gaat toch wel
    in de papieren lopen met 10 euro per gram. Vandaar dat ik het zelf wil gaan doen.

    #2
    Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

    Kijk op greencell.nl Die hebben goede tenten voor minder geld. Ook ruimschootse filter enzo.

    Comment


      #3
      Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

      welkom allereerst!

      Iedereen heeft zijn eigen voorkeur waar te bestellen, ik kies liever voor DeSjop. Ik maak al enkele jaren dankbaar gebruik van deze Shop, erg discreet en goede service.

      https://desjop.nl/index.php?item=kwe...ime=1418025121

      Ik heb de opties aangevinkt:
      - 120x120x200 ( 13 euro meer prijs )
      - 600watt lamp
      - Davin schakelkast ( 60,00 meer prijs )
      - Buis fan + silent fan controller ( 65,00 meer prijs: GEEN brom meer uit je afzuiger )
      - hamerkap

      Totaal: 566,00

      daarbij een EVSA ( https://desjop.nl/index.php?action=a...000188&lang=nl ) wat een meer prijs is van 115,00 euro.

      566 + 115 = 681,00

      - Brand blusser is wel erg handig. Ik zelf heb een MABO + een auto blusser van 3kg. MABO kost bij DeSjop:129,50. Overige blussers verschillen tussen de 30,00 en 135,00 euro.
      - Sono slangen zijn gevoerde luchtslangen wat het geluid reduceert. 127 maat kost per 10 meter 47.50 -> 160 maat 55,00
      - Softbox hangt in rubbers, waardoor trillingen minder worden waargenomen. Echter heeft deze GrowShop niet minder dan 1000m3: wat te veel is voor een 120 tent.

      Daarnaast heb je nog andere hulpmiddelen. Denk aan een scrogg net, of juist een PH/EC meter. Hopend dat je er wat aan hebt, en vergelijk verschillenden shops voor je een bestelling plaats. Bij de 1 krijg je namelijk korting, ander geen verzendkosten, bij weer een ander een complete voedinglijn er bij....

      Autoflowers zou ik je niet aanraden om mee te beginnen en vooral niet binnen. Je hebt totaal geen inbreng aangezien een AF zelf bepaald wanneer te groeien. Beter is vrouwlijk zaad aangezien je dit wel kan sturen, en dus ook meer leert van het kweken. Daarbij kosten AF wat meer dan normaal zaad.

      Je vroeg of een 2de tent rendabel is, en ja dat is het zeker. Echter hoeft dat geen dikke tent te zijn, een 60x60x170 is al zat hiervoor. Voordeel met een 2de tent is dat je de hoofdtent makkelijker kan verwarmen indien nodig. 250watt hps zal je 120x120 zeker voldoende verwarmen indien nodig is, daarbij kun je stekken maken of vanuit zaad verder gaan... Mocht je de ruimte hebben voor een 2de tent: doen!!! Je kunt ook je oogst laten drogen in je 2de tent, wat weer voordeel bied om direct door te gaan in je hoofdtent.

      Een DP90 van Secret Jardin is ook een mogelijkheid om voor te groeien, echter mis je dan ruimte om je eind product te drogen. Ik zou de belangrijkste spullen als eerst halen, en een tweede tent pas doen als vakantiegeld binnen is. Zo hoef je nergens op te besparen, heb je goede spullen maar zul je 1 of 2 kweeks je hoofd tent moeten opofferen voor drogen.
      Last edited by Iemand uit de buurt; 8 December 2014, 09:21.

      Comment


        #4
        Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

        Hier heb je nog een optie.
        Zou wel de tent vervangen door een 1,2 maar dat is een kwestie van even contact opnemen en de meerprijs vragen.
        https://onlinetopgrowshop.com/nl/com...nt-deluxe.html

        Comment


          #5
          Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

          Grappig als mensen brandblussers aanraden. Bespaar u die kost, ze zijn nutteloos als uw tentje ooit in de fik vliegt. Vergeet het om de held te gaan uithangen. Na 5 minuten is de rookontwikkeling zo groot dat je nog niet in de buurt van de vlammen kan komen. En dan staat meestal die brandblusser nog in dezelfde ruimte. Ik spreek trouwens uit ervaring. Gsm lader heeft ooit is in mijn kamer een brandje veroorzaakt.

          Het enige wat zal helpen zijn automatische sproeiers, een stevige tuinslang, of de brandweer. Met een brandblusser moet je naast het vuur kunnen staan, wat binnen geen realistische situatie is en zeker niet met zo'n tent. Je kan enkel brand voorkomen.

          Comment


            #6
            Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

            Hier hangen er brandblussers en in mijn slaapkamer staat een 25kg geloof maar als is die de kamer in richt de boel wel goed wit word.
            Genoeg om de hele kamer in de kerstsfeer te krijgen.
            Rookmelder doet het voorwerk.

            Comment


              #7
              Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

              Nog nooit gehoord van automatische brandblussers beowulf?
              Dat zijn zo van die dingen die hun poeder loslaten wanneer er een bepaalde temperatuur wordt bereikt.
              Best handig om boven of naast je kweektent te hangen.

              Ik vind het minder grappig dat je hier zit te verkondigen dat brandblussers een nutteloze kost zijn

              Comment


                #8
                Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                Zie 2de allinea en dan nog ben ik er niet van overtuigd. Bij effectieve brand zijn gewone brandblusapparaten nutteloos ja. Je kan de deur niet eens openen door de rookontwikkeling en de warmte. Ga je blussen met de deur dicht? Voorkomen en niet genezen als je het mij vraagt.

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                  Lijkt me een mooie set. Enkel zou ik kijken voor een andere clipfan, deze kunnen ook wel wat lawaai maken.

                  Zelf heb ik enkele maanden geleden bij Greencell een complete set gekocht, mijn tent is wel wat anders, Mammoth Pro100, 400w. Maar ook softbox, enkel hierop nog een variac i.p.v. jouw controller. Een variac garandeert je een 100% bromloze flow . Prijs was +25 euro incl. levering. Maar dan nog ziet dat setje er compleet uit.

                  En nu weet ik niet hoeveel je gebruik is, maar als je maar 1 maal per maand naar de shop gaat en 5 gram haalt kun jij met 1 kweek per jaar wel voort. Voorkweektent lijkt me overbodig dan, maar dit is uiteraard je eigen keuze .
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                    Ik dacht dat je met automatische sproeiers een sprinklersysteem bedoelde, automatische brandblussers hoorden er dus ook bij
                    Je hebt wel zeker een punt, als een brand hevig uitslaat kan je niet dicht genoeg in de buurt komen om deze te blussen met een handmatig blusapparaat.
                    Toch vind ik niet dat je brandblusapparaten nutteloos mag noemen, hier kan je kleine brandjes mee blussen voordat het erger wordt en je er niet meer aan kan.

                    Dat terzijde, heizenberg heeft een automatische blusser gekocht en Iemand Uit de Buurt had het ook over automatische blussers.
                    Slimme jongens dus

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                      Volgens mij staat er auto blus systeem ?

                      Clip fan kan inderdaad wel wat lawaai veroorzaken, echt 100% stil krijgen is mij nog niet gelukt.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                        Jahoor, trek de stekker er maar eens uit.

                        Maarre..dat setje in bericht 1 vind ik nog niet zoveel mis mee hoor.
                        Natuurlijk kan het beter. Noem mij een setje, en ik weet iets beters. Het kan altijd beter.

                        Maar als jij 1x per maand naar de coffeeshop gaat, dan heb je al ruim voldoende met een wat kleinere opzet.
                        Met 2 goeie plantjes (geen autoflowers dus) in scrog onder 'n 250W lamp kun je best 100 gram prima wiet kweken.
                        Als je een beetje groene vingers hebt, en je goed voorbereid (en veel leest) is het dubbele ook geen probleem.

                        Je kunt ook 1x per jaar met een 600W kweken. Dan kun je na de kweek alles netjes opruimen en in de kast zetten.
                        Voor een complete kweek moet je wel rekenen op 4 maanden tijd. Van zaadje tot roken.
                        Langer in groei houden = meer wiet aan de eindstreep.

                        QNQ019.jpg Mabo automatische blusser.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                          Net filmpjes gezien wanneer die pas af gaat. Tegen dan is het al lang te laat...

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                            Als je 3 of 4 automatische brandblussers hebt in die kamer, dan is dat echt wel genoeg hoor. Ze gaan niet allemaal tegelijk af. Dus wil de vonk er weer inspringen na zo'n ding is afgegaan, zijn er nog 1 of 2 over die de rest doen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp samenstellen kweektent en benodigdheden

                              Als hier de boel afgaat ligt er overal een dikke laag schuim op.
                              En op de uitrusting is niet beknibbeld gewoon veilige spullen kopen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X